Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-07-14 22:15:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-05 21:56:21
Posty: 24
Lokalizacja: okolice Płocka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat1996
Witam!
Gdy jadę boczną drogą, bardzo wolno mam uczucie jakby moto lekko pływał na boki. Taka sama sytuacja dzieje sie gdy wchodzę w zakręty powyżej 120 km/h. Wydaję mi się, że coś jest nie tak w przednim kole, ale mogę się mylić. Miał ktoś już taką sytuację lub wie co się dzieje? Z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Uczucie płyniecia.
PostNapisane: 2013-07-14 22:15:49 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-07-14 22:31:01 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-04 17:17:21
Posty: 31
Lokalizacja: Łódż
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R Thundercat
Pierwsze co bym sprawdził to ciśnienie w oponach ewentualnie dopompował na prawidłowe. Drugie to sprawdził luzy w przednim kole czy przypadkiem łożyska nie klękają, jeżeli tak, wymiana ale najprawdopodobniej mierzyłbym w łożyska główki ramy, można je trochę skręcić i jeździć dalej ale na dłuższą metę przygotowałbym się na wymianę. Kolejna kwestia to regulacja przedniego zawieszenia, ma znaczny wpływ na zachowanie motocykla w zakrętach ale jeżeli dzieje się tak od jakiegoś czasu to stawiałbym na któreś z wyżej wymienionych.

Chyba, że jeździsz od niedawna na dużym moto i masz tylko takie złudzenie .. tu masz szersze opony i po prostu pływa ci w koleinach co na mniejszych motocyklach jest nieodczuwalne. Jest to normalne, trzeba się do tego przyzwyczaić i wyrobić nawyk jak odpowiednio reagować na koleiny co by nie toczyć się jak pijany nietoperz
:D

Podobne przypadki już były i gdybyś dokładniej forum przeszukał na pewno coś byś znalazł w tym temacie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-15 10:38:07 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Ciśnienie w oponach, stan zawieszenia (ilość oleju, świeżość) z przodu, stan łożysk główki ramy, stan tylnego amora, luzy na łożyskach wahacza- pierwsza kolejność do sprawdzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-15 17:31:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-05 21:56:21
Posty: 24
Lokalizacja: okolice Płocka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat1996
Dzięki wielkie w weekend będę miał czas to zerknę na to.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-17 15:52:16 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-05 21:56:21
Posty: 24
Lokalizacja: okolice Płocka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat1996
Witam!
Odświeżam temat ponieważ problem nie znikł. Objawy takie jak podałem+ mam odczucie że na początku jazdy jest najgorzej po 5 min objawy słabną ciśnienie ok, lożysko w kole nowe opona stara i do wymiany ale może to być tego przyczyną? 7 lat ma oponka i jak sprawdzić luzy na główce ramy ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-17 16:08:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Sprawdź tylny amortyzator, a szczególnie jego mocowania jak i ułożyskowanie wahacza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-17 21:38:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
dawid1991 napisał(a):
7 lat ma oponka

sorki za offtop, ale jej broda nie wkręciła ci się jeszcze w zębatkę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-17 22:20:27 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-05 21:56:21
Posty: 24
Lokalizacja: okolice Płocka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat1996
Spoko jeszcze nie :) kupiłem moto w lipcu i jeszcze nie zmieniałem ? a co do odpowiedzi jak sprawdzić wahacz domowym sposobem ? czy może jak pojade na stacje diagnostyczną ( taką zwykłą raczej nie przygotowanej na motocykle ) to da rade to sprawdzic ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-18 10:50:26 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
dawid1991 żeby sprawdzić wahacz musisz podnieść tył motocykla, nie za wahacz oczywiście bo ten musi być nieobciążony. Wtedy sprawdzisz sobie luzy boczne łożysk samego wahacza i wszystkie luzy układu dźwigni amortyzatora.
Luzy na główce ramy- analogicznie, podnosisz przód w taki sposób żeby cały przód był "luźno", tutaj łapiesz za dół goleni i ruszasz przód/tył- stukanie albo wyczuwalne luzy/uderzenia przy ruchu oznaczają problem. Poza tym trzeba sprawdzić też jak się obraca zawieszenie na główce- czy nie za luźno (bo za ciężko raczej nie, chociaz nigdy nie wiadomo...) i czy ruch jest płynny od jednego ogranicznika do drugiego.

Dodatkowo to co pisałem już kiedyś wcześniej- stan obu amortyzatorów (ilość/jakość oleju z przodu, tłumienie z tyłu, ewentualne wycieki) i ciśnienie w oponach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-22 17:37:16 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-05 21:56:21
Posty: 24
Lokalizacja: okolice Płocka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat1996
Siemka!
Dziś zmieniłem oponę i problem znikł, wszystko działa jak powinno :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org