Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-06-22 09:48:30 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Do kota dedykowany jest 10Ah (tak mi powiedzieli mechanicy z Fau Wert w każdym razie).
Napięcie ładowania na zgaszonych 14,2V, na zapalonych 13,6V - tak jest u mnie i działa wszystko.

Bardzo możliwe, że to regulator. W nieco gorszym wypadku alternator - możesz to zmierzyć sprawdzając prąd na każdej cewce alternatora, wszędzie powinna być podobna wartość, chociaż zapomniałem jaka dokładnie :P. Ale jeżeli na jednej cewce jest inna, znaczy, że ją szlag trafił.

Może to być też akumulator (2 razy mi aku padło i za każdym razem inne objawy były - raz był zasiarczony, za drugim razem musiała się oberwać cela, chociaż miałem wrażenie, że wszystkie na raz SIĘ USZKODZIŁY)

Pomierz napięcia ładowania, napięcia z alternatora (pamiętaj, że tutaj prąd jest zmienny).

Nie klnij tak oficjalnie
Top


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-22 09:48:30 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2016-06-22 23:37:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-02-24 22:09:27
Posty: 15
Lokalizacja: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Thundercat600
Ok tak zrobię. W piątek będę miał drugi regulator to wtedy wszystko się wyjaśni. Póki co jak mierzyłem napięcie ładowania przy użyciu aktualnego regulatora to wychodziło 12,4V na włączonych i 12,9V na wyłączonych światłach czyli porażka. Mam nadzieję ze na wydatku na regulator się zakończy. Jak juz zamontuję nowy to dam znac co się dzieje. Pozdrawiam i dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-27 22:25:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-02-24 22:09:27
Posty: 15
Lokalizacja: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Thundercat600
Regulator napiecia zmieniłem. Napięcie ładowania aku trochę wzrosło ale i tak jest ponizej 13V:(
Póki co będę śmigał bez świateł:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-28 12:07:40 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Wyprowadź dodatkowe kable z kostki podłączanej do regulatora. Od alternatora idą 3 kable do tej kostki (białe) i sprawdź napięcia między nimi a masą. I między nimi nawzajem (3 pary). Razem 6 odczytów. Pewnie wystarczyły by tylko 3 odczyty, ale nie pamiętam które były bardziej miarodajne (pewnie te między kabelkiem a masą). Podaj tu wszystkie 6 odczytów i w ten sposób powinniśmy stwierdzić czy alternator jest sprawny.

Ale ja nadal uważam, że to raczej akumulator :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-28 12:19:23 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
kristoxx1983, zmierz napięcie pomiędzy wyjściem z regulatora, a akumulatorem (jeden koniec miernika do "plusa" z regulatora, drugi do "plusa" akumulatora, potem to samo z "minusem") . Dodatkowo podaj napięcie ładowania przy regulatorze (przy samej wtyczce). Możesz mieć problemy ze stykiem na kablach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-29 10:58:07 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-03-06 23:13:29
Posty: 340
Lokalizacja: Berlin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki GSX 1300R
kristoxx1983 napisał(a):
Regulator napiecia zmieniłem. Napięcie ładowania aku trochę wzrosło ale i tak jest ponizej 13V:(
Póki co będę śmigał bez świateł:)


Kristoxx, pożycz od kogoś inne aku i zobacz co się dzieje. Ja miałem kiedyś taki przypadek, że kupiłem nowy akumulator i okazało się że cela w środku jest strzelona i moto się zachowywało jakby nie miało ładowania. Kiedy oddałem strzelony aku na gwarancję powiedzieli mi że to dosyć częste jest, że nawet 10-15% nowych akumulatorów ma strzeloną celę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-20 22:54:00 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-02-24 22:09:27
Posty: 15
Lokalizacja: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Thundercat600
Dziękuję za podpowiedzi koledzy. A więc dzis dokopałem sie do alternatora i sprawa wygląda tak. Pomierzyłem napięcia między cewkami alternatora a potem napięcia pomiędzy masą a każdą z cewek. Oto wyniki. Niższa wartośc to odczyt na wolnych obrotach a wyższa to odkręcona manetka na około 5tyś. obrotów.
Napięcie pomiędzy cewkami alternatora:
1) 17,5V i 59V
2) 17,5V i 59V
3) 17,5V i 59V
Napięcie między poszczególnymi cewkami a masą:
1) 6V i 17V
2) 13V i 55V
3) 13V i 37V
Rezystancja cewek około 0,8 ohma.
Dodam jeszcze,że jak mierzyłem omomierzem rezystancję każdej z cewek względem masy to miernik na każdym pomiarze piszczał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-21 11:55:31 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Kurczę dla mnie to albo coś się dzieje na statorze, albo mimo wszystko regulator.

W razie czego mogę sprzedać stator do Thundercata. Na allegro widzę po 200 i 570 zł.. Ale dla forumowicza myślę, że jakiś dobry rabat zrobię ;)

Ale najpierw upewnij się czy wina leży po stronie alternatora. Mi trudno powiedzieć gdzie jest szkopuł.. Skoro regulator wymieniłeś, to wygląda mi na uzwojenie alternatora - stator.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-21 16:06:04 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-02-24 22:09:27
Posty: 15
Lokalizacja: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Thundercat600
A ile byłoby trzeba wyłożyc po rabacie?:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-22 22:16:21 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Poszła wiadomość na prv. 100zł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-08-29 23:08:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-02-24 22:09:27
Posty: 15
Lokalizacja: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Thundercat600
No i w końcu sprawa wyjaśniła sie a problem rozwiązałem. Okazało się ze cewki alternatora miały zwarcie do masy wskutek czego były potężne straty i skoki ładowania wskutek czego szlag trafił wymieniony przeze mnie regulator napięcia (dokładnie rzecz biorąc to w żywicy izolatorze od spodu zrobiła się wypalona dziura a żywica zaczęła płynąc po ramie motocykla). Wymieniłem więc stojan alternatora z cewkami i regulator napięcia założyłem ten porzedni (który rzekomo uważałem za uszkodzony) i ładowanie na poziomie 14,2V na wyłączonych światłach a 13,9V na włączonych spowodowało mój uśmiech na twarzy:) Pozdrawiam wszystkich kolegów, którzy służyli mi radą i podpowiedziami jak usunąc problem. Pozdrawiam :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org