Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kierownica.
PostNapisane: 2006-05-02 13:44:07 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2006-02-26 01:56:24
Posty: 85
Witam.

Dzis mialem nieprzyjemne zdarzenie.
Jadac ok. 80-100 wjechalem w ostre wglebienie i jeb! (zwykle takie wglebienia w asfalcie przechodzily w miare gladko) teraz jednak to mocno odczulem na kierownicy - b. silne dobicie. Nie byla to dziura, lecz poprzeczna koleina, dosc gleboka. Po jakims czasie zauwazylem, ze aby jechac prosto musze miec delikatnie przekrecona kierownice. Jak widac na zalaczonych zdjeciach kierownica jest krzywo w stosunku do dolnej polki i do miejsca gdzie sa uszczelniacze:
http://tinyurl.com/qm64g
http://tinyurl.com/pbdqv
Nie zauwazylem nic niepokojacego (np. skladanie sie) oprocz dyskomfortu wynikajacego z delikatnego przesuniecia osi kierownicy. Lagi wzgedem siebie sa proste - przynajmniej z obserwacji tak wynika.

Pytanie: Czy mozna to regulowac tzn. os kierownicy wzgledem osi kola ?
Jesli tak to sie ciesze, jesli nie oznaczaloby ze ... hmm wole nie myslec.

PJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kierownica.
PostNapisane: 2006-05-02 13:44:07 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

 Tytuł:
PostNapisane: 2006-05-03 11:23:43 
Założyciel forum

Dołączył(a): 2005-06-15 18:42:35
Posty: 738
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
GG: 2398438
Obecne moto: Brak. Alfa Romeo 147
Glowy nie dam, ale wydaje mi sie, ze kierownice mozna w poziomie regulowac...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-05-04 00:33:26 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2006-01-22 20:42:37
Posty: 72
Lokalizacja: Mogilno
lozysko glowki ramy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-05-04 09:00:58 
Niemowlak

Dołączył(a): 2006-04-28 19:42:28
Posty: 15
Lokalizacja: zachodniopom.
Witaj Sprawdz dokrecenie srub polki skrzywinie mozna w niewielkim zakresie zlikwidowac ale puk puk w niemalowane .... oby nie byly krzywe lagi a i skontrolowac lozysko glowki ramy tez by sie przydalo
Milego dlubania oby bez dodatkowych kosztow
Rada na przyszlosc mojego serdecznego przyjaciela na naszych drogach nalezy jezdzic szybko wowczas wpadasz tylko w co trzecia dziure (chm dlaczego w co trzecia nie wiem to w koncu cytat)
Pozdrawiam do zobaczyska na trasie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-05-06 20:01:20 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2005-11-24 18:19:10
Posty: 71
Lokalizacja: Białobrzegi/mazowieckie
Jeśli łożysko główki ramy miałbyś też do wymiany to mam nówki do odsprzedania, wystawione na tej stronie w dziale sprzedam. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-05-08 17:03:46 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2006-02-26 01:56:24
Posty: 85
Dzieki za rady, nie uwazam ze to lozysko, ale mimo wszystko je oblookam.
Musze zakasac rekawy i to rozebrac. Mam nadzeje ze to wlasnie sruby polki.

PJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-05-11 10:44:50 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2006-02-26 01:56:24
Posty: 85
Czesc.

Wczoraj dzieki pomocy kumpla rozebralismy cale moje przednie zawiesznie i okazalo sie ze jedna laga podczas krecenia ma delikatne bicie ok. 1 mm i byla ustawiona w ten sposob ze powodowala delikatna roznice.

Po ustawieniu jej "wygieciem" w kierunku kola .. dalej nie wygladalo to dobrze. Wystarczylo skrecic i dociagnac wszystko tak jak ma byc i voila... Poleczki wzgledem siebie i wzgledem uszczelniaczy ustawily sie rowniutko, wrecz idealnie. Polki i oska przedniego kola dociagly i zniwelowaly roznice. Przy okazji dociaglem i poluzowalem sruby z lozyska glowki ramy. Doslownie inny motocykl. Rowniutko sie prowadzi, pieknie sie sklada w zakrety.

Musze Wam napisac ze prawidlowe dociagniecie, a raczej luz na lozysku glowki ramy, jest BARDZO wazne dla komfortu prowadzenia. Pare dni wczesniej dociagnalem dwie nakretki lozyska glowki ramy uwazajac ze zlikwiduje w ten sposob luzy (wczesniej juz byly za mocno dociagniete). Kumpel pokazal mi fajowy test: Przechylony na bok moto na nozce, przednie kolo w gorze. Popchnieta delikatnie kierownica powinna momentalnie i szybko przeleciec na druga strone. U mnie tak nie bylo - dlatego chyba mialem problem w wychodzeniem z glebokich zakretow. Po poluzowaniu ok 20-30 stopni nakretek trzymajacych glowke ramy (i oczywiscie ponownym dociagnieciu gornej polki) i sprawdzeniu braku luzow, okazalo sie ze calkiem inaczej sie na moim moto jezdzi. Wchodzenie i wychodzenie z zakretow b. plynne. Polecam to sprawdzenie. Chyba waznym elementem bylo najpierw dociagniecie, poniej poluzowanie ww. nakretek.

Podziele sie jeszcze jedna uwaga - system montazu owiewek w Tcacie to totalna porazka - min. 40 minut sciaganie, 40 minut zakladanie. Widzialem tez system owiewek w YoZeFie 750 (ten sama rama i zawieszenie) sciaganie i zakladanie o niebo prostsze. Z drugiej jednak strony, wyrafinowane ksztalty wymagaja poswiecen ;)

Mam nadzieje, ze moje uwagi komus pomoga.
:)

PJ


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org