Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-03-10 19:37:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-06-17 20:31:48
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Koledzy zauwazyłem że wytracajac prędkośc na luzie , dojezdżajac np do skrzyzowania niemoge potem wbić dwójki żeby pojechac, musze jeszcze bardziej wytracić predkosc i wbić jedynke żeby pojechac. Czy to tak ma byc?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-10 19:37:37 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2014-03-10 20:05:23 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
DamianFive napisał(a):
Koledzy zauwazyłem że wytracajac prędkośc na luzie , dojezdżajac np do skrzyzowania niemoge potem wbić dwójki żeby pojechac, musze jeszcze bardziej wytracić predkosc i wbić jedynke żeby pojechac. Czy to tak ma byc?

Gratuluję, wybrałeś droge wprost do naprawy drugiego biegu! :? Podstawy techniki jazdy, nie używa się w ten sposób luzu w motocyklu. A jak już się używa to bieg można z powrotem wbić dopiero przy minimalnej prędkości, no chyba że bardzo chcesz nadwyrężać skrzynię. Jak już musisz wytracać prędkość to hamuj silnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-10 20:34:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-06-17 20:31:48
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
A no własnie, wiedziałem ze robie coś nie tak, zostane przy wytracaniu predkości na biegu. Dzieki za odpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-10 20:53:36 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Na luz można sobie wrzucić jak wiesz że za 5-10m będziesz stawał z nogą na ziemi. Jeśli nie to trzymamy na biegu. Jak już jedziesz na luzie i złapie Cię zielone to nigdy z luzu w górę tylko zawsze w dół ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-10 21:21:32 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-06-17 20:31:48
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
No dzieki Panowie juz postaram sie tych moich błedów nierobic, będe sie stosował do waszych wskazówek. Dzieki bardzo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-11 21:40:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
A dla potomnych to napisz w jakiej szkole nauki jazdy na kat. A Cię uczyli aby inni użytkownicy mogli omijać ją szerokim łukiem :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-11 22:50:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Nie pytaj bo zaraz usłyszysz coś w stylu "prawko się robi" :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-11 22:54:48 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-20 10:33:40
Posty: 32
Lokalizacja: Iwkowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600
Hej.
Kupiłem w końcu http://allegro.pl/zestaw-naped-owy-yzf- ... 86507.html
i chciałbym się Was spytać jak zobaczyć czy sprzedawca nie wyśle mi http://allegro.pl/zestaw-naped-owy-yzf- ... 78107.html

Ja kupiłem normalny a ten drugi to jest: "Zestaw po konwersji na łańcuch w rozmiarze 520"

Bo chcę mieć sprawny łańcuch a taki po konwersji to nie wiem co to jest. Znaczy ja go nie kupiłem, bo kupiłem nie po konwersji, tylko droższy zwyczajny, tylko jak sprawdzić czy to oryginalny a nie po konwersji.

Z góry Wam bardzo dziękuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-11 23:20:27 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
a czym jest ta cała konwersja? Pytałeś sprzedającego? Może to jest dodawanie kilku ogniw? Możliwe, że będzie w takim wypadku gdzieś na łańcuchu zakuwka już zakuta. I po zakuciu łańcucha na motocyklu będą wtedy dwie zakuwki. Co teoretycznie nie powinno wiele zmieniać co do żywotności łańcucha. Ale to tylko takie spekulacje moje co do tej konwersji. Ktoś wie co to dokładnie jest?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-11 23:34:07 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
To jest po prostu zestaw z łańcuchem 520, a fabrycznie Thundercat ma przewidziany łańcuch 530. Różnica jest w wymiarach łańcucha i zębatek (szerokość jest inna), no i co za tym idzie też w jego trwałości. Długość łańcucha, niezależnie czy to 520, 525 czy 530 zostaje ta sama bo rozstaw rolek jest taki sam.

cycek123
kupiłeś taki jak fabrycznie przewidziany- 530, więc nie ma prawa wysłać "konwersji na 520"

Nav
jakby ktoś mi wysłał tak kombinowany łańcuch to bym go chyba na tym łańcuchu powiesił :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-11 23:42:04 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
bo od biedy do kota można założyć łańcuch 520 a nie 530
konwersja to tutaj za duże słowo
po prostu kupujesz węższy łańcuch
cycek kupiłbyś u mnie to byś się teraz nie zastanawiał :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-12 08:23:55 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Nemmo napisał(a):
A dla potomnych to napisz w jakiej szkole nauki jazdy na kat. A Cię uczyli aby inni użytkownicy mogli omijać ją szerokim łukiem

Moje mysli :) - juz to raz poruszalismy w tym temacie.
Drogi kolego - nie obraz sie i napewno w moim i kolegow zamiarze nie jest tzw. "hejtowanie" Twojej osoby.
Poprostu brak podstawowej wiedzy juz nie tylko samej obsługi motocykla ale przede wszystkim jazdy na motocyklu znaczy ze albo szkola do ktorej uczeszczales byla na BARDZO niskim poziomie albo poprostu kupiles/lub nie posiadasz prawa jazdy.

Jazda na motocyklu to nie szpan i "dzida/odkrecanie manetki" na kazdej prostej - predzej czy pozniej zrobisz sobie i/lub motocyklowi krzywde, a nie daj boze jeszcze komus. Poczytaj artykuly, ksiazki czy tez zobacz na YT porady, kursy itd. itp o bezpiecznej jezdzie na motocyklu i uzupelnij te braki bo sa porazajace. (bo kto jezdzi na moto na luzie ze skrzynia bez synchronizatorow? - na upartego da sie pozniej wrzucic spowrotem 2ke czy 3ke jak zgrasz gazem obroty itd.... tylko po co ten luz? po co w ogole luz na moto? i po co w ogole luz w moto/samochodach itd?)
Rozszerz wiedze (w tym przypadku zdobadz ja) od kogos doswiadczonego ktory pokaze Ci jak jezdzic.

Jesli chodzi o "konwersje na 520" - to niezla rzezba - sami kupujemy zestaw 530 ze wzmocniony lancuchem, a tu ktos sprzedaje "odchudzona" wersje .... porazka na calej lini - omijac szerokim lukiem - SZEROKIM.

Pozdrawiam i powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-12 18:17:23 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-20 10:33:40
Posty: 32
Lokalizacja: Iwkowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600
Znaczy ja nie wiem czy tak będzie, ja tam niby ufam sprzedającym, ale chcę być pewny że mam założony odpowiedni i bezpieczny napęd, bo zmieniam ten co mam, choć nie jest to tak bardzo wymagane (mógłbym na nim jeździć, bo łańcuch nie jest tak bardzo rozciągnięty, od zębatki nie odchodzi tak bardzo i dość równo jest naciągnięty, zębatki nie są wykrzywione (nie wiem jak przednia)). Można powiedzieć, że sprzedający ma prawie 100% pozytywów i pewnie ma te dwie wersje tego łańcucha i wyślę mi tą co kupiłem czyli nie po jakiejś konwersji. Tylko jak by to sprawdzić czy jest to 230, a nie 220, w tym tylko problem (aby jak coś to odesłać gdyby sobie pomylił i wysłał nie ten co kupiłem)

PS. Idzie fajna pogoda ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-12 23:55:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3830
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
cycek123 napisał(a):
Tylko jak by to sprawdzić czy jest to 230, a nie 220


google, wpisałem "Oznaczenia łańsucha motocyklowego", znalazłem to (interesuje szara rubryczka na dole)
http://www.motocykl-online.pl/technika/Lancuchy-motocyklowe-co-i-jak-liczy-sie-napiecie,7468,1
Cytuj:
Co mówią oznaczenia na łańcuchu
W katalogach typ łańcucha jest oznaczany trzycyfrowymi liczbami. Na przykład oznaczenie 525 wynika z podziałki łańcucha, czyli odstępu od środka jednego sworznia do środka następnego wyrażonego w calach (w tym przypadku 5/8) i wewnętrznej szerokości tulejki (tu: 5/16 cala). Poniżej podajemy rodzaje najczęściej spotykanych rozmiarów łańcuchów oraz odpowiadające im wymiary.
Łańcuch 532 to tak naprawdę łańcuch 530 ze wzmocnionymi rolkami. Z tego powodu – mimo identycznej podziałki – wymaga stosowania innych zębatek. Ta sama uwaga dotyczy modeli 630 i 632.


tabelka z rozmiarami:
Kod:
 
Wymiar łańcucha   Podział i szerokość
 415                           1/2 x 3/16’’
 420                           1/2 x 1/4’’
 428                           1/2 x 5/16’’
 520                           5/8 x 1,4’’
 525                           5/8 x 5/16’’
 530                           5,8 x 3/8’’
 532                           5/8 x 3/8’’*
 630                           3/4 x 3/8’’
 632                           3/4 x 3/8’’*


czyli suwmiarka w rękę i mierzysz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-13 16:28:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-20 10:33:40
Posty: 32
Lokalizacja: Iwkowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600
Bardzo dziękuję za pomoc :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org