Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-02-09 09:19:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-20 10:33:40
Posty: 32
Lokalizacja: Iwkowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600
Hej. Mam pewną sprawę. Kupiłem tą yamahę YZF 600 i w niej mogę wbić z biegu numer 5 od razu bieg numer 1. A dawniej jak miałem kotka to musiałem po kolei puszczać sprzęgło. sprzegło 4, puscic, sprzeglo 3 puscic sprzeglo 2 puscic itd. Ja się cieszę, że teraz tak mam, ale czy to normalne?

Jak są 4 kreski napędu, to zmieniać? Zębatka nie jest zbytnio krzywa, te ząbki.

Tylna opona jest 160, dawniej mialem 180, w hondzie też 180. Niby bieżnik jest, jest to Diablo Strada i już na jeździe testowej, przy 6 stopniach ciepła, jak dogazowałem to pierwszy raz w życiu mi mieliła, buksowała, na ostrym dohamowaniu tylnym kołem też, no ale to normalne bo nie ma tych ABS. Wcześniej na zimnie jechałem hondą i ani raz nie zabuksowała, a to 800, ciągnąca od dołu. Też tak macie, że Wam buksuje na takich wąskich oponach? Rocznik 2011, to jeszcze tak stara nie jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-09 09:19:59 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-02-09 12:36:13 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
Cześć,
w moim Kocie zbijam biegi po jednym w dół nie zdarzyło mi się aby od razu cztery w dół zbić...
Jak masz ustawiony prawidłowy naciąg to po co zmieniać? Z napędem nie rozbierasz połowy moto to spokojnie w sezonie wymienisz jak zajdzie taka potrzeba.
Co do opon - zdarzyło mi się nią zakręcić ale była niedogrzana więc miała prawo nie mieć przyczepności :) Poczekaj ze sprawdzaniem do wiosny i do normalnych temperatur ;) (co do ostrego dohamowania tyłem to nie chce się mądrzyć ale z tego co wiem to to ciężar przesuwa się na przód i jaka by ta opona nie była to będzie na tyle odciążona że się może uślizgnąć dlatego w motongach hamuje się przodem na który przenosi się większość masy motocykla :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-09 12:46:32 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-08-26 15:31:33
Posty: 416
Lokalizacja: Firlej/Newport
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726578606
Obecne moto: fzs 600 99r.
najlepiej jest hamowac dwoma hamulcami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-09 13:18:22 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-20 10:33:40
Posty: 32
Lokalizacja: Iwkowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600
To się teraz przestraszyłem. Myślałem właśnie, że mają się zbijać pojedzyńczo, no ale się ucieszyłem, że akurat w tym jest jak jest. Po tej próbnej jeździe zapomniałem się spytać dlaczego tak jest i dlaczego tak można zbijać o kilka biegów w dół. O czym to może świadczyć, że da radę zbić o tyle biegów, bez spuszczania za każdym razem sprzęgła?
Z góry dzięki !


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-09 13:45:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-05 21:56:21
Posty: 24
Lokalizacja: okolice Płocka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat1996
Oczywiście że możesz zbić z 5 czy 6 biegu od razu na pierwszy, ale musisz namahać się nogą i nie musisz puszczać sprzęgła na każdym biegu ( jeżeli dobrze zrozumiałem o co Ci chodzi :) ). Co do napędu jeżeli łańcuch nie przeskakuje, nie ma szarpnięć i jest jeszcze naciąg to jest ok nie trzeba wymieniać. A oponka zawsze w tak niskich temp. nie bedzie miala takiej przyczepności jak w lato ale i tak nie powina sie ślizgnąć, jeżeli nie dociążyłeś odpowiednio przodu i zabuksowała z samego dodania gazu. No chyba że złapałeś gdzies troche śniegu to co innego. 160 rozmiar opony to fabryka w kocie ja mam 170 i też bardzo dobrze się jeździ, wkładają też 180 ale to już jak kto woli no i komfort troche mniejszy jazdy bo oponka może się na zakrętach lekko uginać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-09 14:00:05 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Zaraz zaraz. Chyba zawsze jest taka możliwość, żeby zbić od razu kilka biegów w dół. Tylko tego się nie robi. Na jakim moto bym nie jeździł, zawsze mogłem zbić po kilka biegów. Tylko po co, jak się wtedy nie wykorzystuje silnika do hamowania.

W moim Kocie na 200% zbijałem biegi do 1 przy awaryjnych hamowaniach. Ale wydaje mi się znajomy Twój problem z powrotem do jedynki (że było trzeba odpuścić sprzęgło). Nie zawsze. Ale czasem też tak u mnie było.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-09 15:09:02 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
można tylko że jak nie dobierzesz odpowiednich obrotów do szybkości to lecąc z 50km/h to jedynka wejdzie z takim hukiem i zgrzytem że szkoda skrzyni

nie da się zbić wszystkich biegów jak moto stoi to na bank ale podczas jazdy dlaczego nie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-10 12:30:31 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Mam takie pytanie -tylko się nie obraź! Gdzie ty robiłeś prawo jazdy że nie wiesz takich elementarnych rzeczy???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-10 18:46:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-20 10:33:40
Posty: 32
Lokalizacja: Iwkowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600
Jak gdzie? W szkole nauki jazdy w Laskowej. Autem też jeżdżę i tam wiem, że spokojnie można z 5 wrzucić 1. Wiadomo, że mając powiedzmy tą 5 i chcąc włączyć jedynkę, muszę zwolnić do 10km/h.

Teraz miałbym drugie pytanie.
Czy też tak macie, że jak odpalacie, to musicie poczekać z 1 minutę na ssaniu, aby dopiero jechać, bo inaczej gaśnie? Wczoraj odpaliłem, czyli daję ssanie, odpalam, czekam 5 sekund wyłaczam ssanie i chcę jechać i nie da rady. Trzeba czekać tak z minutę. Dziś to samo. Może być przez temperaturę niską? Znów bym Wam bardzo dziękował, po prostu nie mam się kogo spytać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-10 19:23:42 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
cycek123 napisał(a):
Czy też tak macie, że jak odpalacie, to musicie poczekać z 1 minutę na ssaniu, aby dopiero jechać, bo inaczej gaśnie? Wczoraj odpaliłem, czyli daję ssanie, odpalam, czekam 5 sekund wyłaczam ssanie i chcę jechać i nie da rady. Trzeba czekać tak z minutę. Dziś to samo. Może być przez temperaturę niską? Znów bym Wam bardzo dziękował, po prostu nie mam się kogo spytać.


niektórzy tak nie mają bo mają wtrysk
masz gaźnika niestety sanie nie służy tylko do odpalenia moto :)
kolego niska wiedza u Ciebie jest że aż poraża
skrzyni samochodowej z motocyklową nie porównuj ba działają one inaczej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-10 20:16:19 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-08-26 15:31:33
Posty: 416
Lokalizacja: Firlej/Newport
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 726578606
Obecne moto: fzs 600 99r.
kolezko wez wbij sobie strone scigacz.pl czy archiwalne posty na forum i poczytaj o tym jak działa skrzynia czy reszta podzespoiłow w motocyklu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-11 08:26:53 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Witam. Mialem podobne pytanie na mysli co kolega Piniu.

W zwiazku z tym, ze nie wiemy gdzie jest szkola w Laskowej (a przynajmniej ja nie wiem) i nie wiem (zapewne jak i reszta kolegow) jaki poziom reprezentuje ale dla Twojego dobra i dobra Twojego sprzetu uzupelnic wiedze zanim go rozwalisz.

Podstawowych kwesti niestety nie ogarniasz ....
- roznica pomiedzy wtryskami a gaznikami (czy tez podgrzewane ciecza gazniki) - chyba oczywiste ze moto musi miec do idealnej pracy temp min 60stopni i jak i kiedy uzywac ssania itd.
- kiedy naped kwalifikuje sie do wymiany i jak go sprawdzic
- na czym polega ekonomiczna jazda i wiazace sie z tym hamowanie silnikiem czy tez redukcja z miedzy gazem (skrzynie bez synchronizatorow)
- opony i szereg innych detali ktora w calosci daja nieciekawy obraz...

Takie rzeczy powinny byc Ci wytlumaczone na szkole jazdy na kategorie A.
Nie obraz sie ale nie wiem jak sie mogles uchowac na Hondzie 800tce....

Fajnie by bylo tez jak bys uzupelnil profil... np skad jestes...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-11 10:16:02 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-20 10:33:40
Posty: 32
Lokalizacja: Iwkowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600
Rozumiem, że mało wiem. Profil trochę uzupełniłem, jeszcze tylko zdjęcia nie mam.
Będę nadrabiał swoją wiedzę, na temat tego ssania. Bo w hondzie to był ten wtrysk to inaczej to szło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-11 11:12:58 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
lelek zgadzam się ale jedno zasadnicze pytanie - czy zawarłeś to w pkt o wtryskach ale nie dość jasno? takpodczas hamowania silnikiem NA WTRYSKACH owszem odcinany jest dopływ paliwa i faktycznie je oszczędzamy o tyle gaźniki nie odcinają dopływu paliwa.
Hamowanie silnikiem to nie jest sama redukcja z między gazem chyba że mnie nauczyli u Kulika :D bo hamować to uczyli mnie hamulcem i w trakcie zbijac biegi- chyba, że przez rok po kursie oś wypaczyłem ale o dziwo robię to płynnie i bez grzechotu ze skrzyni ;)
Ok widzę raz jeszcze przeczytałem ten pkt ale wpis zostawiam może nasz świeży kolega z tych dwóch postów wyciągnie coś więcej :)
cycek 123 dobra rada - jest zimno jeszcze ściągaj motocyklistę doskonałego a lepiej kup - ja wolę papier :D - dobra lektura na start, w necie krążą artykuły m.in Tomka Kulika o redukcji z między gazem i masa tematów o eksploatacji motocykla - tu czytaj z dystansem bo możesz zakończyć lekture z poczuciem, że wiesz mniej niż jak zaczynaleś czytać :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-11 13:04:33 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
nie wiem dlaczego się rzucacie o tą szkołę jazdy mnie też nie uczył nikt jak działa motocykl oprócz tego co potrzeba do zdania egzaminu
co więcej duży miałem problem odpalić motocykl - bo kto wymyślił że w suzuki żeby go odpalić trzeba wcisnąć sprzęgło...

szkoły doszkalające albo te które cieszą się lepszą opinią tak ale 90% z nich to takimi "pierdołami" nie zawraca sobie głowy

cycek pytaj może i twoje pytania nie są górnych lotów ale sprzęt i ty na tym zaoszczędzisz.

Wejdź sobie na jakaś stronkę i pooglądaj filmiki odnośnie motocykli
jak co się naprawia- jakieś podstawowe rzeczy
jak co się robi
co to jest między gaz

motocyklista doskonały fakt fajna pozycja, ale ona jest już o tym jak się jeździ


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org