Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-06-08 22:20:45 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-06-17 20:31:48
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Ello, mam taka zagwostkę gdy jade swoim cat'em wolno i nie przeciagam na obrotach to z jedynki na dwójke bieg mi wchodzi ładnie z takim małym stukiem, a gdy przeciągam na jedynce i mam juz 11 albo 12 tys. obrotów to z takim dziwnym zgrzytem wskakuje mi dwójka. Czy ja cos robię źle czy mam jakas posypaną skrzynie, czy poprostu tak jest? Dodam , że dwójka mi nie wypada gdy już na niej jade nawet przy bardzo dużych obrotach. Wie ktos czemu to tak działa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-08 22:20:45 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2014-06-08 23:00:15 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
To przez zły stosunek obrotów na silniku do obrotów koła. Za małe obroty silnika.

@ edit: Może sprecyzuje, bo jeszcze przypadkiem postanowisz kręcić do 15k.. Gdy wciskasz sprzęgło, obroty szybko opadają, dlatego są nieodpowiednie do obrotów na kole, i przy wrzucaniu biegu jest strzał, a ze skrzyni lecą wióry.


Ostatnio edytowano 2014-06-09 01:20:47 przez Nav, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-08 23:17:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
DamianFive napisał(a):
mam juz 11 albo 12 tys. obrotów to z takim dziwnym zgrzytem wskakuje mi dwójka

Naucz się zmieniać biegi to przestanie Ci strzelać skrzynia ;) Albo jeździj tak dalej i za sezon będziesz robił skrzynię ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-09 03:18:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-04-22 02:02:57
Posty: 40
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R 2001
Rhazz, żeby się czegoś nauczyć, warto mieć dobrego nauczyciela. Napisz co to znaczy dobrze zmieniać biegi. Jestem na etapie nauki i bardzo chętnie przyjmuję wszelkie wskazówki. :idea: :idea: :idea:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-09 07:28:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Zmiana z 1 na 2 powinna się odbywać stosunkowo szybko. Ja np zmieniam przy 2-3tys. Potem można sobie kręcić wyżej.
Wiadomo że zmienianie biegów przy czerwonym polu nie jest ani mądre (:P) ani zdrowe dla silnika. Ja zmieniam zwykle w zakresie 4-6tys każdy bieg poza wcześniej wspomnianą 2jką. Dzięki temu u mnie zmian biegów nawet nie słychać.

Co do samej zmiany no to standardowy schemat: 1) noga zaczyna naciskać dźwignię, sprzęgło, bardzo zdecydowana zmiana biegów, sprzęgło. Jeżeli biegi w dół to wiadomo dochodzi jeszcze przegazówka ;) Przy takiej jeździe zmian biegów nie słychać - GWARANTUJĘ ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-09 08:41:51 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Jeszcze mala uwaga - prosze zauwazyc jaka roznica jest na obrotach pomiedzy 1ka a 2ka ( jest duzaa bardzo duza bym rzekl ) porownujac do roznicy pomiedzy 2 a 3, 3 a 4 itd.
Reasumujac jak ciagniesz na 1ce pod 10 tys to albo wrzucisz 2ke blyskawicznie albo bedziesz mial co chwile dupne pierdut na skrzyni. Osobiscie nie przeciagam na 1ce az tak mocno max do 6-7 tys.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-09 09:25:01 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
to ja tu dorzucę jako ciekawostkę :) - zauważyłem że w Kocie 2 wchodzi bez absolutnie żadnego problemu przy około 10 tys obrotów - zdarzyło mi się z nissanem 370z nizmo ze świateł ścigać i wtedy musiałem tak wrzucić kilka razy dwójkę, normalnie i w 99% przypadków 2kę wrzucam przy 3-4 obrotów i jak rhazz napisał bez żadnego hałasu wręcz idealnie cicho :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-09 11:47:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-06-17 20:31:48
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Aha, czyli z całej dyskusji wnioskuję, że albo trzeba bardzo szybko zmieniac z 1 na 2 na wyskoich obrotach, albo zmieniac na dwójke przy nizszych, wtedy wchodzi gladko i jest to zdrowsze. Poprawcie mnie jesli źle zrozumiałem:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-09 12:56:49 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
najlepiej to na niskich wrzucać dwójkę :) na początku to ćwicz przy niższych obrotach, wszak wrzucanie 2ki w Tcatach to wyższa szkoła jazdy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-09 13:25:59 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
no po miescie to niepotrzebna w koncu na 1ce do 80-90 podciagniesz :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-09 14:18:10 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Popieram Rhazz-a robię dokładnie tak samo i zmiany biegów właściwie nie słychać. Szybka zmiana z 1 na 2 przy małych obrotach to muzyka dla uszu ze skrzyni tylko takie cykniecie słychać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-04 00:34:31 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-05-12 11:38:31
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600 R
To ja jeszcze coś dorzucę od siebie. Powiem szczerze, że wrzucanie jedynki przy pięciocyfrowej liczbie na obrotomierzu to trochę jak wyrywanie zęba u dentysty bez znieczulenia. Na samą myśl mnie już boli. Kiedy sobie wyobrażę, że mi dwójka nie wchodzi przy 12-stu tys. obr. to chyba skrzynia została by na ulicy. Między jedynką a dwójką jak wszyscy wiemy jest luz i największa różnica obrotów jak już ktoś napisał, więc zmiana biegów tutaj wychodzi zawsze najtrudniej i najbrutalniej. Zgodzę się z Cezarym, czasami są sytuacje, w których się nie odmawia ;) Wtedy jest to najważniejsza rzecz, na której się skupiam, wejście na dwójkę, a staram się zrobić: błyskawicznie, agresywnie i przede wszystkim zdecydowanie. Mocny kop w dźwignie i trzymasz dopóki nie odkręcisz ponownie gazu. Noga popycha dźwignie już na sekunde przed całą czynnością. Sprzęgła osobiście przy takich akcjach nie używam, bo szkoda czasu, każdy ułamek sekundy opóźnienia przy wysprzęgleniu to dla skrzyni potężny cios przy tak wysokich obrotach.
Tutaj napisałem trochę co ja sądzę o zmianie biegów. Nie jestem specem w tej materii, ale wystarczająco dużo razy dostałem po kasku od Kulik'a więc zawsze coś tam pod orzeszkiem zostało ;) Najlepszy artykuł o zmianie biegów według mnie, jest u Kulika na www.kulikowisko.pl
-> viewtopic.php?f=2&t=6862&p=191848&hilit=biegi#p191848


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org