Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-02-27 20:35:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-07-21 12:01:25
Posty: 25
Lokalizacja: Wabrzezno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF600R
Witam po raz kolejny. W ramach zimowych pielęgnacji moto pod "nóż" poszło ogumienie a konkretnie opona tył. Udało się załatwić trochę kasy i kupić Michelin Pilot Road 3. No tylko teraz trzeba ją zamontować. Problem w tym, że jeszcze nigdy nie ściągałem koła i nawet nie widziałem na żywo jak to wygląda. Poszukałem trochę na necie ale chciałbym jeszcze się upewnić, że wszystko zrobię ok. Proszę o pomoc (instrukcję) jak zdemontować/zamontować koło tak aby wszystko grało i było bezpiecznie. Oczywiście wymianę samej opony zlecę w zakładzie zajmującym się tym fachem.
Przy okazji w niedługim czasie zgłoszę opinie o nowej gumie. Stara oczywiście do palonka hehe ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-27 20:35:05 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-02-27 20:54:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-01-14 13:54:48
Posty: 49
Lokalizacja: Poland/ okolice Inowrocławia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: MT-10
Nic prostrzego, moto na stojak, chyba, że masz centralną stopkę. Naciąg luzujesz na maxa, odkręcasz śrubę na ośce, koło przesuwasz do przodu, wyciągasz ośkę, koło w dół, ściągasz łańcuch, wyciągasz koło i gotowe. A i uwaga na hamulec, pamiętaj jak założony, bo to ważne u mnie w Fz1 jest trzpień, który to trzyma i trzeba go wsunąć przy zakladaniu odpowiednio.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-02-28 00:32:42 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
kozi_86 napisał(a):
że masz centralną stopkę

Thundercat. Nie ma.

kozi_86 napisał(a):
Naciąg luzujesz na maxa

Po co?

gucio1987 Na stojak, odkręcasz nakrętkę, wyjmujesz ośke- koło wychodzi lekko w dół (złap tulejki dystansowe z obu stron, po co mają na ziemie spadać :P), jak przesuniesz je lekko do przodu to powinieneś bez problemu zdjąć łańcuch z zębatki i wyjąć całość.
Później przed złożeniem kontrola łożysk, uszczelniaczy (razem z tulejkami) i gum zabieraka zębatki- jeśli coś zdycha, jest uszkodzone albo zardzewiałe (tulejki) to lepiej zmienić/wyczyścić przy okazji.
Z zakładaniem jest więcej zabawy bo trzeba to zrobić tak, żeby trafić tarczą w zacisk (można wyjąć klocki wcześniej), no i trzeba włożyć koło tak, żeby nie wypadły tulejki i żeby mocowanie hamulca zgrało się z pozostałymi otworami na ośkę. Sam raczej tego nie ogarniesz- nie za pierwszym razem. Lepiej wziąć kogoś do pomocy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org