Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-03-29 18:49:17 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-06-17 20:31:48
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Witam, Mam taki problem, otóż jadac moim Kotem powyzej 100km/h gdy puszczę kierownice to dostaje ona takich malutkiach drgań tak jakby shimmy( czy jakos tak) tylko takie minimalne, ale zauważalne gołym okiem i budzace lek. Jesli jade wolniej tak do 100 km/h i puszcze kierownice to ok , nigdzie nie ściaga ani nic nie drga, ale tak powyzej 100 cos takiego zaobserwowałem.
Wie ktos moze co jest tego przyczyną?

Dodam jeszcze ze gdy te drgania sa widoczne na kierownicy to motocykla równiez nigdzie nie ściaga tak jak przy jeździe wolniej, tylko te drgania wystepuja.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Drgania na kierownicy
PostNapisane: 2014-03-29 18:49:17 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2014-03-29 18:52:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Jeśli masz kufer to winny jest kufer. Jeśli nie to standardowo przód, opona, ciśnienie, wyważenie, olej w lagach, łożysko ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-29 19:38:21 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Wątpię żeby to była sprawa kufra, chyba że by w nim miał ze 40kg załadowane żeby faktycznie odciążało przód mocno...
Wg mnie: przede wszystkim stan opony (łącznie z ciśnieniem) i wyważenie koła. Dalej łożysko główki (czy nie ma luzów), ewentualnie coś nie tak w zawieszeniu, ale to już mniej prawdopodobne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-29 19:56:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
U mnie w fzs 600 pusty kufer powodował zawirowania powietrza i albo drżała kierownica albo wpadało w shimmy takie lekkie. Ściągałem kufer = jak ręką odjął ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-29 20:05:33 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Chociaż... Może i coś w tym jest, bo faktycznie jeździłem jednym moto z kufrem i też łapało taką shime lekką... Chociaż nie posądzałem o to kufra wtedy, ani nie mam porównania bo bez niego nie jeździłem :P
Pytanie jeszcze czy DamianFive jakiś kufer posiada? 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-30 14:28:38 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
Jesli kolega ma kufer to pierwsza sprawa sciagnac go i sprobowac - jesli kolega ma golasa to obstawial bym wywazenie kola


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-30 17:06:31 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-06-17 20:31:48
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Panowie, rzecz w tym ze kufra nie posiadam przy moto, lagi nie ciekną, ani nic, opony prawie nowe i wyważone bo sa ciężarki na feldze(tak kupiłem motocykl) a łozysko główki ramy też nie budzi zastrzeżeń, także niemam juz pomysłu co może byc przyczyną.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-30 17:09:41 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-06-24 17:57:26
Posty: 1483
Lokalizacja: kujawsko - pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW GS 1200
DamianFive
ciężarki wcale nie świadczą o dobrym wyważeniu koła :)

Masz możliwość sprawdź raz jeszcze jak się zachowuje na wyważarce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-30 19:01:54 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Jeśli nie ma kufra, to fizycznie niemożliwe jest żeby ani koło, ani zawieszenie w jakimś punkcie nie były przyczyną. Jeśli są drgania to któryś z tych elementów musi je powodować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-30 19:47:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-06-17 20:31:48
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Postaram się jeszcze raz wszystko posprawdzać przy odrobinie wolnego czasu. Jak juz znajde przyczynę to napisze co to było. Dzieki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-30 20:06:45 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Mam taki sam objaw, mogę śmigać nawet 200km/h i śmiga jak po sznurku, ale jak powyżej 80-100km/h puszczę kierownicę to dostaje shimmy które się pogłębia do momentu aż jej nie złapie. Sprawdzałem wszystko, łożysko główki, felgę, hamulce, lagi wszystko ideał. Pierwsze co zrobiłem co wyważyłem koło ale nie pomogło. Ja w swoim przypadku obstawiam oponę, będę zmieniał oponę na nową i zobaczę jak będzie. Podsumowując moim zdaniem opona, jak zmienię to się dowiem czy dobrze obstawiam (i tak jest do wymiany).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-03-30 21:54:20 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-06-17 20:31:48
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Ja opone mam prawie nowa, wiec puki co jeszcze nie zmienie, ale Skoro Ty bedziesz zmieniał to napisz juz po załozeniu nowej, czy pomogło czy nie. Z góry dzieki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-07 20:12:34 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
W tym tygodniu odebrałem moto z serwisu z nową oponą z przodu 110/70/17 i problem zniknął puszczałem kierownicę przy prędkości ponad 120km/h i nic się nie działo żadnych wibracji. Także w moim przypadku winna była opona.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-07 15:38:09 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-05-12 11:38:31
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600 R
"Ona temu winna, ona temu winna" - sorry ale dopiero co z wesela wróciłem :)
Zazwyczaj właśnie winna jest temu opona. Ja ze swoim starym motocyklem walczyłem z tym problemem. Według mnie kolejność powinna być taka i po każdym punkcie sprawdzać czy coś się zmieniło:
1. Sprawdzenie czy koło nie obciera na klockach, czy się luźno kręci.
2. Sprawdzić czy tarcze są proste, można zakręcić kołem, albo wcisnąć klamke hamulca, po czym, przepchnąć motocykl i zobaczyć czy nie ma systematycznego pisku pojawiającego się przy przepychaniu motocykla.
2. Odpowiednie ciśnienie w kołach.
3. Wyważenie.
4. Sprawdzenie łożyska główki ramy (najlepiej poszarpać moto hamulcem przednim przy prędkościach spacerowych i zobaczyć czy luzu nie ma na kierownicy albo podnieść koło i zobaczyć czy przy skręcie nie zacina, nie ma przeskoków).
5. Sprawdzenie łożysk w kole.
6. Zawieszenie - wymiana oleju głównie, bo może być nie równo zalany, albo szlam. Ewentualnie zobaczyć czy proste lagi jak już będzie się wymieniało płyn.
...
U mnie wina była akurat w jednej krzywej tarczy, choć i opona była psarciała. Finalnie i tak odniosłem klęske,
bo okazało się, że Hornetami ze starego rocznika i tak buja i tak przy większych prędkościach. Ale Ty się tym nie łam, bo
Thundercaty to zupełnie inna bajka ;) Powodzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org