Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-05-04 13:08:40 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-08-01 00:01:01
Posty: 59
Lokalizacja: Kraków / Zabrze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF600R
W trakcie jazdy, obrotomierz zaczął wyświetlać sekwencję błędów:
1,5rpm 2rpm 1rpm 7,5rpm 5,5rpm

Najbardziej wyraźne było wskazanie 7,5rpm, ostatnie, jakby było zależne od obrotów silnika w trakcie jazdy(5/5,5/6rpm), jednak nie odpowiadało im w 100%. Przy podskakiwaniu wskazówki obrotomierza na 1,5/2/1rpm motocykl delikatnie szarpał. Po wygaszeniu, nie dał już żadnych oznak życia - kontrolki się nie świeciły i silnik nie zakręcił.

Ktoś ma pomysł co może być przyczyną takiego zachowania?

edit: motocykl niedawno miał wymieniony filtr powietrza na K&N i założony przelot, jednak jeszcze nie został przeprowadzony serwis gaźników. Czy może to mieć jakiś wpływ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-04 13:08:40 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-05-04 16:47:09 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-24 13:26:40
Posty: 671
Lokalizacja: Tarczyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 794 749 233
Obecne moto: Yamaha Fazer 1000
Wiem ze kazdy zawsze taka ma diagnoze ale powiedz ile ma akkumulator????


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-04 18:10:05 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Sekwencja jest kodem błędu, znalazłbyś na forum spokojnie gdybyś poszukał... wyświetla zero- błąd- obroty- zero. 7,5tys to prawdopodobnie skutek grzebania przy wskazówkach- ktoś mało dokładnie założył i pokazuje 7,5 zamiast 8tys.
A 8tys oznacza brak czujnika rezerwy- skoro był zmieniany filtr to czujnik został niepodłączony lub coś zostało uszkodzone (zielona wtyczka na 2 kable idące do baku, od dołu).

To, że później kontrolki nawet się nie zaświeciły- podejrzewam że gdzieś możesz mieć zwarcie skoro wyglądało to tak jak piszesz, ale to jak zwykle forumowe wróżenie z fusów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-05 12:53:32 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-08-01 00:01:01
Posty: 59
Lokalizacja: Kraków / Zabrze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF600R
Dla ścisłości - miałem czas, żeby zajrzeć na listę kodów błędów, jednak takiej sekwencji nie znalazłem. Wskazania obrotomierza są właściwe i gdy był odpięty czujnik rezerwy, wskazówka pokazywała dokładnie 8tys.

Problem zażegnany. Brak styku na jednym z biegunów akumulatora namieszał nieco. Po majówce dopiero się temu przyjrzałem i spokojnie mogłem wejść w nowy tydzień :)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-08 21:54:23 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-05-06 21:01:27
Posty: 19
Lokalizacja: Hamernia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf 600
W moim kocie wskazówka po przekroczeniu 8tys zaczyna skakac nie potrafie powiedziec do jakich wartosci bo od 8 tys zaczyna sie dziac (pierwsze kilometry kotem) co to za błąd moze być? Czy to czujnik rezerwy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-08 23:30:35 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Z tego co mówisz, wskazówka nie pokazuje u Ciebie błędu. Gdyby wysyłany był sygnał błędu na obrotomierz, to nawet na luzie, bez odkręcania gazu wskazówka pokazywała by błąd.

A czy silnik równo chodzi czy jego obroty też wariują wraz ze wskazówką?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-09 22:22:19 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-05-06 21:01:27
Posty: 19
Lokalizacja: Hamernia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf 600
Jak sie rozpedzam na pierwszym czy drugim biegu wskazówka idzie normalnie płynnie dopero po przekroczeniu 8tys wajuje a moto normalnie ciągnie tak jak ma być. Jutro zobacze jak bedzie z obrotami na jałowym jak bede powoli odkrecał manetke. Cóż to moze być ma ktoś pomysł?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-09 23:15:53 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Może masz taki problem?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... 5#12051985

Kota tego masz od niedawna?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-10 06:23:12 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-05-06 21:01:27
Posty: 19
Lokalizacja: Hamernia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf 600
Bardzo podobny tylko jesli płynnie przeyspieszam i przekroczyłem te 8 tys wskazówka warjuje ale nigdy nie spada po nizej tych 8 tys. Gdy odejme gazu wskazówka po nizej 8 tys normalnie wskazuje ilość obrotów.
Tak Kota mam jakies 3 tygodnie. Nie mam pojecia co to moze być:(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-10 15:13:26 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
TPS - nie daje poprawnego sygnału na wysokich obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-11 22:31:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-05-06 21:01:27
Posty: 19
Lokalizacja: Hamernia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf 600
Źle ustawiony jakie mogą być tego przyczyny? Jak sie za to zabrać?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-11 22:45:00 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
miąchal napisał(a):
TPS - nie daje poprawnego sygnału na wysokich obrotach.

ale co to ma do obrotomierza? bo nie rozumiem

kaczor
Po prostu po regulacji gaźników dobrze jest też sprawdzić/ustawić TPS- a mało kto to robi. Jak się zabrać- serwisówka się kłania ;) Tam wszystko jest opisane po kolei.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-12 17:19:38 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
wojtek_lbn napisał(a):
miąchal napisał(a):
TPS - nie daje poprawnego sygnału na wysokich obrotach.

ale co to ma do obrotomierza? bo nie rozumiem

Jeśli TPS jest wadliwy, wytarł się - wskazuje inne wartości niż powinien, z komputera nie wychodzi sygnał na zmianę zapłonu w górnym zakresie obrotów, czasami coś szarpnie, czasem wskazówka spadnie do 0 i potem znów pokazuje obroty, jest kilka wersji objawów uszkodzonego TPS, zależy jakie wartości idą w kabel. Wszystkie błędy w kocie wyświetlane są na obrotomierzu, jeśli wskazówka "szaleje" - mamy awarię.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-13 21:56:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-05-06 21:01:27
Posty: 19
Lokalizacja: Hamernia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf 600
Ok bede oddawał niedługo moto do warsztatu na synchro gaźników moze tam cos wydumaja. Dzieki za rady. LwG:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org