Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-07-12 20:21:21 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
No to robimy kolejnego moda.
Padł mi akumulator, przez tydzień zapalałem na pych, nawet jest to dość zabawne, ale jak mi zgaśnie na światłach to będzie wieś.
Miałem kupić nowy akumulator, ale kosztuje ok 200 zł i jest bardzo ciężki ok 4-5 kg, do tego dość wysoko położony a i miejsce by się przydało na coś innego wykorzystać. Zamówiłem dziś 4 ogniwa A123 3,3V 2,5 Ah, łącznie cztery sztuki będą ważyć jakieś 300 gram i zajmują tyle miejsca co kot napłakał :D
Powinni przysłać w przyszłym tygodniu, zobaczymy czy da się to naładować i nie pójdzie z dymem pierwszego dnia, trzymajcie kciuki :D

parametry gdyby kogoś interesowało:
Akumulator nanofosfatowy A123 ANR26650M1b
Dane techniczne:
Napięcie: 3,3V
Pojemność: nominalna: 2500mAh; minimalna: 2400mAh
Technologia: litowo-żelazowo-fosforanowe
Rezystancja wewn.: 6 mΩ
Maksymalny prąd ładowania: 10A
Standardowy prąd ładowania: 1C (2,5A)
Prąd rozładowania ciągłego do 50A
Prąd rozładowania impulsowego 10 sekundowego 120A
Przy rozładowaniu prądem 20A po 1000 cyklach akumulator zachowuje 100% pojemności znamionowej.
Po 1500 cykli akumulator ciągle zachowuje pojemność około 80% swojej pojemności.
Wymiary: średnica: 26mm wysokość: 65mm
Waga: 76g


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-12 20:21:21 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-07-12 21:32:51 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Coś kiedyś widziałem o tym na YT. Wygląda na to, że to zajebisty mod do motocykla :D
Jak je łączysz? Równolegle?
Trzeba jakoś przerabiać instalacje motocykla?
Czemu każdy tego nie robi :D ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-12 21:48:06 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Nav napisał(a):
Czemu każdy tego nie robi :D ?


Ceny bardzo powoli spadają no i jest to rzeźba. Są gotowe akumulatory w starej technologii Li-ion za 450 zł JMT.
Ten mój będzie na próbę, tylko 2,5Ah, normalny ma chyba 10-16Ah więc albo alarm albo ogniwa :D
Ogniwa mają nominalnie 3,3 V więc trzeba kupić min cztery i połączyć szeregowo, wtedy uzyskujemy 13,2 V więc powinno to jakoś chodzić po naładowaniu a napięcie 14,7 nie powinno ich przeładować.
Jak wszystko poskładam i uruchomię to zrobię zdjęcia ile miejsca się zrobiło i jak to zamocować.

Ale przy okazji będzie kolejny mod, muszę zmodyfikować instalację tak, aby reflektor, podgrzewanie manetek, gniazdo zapalniczki dostawały napięcie dopiero po uruchomieniu silnika. Teraz zdarza mi się zostawiać manetki włączone i ładowarkę w zapalniczce. Tylko kombinuję jak to wysterować i czym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-12 22:47:01 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
Ale przy okazji będzie kolejny mod, muszę zmodyfikować instalację tak, aby reflektor, podgrzewanie manetek, gniazdo zapalniczki dostawały napięcie dopiero po uruchomieniu silnika. Teraz zdarza mi się zostawiać manetki włączone i ładowarkę w zapalniczce. Tylko kombinuję jak to wysterować i czym.

Na przekaźnikach plus stycznik po pojawieniu się ładowania np. automatyczny włącznik świateł np:
http://allegro.pl/automatyczny-wlacznik ... 54184.html

Układ musi być po 1 przekaźniku na układ
1. grzane manety
2. światła przednie
3. gniazdo zapalniczki

troszkę Cię czeka z tym rzeźbienia i cięcia oryginalnej wiązki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-13 02:01:04 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Wojt@s napisał(a):
troszkę Cię czeka z tym rzeźbienia i cięcia oryginalnej wiązki.


super, dzięki za link, za tą cenę nie opłaca mi się nic samemu kombinować. Umieszczę to gdzieś w okolicach czaszy i bezpośrednio z tego zasilę przełącznik świateł, manetki i zapalniczkę, powinno wyrobić. reflektor to 5A, ładowarka usb 1A, na manetki zostaje 10A. spokojnie wyrobi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-27 01:10:42 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Nav napisał(a):
Trzeba jakoś przerabiać instalacje motocykla?


Pierwsze testy wskazują, że nie będzie tak łatwo jak miało być. Pakiet przychodzi z płytką zabezpieczającą przed przeładowaniem i zbytnim rozładowaniem, zwarciem itp.
Niestety rozrusznik jest odbierany przez zabezpieczenie jako zwarcie. Liczyłem że taki mały rozrusznik nie ciągnie tak dużo. Lutownica w dłoń i obszedłem płytkę zabezpieczającą. Motocykl zakręcił bez najmniejszego problemu i odpalił :D
Niestety, jeśli ma to chodzić wiele lat niezawodnie, trzeba jednak będzie włączyć w obwód zabezpieczenie przynajmniej przed rozładowaniem. Do zrobienia są jeszcze testy odnośnie ładowania. Teraz zmierzyłem prąd ładowania i naładowany pakiet ładowało 0,8 A, to jest ok. Muszę sprawdzić czy rozładowany pakiet gdy różnica napięć będzie większa nie przekroczy ładowania 5A, jeśli nie, obędzie się ładowarki zabezpieczeń itp.

A to zdjęcie po co się męczyć, motocykl nie tylko jest lżejszy o 4 kg:


Załączniki:
DSC_0147.JPG [101.25 KiB]
Pobrane 454 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-27 02:02:29 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-08-16 19:46:14
Posty: 487
Lokalizacja: Wwa/B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TnT
Fajnie, że to już złączone ogniwa... trochę ich mało w sensie pojemności.

Co do zabezpieczenia, to jak je mocno rozładujesz to i tak nie odpalisz moto :P.

Kwestia testów jak to jest odporne na przeładowanie, czy nadmierne rozładowanie.
Żeby później nie trzeba było się bawić jakieś skomplikowane przywracanie ich do życia.

No i jak z większą ilością, bo 2.5AH to marginesu na nic nie pozostawia.
Łączenie równolegle 2 cz 3 o różnym zużyciu, to też chyba niezbyt dobry pomysł.

Pewnie niedługo będą gotowce z chin :)
http://hechi.en.alibaba.com/product/1345010511-214068121/LI_FE_MOTORCYCLE_BATTERY_12N9_12N7_12V_9AH_CHINA.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-28 10:18:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
pomysł ciekawy, nawet nie tyle co "zamiast aku" (mam alarm więc za dłubi mi ogniwo nie pociągnie") co może dać ciekawe rozwiązanie jako "awaryjne" zasilanie gdy aku padnie. za pomoca przełącznika czy cuś takiego...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-28 13:45:32 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Żuku napisał(a):
No i jak z większą ilością, bo 2.5AH to marginesu na nic nie pozostawia.
Łączenie równolegle 2 cz 3 o różnym zużyciu, to też chyba niezbyt dobry pomysł.

Pewnie niedługo będą gotowce z chin :)


Pojemność to wybór świadomy, miało być tanio i lekko. Motocykl da się odpalić przy rozładowanym akumulatorze, tylko wymaga to więcej siły :D
Można łączyć, ale najlepiej gdy sprzedawca to robi, mają takie maszynki które badają ogniwa i dobierają.

Gotowce z chin są fajne ale teraz też można kupić duże pakiety z dużymi zabezpieczeniami tylko cena to przynajmniej tysiak, a to już dużo za taki kaprys. W motocyklach stricte sportowych jest wyciągnięty rozrusznik itp. więc bateria to tylko taki bufor dla pracy komputera i wtryskiwaczy a do tego to i 1Ah wystarczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org