Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2015-01-13 22:02:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-09-23 18:34:43
Posty: 13
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Witam wszystkich,
Przy samym tytule wielu z Was dostaje palpitacji serca ale do rzeczy.

Postanowiłem przebudować TCata do wersji typowo for fun ( oczywiście nie mojego precelka :) szukam czegoś z wypadającą 2-jką ). Ale kłania się właśnie sprawa skrzyni moto miałoby być często również w pionie, zastanawia mnie kwestia czy jest w PL firma potrafiąca wykonać całą choinkę z mocniejszego materiału? Lub jest możliwość podpasowania czegoś z innego motocykla?

I drugie pytanie, ostatnie zdanie w artykule, jest to prawda czy raczej mit? Z tego co wiem TCat od wyjazdu pierwszego z fabryki nie było wprowadzanych zmian mechanicznych prócz wydechu.
http://dandymotocykle.pl/fazer-fzs-600/

Wiem że kwestia nietypowa i pewnie dość droga ale sprzęt chce przebudować cały i zostawić go na najbliższe 15lat ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-13 22:02:45 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2015-01-13 22:17:02 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Silniki T-cata i FZSa nie miały modyfikacji w czasie produkcji- to zdanie może ewentualnie dotyczyć silnika w FZ, w pierwszej R6 tak sobie bo tam też jeszcze dwójka potrafiła polecieć (chociaż już rzadziej).

Co do Twojego głównego pytania- to nie jest moto do takich zabaw, zapytaj chociażby Miąchala co powie na ten temat. Skrzyni nie przerobisz, bo musiałbyś przełożyć całą z innego moto (nie chce mi się wdawać w szczegóły czemu), a na wykonanie jednego koła mocniejszego Cie nie stać raczej, a już na pewno nie całego wałka ;) Projekt, technologia, jednostkowe wykonanie- koszt byłby iście kosmiczny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-13 22:29:40 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-09-23 18:34:43
Posty: 13
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Hmm może troszkę inaczej, byłby to 3 sprzęt w garażu zrobiony jako zabawka, bardziej takie moto na niedziele głupawki niż do ciężkiego katowania, co do podmiany samego wałka + wodzik w sumie nie przemyślałem bo raczej w żadnym modelu z tym silnikiem tego nie poprawiono więc tylko cała skrzynia, no ok ale od czego?
Co do wykonywania wałków, na cene jestem przygotowany, u szwabów za wykonanie skrzyni ( i to nie całej! ) do mercedesa w186 szef płacił 37tyś. ( bardziej klient ale wiadomo o co chodzi ) :mrgreen: Dlatego zastanawiałem się czy wykonują to w Polsce bo kwestia przewalutowania jest widoczna.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-14 08:38:12 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Zrobić zrobią, skrzynia ma zęby proste, więc powinno być troszkę taniej. Ceny obróbki skrawaniem dla detali są chore (chyba że masz znajomości).
Do dorobienia jest 12 kół i pewnie też wodziki - nie znam dokładnych cen ale strzelam że wyjdzie koło 20tys pln. Należało by się zastanowić nad sensem przeróbki skoro w tej cenie można mieć inny motocykl bez tego problemu.
Jeżeli koniecznie ma to być thundercat to zainteresował bym się azotowaniem lub lepiej azotonasiarczaniem. Wyciągniesz tryby, zapłacisz za powłokę i będzie to o wiele bardziej odporne. Cena jest pewnie od kilograma i na 100% robi to politechnika łódzka, więc można się pewnie jakoś dogadać - z tego co kojarzę to wsad do pieca kosztował chyba 1,5k.
Możesz też oddać od razu resztę wałków w skrzyni, wałki rozrządu, wał korbowy i co tam jeszcze chcesz mieć troszkę mocniejsze :)

Teraz na szybko coś takiego znalazłem: http://mokwinski.wix.com/mokwinski#!treatments/c1jm9
Nie znam człowieka, ale chodzi o ceny - do 10pln za kg, czyli podobnie jak pisałem wyżej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-14 09:25:30 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Tak czytam i jak widzę kwoty jakie chcesz przeznaczyć na przeróbkę T-cata to nie lepiej kupić moto bardziej nadające się to zabawy np. Kawa 636. Moim zdaniem wyjdzie taniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-14 16:31:20 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-09-23 18:34:43
Posty: 13
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Do zabawy będzie er6n albo jakieś SM. Plan jest zrobić kota jakiego jeszcze nie było :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-14 19:00:11 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Moje zdanie - typowo pod fun z jazdy, to kot jest o jakieś 30kg za ciężki, kto trochę jeździł przyzna mi rację.

Skrzynia - jeśli założysz nowe tryby 2 i 6 biegu, wodziki - o ile będzie taka potrzeba - to daruj sobie wzmacnianie. Jeśli umiesz "względnie" poprawnie zmieniać biegi, to ta skrzynia przeżyje ze 2 silniki minimum.
Używkę skrzynię wsadź sobie co 3 sezon i miej z głowy temat - jeśli nawet będziesz ją ostro katować.

Układ chłodzenia poradzi - jest wydajny i duży, mankamentem największym kota - jest sprzęgło. Kosz sprzęgłowy najczęściej pada - albo luz w koszu, albo łożyska. Przerobiłem temat, 4 kosze zmienione, 6 kompletów tarcz i przekładek, 3 łożyska - to tylko w 2 sezony - sporadyczne ale intensywne treningi.
Chcesz latać w pionie - przegroda w misce olejowej, odwrócenie sitka na smoku oleju i przeróbka odmy - żeby po dłuższym pionie nie zalewało filtra powietrza olejem.
Musisz wymienić korek od zbiorniczka płynu chłodzącego - bo puszcza jak moto stoi w pionie - i traci się płyn.
Aku - wszystko aby nie z elektrolitem - bo w pionie - odpowietrznikami płynie i zjada elektrykę oraz zadupek :D
Przydatna rzecz - kontrolka ciśnienia oleju - wkręcona z boku silnika w kanał olejowy - są korki na imbus.

Pion o jakim mówię to moto oparte na stelażu, jeśli latasz czasem na gumie - albo robisz sobie gumę na siedząco - to nic nie przerabiaj, litr oleju więcej i baw się. Polecam 13-46 skład napędu - moto wstaje z 2jki na gume z gazu bez proszenia wielkiego, z 1ki od 6 tyś jest już w górze przy normalnym odkręcaniu.
Tcat - to fajne moto, naprawdę mocny silnik, ale po przesiadce na cbr f3 lub f4i - masz wrażenie że jeździłeś czołgiem, a hondy wstają o połowę lżej w koło.
Męczyłem się z kotem ponad 1,5 roku, zrobiłem swojego od podstaw, każdą śrubkę, silnik 2 razy - wspominam z sentymentem - ale nie wróciłbym do tego.
Mała masa - dobra reakcja na gaz - to podstawy fanu z jazdy wg mnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-14 22:28:58 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2014-09-23 18:34:43
Posty: 13
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Widzisz, to nie ma być typowy stunt pies bo do tego właśnie planuje zakupić er6 na którym lata się cudnie powiedziałbym :) Ogólnie kocur będzie głośny, zębatka tył trochę większa niż jest obecnie bo golasem 200km/h jazda nie ma sensu a 160-170 przelotowa jak najbardziej wystarcza (a i tak już zaczyna być średnio komfortowo), lakier perła, przebudowa ogona itp. z racji obecnie wykonywanego zawodu mogę puścić trochę wodzy fantazji jeśli chodzi o optykę. Z założenia streetfighter ale po swojemu ;)
Drugą opcją zamiast TCat'a był RF 900 ale jednak został kocur ze względu na gabaryty Suzi

Myślę że temat do zamknięcia, co chciałem już wiem. Chyba że ktoś ma sugestie, pomysł to oczywiście słucham :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-14 23:17:38 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Jeśli golas - to się trochę z dawką paliwa i wlotami pobawisz :wink:
Z mojego doświadczenia wynika - że jak człowiek ma kilka moto - to zazwyczaj jeździ połowę tego co by chciał, na żadnym nie ma progresu - bo ciągle zmieniają się warunki - a przyzwyczaić się trzeba chwilę.
Wrzucaj foty co wymodzisz - jestem zaciekawiony.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org