Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Problem ze zmianą biegów z 1 na 2 - Thundercat 1997
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=21597
Strona 1 z 1

Autor:  Kitsune512 [ 2017-07-22 19:58:09 ]
Tytuł:  Problem ze zmianą biegów z 1 na 2 - Thundercat 1997

Witam, posiadam yamahe thundercat 1997 rocznik, stan ogólnie dobry ale martwi mnie jedna rzecz. Przy zmianie biegów z 1 na 2 czasami wbija mi luz a czasami musze dwa razy naciskac dźwignie zmiany biegów żeby wbić 2. Wtedy robi to tak (postaram sie to wytlumaczyc najlepiej jak potrafie :P )
- 1 bieg,
- luz, czasem lekkie lututututu jakby próbowało wbić dwójkę ale nie mogło w zębatke trafic
- mocniejsze wbicie dwójki z lekkim ruchem manetką
- 2 bieg :)

czasami normalnie wbija

wcześniej jezdzilem hondą cb400n z 1983 roku i nie miałem takich problemów (czasem tam dwójka wyskakiwała) ale to jest coś innego bo tutaj bieg nie wyskakuje. Czytałem że trzeba po prostu mocniej i agresywniej tą dwójke wbijać, to prawda?
Inne biegi wchodzą idealnie.

Warto udać się z tym do mechanika?

Autor:  rhazz [ 2017-07-22 20:59:53 ]
Tytuł:  Re: Problem ze zmianą biegów z 1 na 2 - Thundercat 1997

Standardowy problem - czyli początek przygody z wypadającą dwójką. Szykuj ponad 1000zł powoli ;)

Autor:  Kitsune512 [ 2017-07-22 21:24:55 ]
Tytuł:  Re: Problem ze zmianą biegów z 1 na 2 - Thundercat 1997

Jest mozliwosc zeby temu zapobiec? Zeby wcześniej jakos to naprawiac a nie wymieniac skrzynie?

Autor:  Nemmo [ 2017-07-22 23:31:13 ]
Tytuł:  Re: Problem ze zmianą biegów z 1 na 2 - Thundercat 1997

Nie strasz od razu chlopaka remontem skrzyni. Moze to byc po prostu nieumiejetna zmiana biegow albo konczace sie sprzeglo.

Autor:  Siojek [ 2017-07-23 22:07:31 ]
Tytuł:  Re: Problem ze zmianą biegów z 1 na 2 - Thundercat 1997

Nemm ma rację czasami zbyt mało pewne wbijanie biegów może spowodować nie zazębienie ale to sporadyczne ale może masz już wytarty wybierak biegów nie koniecznie musi to być wywalona dwójka rownie dobrze mogą być jej początki, jeśli tak to szykuj ok 2000 nie tysiąca.

Autor:  Turndownx [ 2017-08-19 18:48:06 ]
Tytuł:  Re: Problem ze zmianą biegów z 1 na 2 - Thundercat 1997

Też mam ten sam problem. Podczas zmiany z 1 na 2. Jak sie upewnić że pada skrzynia a nie sprzęgło?
Podobny problem mam czasami z wbijaniem 1,że nie chce się wbić, puszczam sprzęgło i od nowa wciskam i wbija się normalnie.

Autor:  glenroy [ 2017-08-19 19:11:42 ]
Tytuł:  Re: Problem ze zmianą biegów z 1 na 2 - Thundercat 1997

Kitsune512 napisał(a):
Czytałem że trzeba po prostu mocniej i agresywniej tą dwójke wbijać, to prawda?


Tak, Yamaha ma taki swój znak rozpoznawczy, którym są dość brutalnie pracujące skrzynie biegów...np. tylko w Yamahah pierwszy bieg wchodzi, jakby go ktoś młotkiem wbijał :), zmiana z jedynki na dwójkę też jest dość brutalna, raz, że musisz przeskoczyć dwa biegi, bo i neutralny, dwa, że skrzynie w kamertonach po prostu takie są :). Spróbuj wywierać po prostu większą siłę na dźwignię zmiany biegów, po przesiadce z Hondy, może wymagać to chwili obycia, bo w Hankach skrzynie pracują bardzo mięciutko :).

Autor:  J@ck [ 2017-08-19 21:22:13 ]
Tytuł:  Re: Problem ze zmianą biegów z 1 na 2 - Thundercat 1997

Mała rada ode mnie. Nauczyłem się, że aby było cicho i miękko, biegi zminiam na niskich obrotach. Nie wiem jak w kocie ale w fzs zdaje egazamin

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka

Autor:  ahamay [ 2017-08-19 22:03:14 ]
Tytuł:  Re: Problem ze zmianą biegów z 1 na 2 - Thundercat 1997

Tylko, że to nie dizel hehe

Autor:  Turndownx [ 2017-08-20 10:57:23 ]
Tytuł:  Re: Problem ze zmianą biegów z 1 na 2 - Thundercat 1997

Czyli wbijać mocno nawet jak słychać zgrzyt >?

Autor:  PaMan [ 2017-08-20 13:11:42 ]
Tytuł:  Re: Problem ze zmianą biegów z 1 na 2 - Thundercat 1997

Na początku też zbyt lekko wbijałem dwójkę i zgrzyty takie szły, że aż ludzie się oglądali. Zmieniłem olej na pełen syntetyk i było minimalnie lepiej ale nadal zgrzytało. Potem zacząłem wbijać zdecydowanie i od tego czasu jest ok, nie zgrzyta. Pomogło też obniżenie ramienia zmiany biegów bo jeżdżę w dosyć sztywnych butach.

Autor:  J@ck [ 2017-08-20 13:37:21 ]
Tytuł:  Re: Problem ze zmianą biegów z 1 na 2 - Thundercat 1997

Sory mój błąd, nie napisałem, że na dolnych obrotach zmieniam tylko z 1 na 2. Reszta już jak na normę przystało. Najciszej jest ok 3kkm, wtedy 2 nie wali jakoś specjalnie

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka

Autor:  glenroy [ 2017-08-20 17:39:30 ]
Tytuł:  Re: Problem ze zmianą biegów z 1 na 2 - Thundercat 1997

Turndownx napisał(a):
Czyli wbijać mocno nawet jak słychać zgrzyt?


Tak jakby. Prawdę powiedziawszy, nie wiemy też jak z Twoją techniką zmiany biegów i czy wykonujesz tzw. preload przed zmianą biegu, czyli tj. kasujesz luz dźwigni zmiany biegów, to też daje rezultaty, bo raz, że w momencie zmiany biegów wykonujesz mniejszy ruch, przez co może być on bardziej precyzyjny, dwa, że masz już wstępnie skasowane wszystkie luzy i po wciśnięciu sprzęgła bieg praktycznie wskakuje sam :).

Autor:  Turndownx [ 2017-08-20 17:54:48 ]
Tytuł:  Re: Problem ze zmianą biegów z 1 na 2 - Thundercat 1997

A no właśnie nie robię tego tzw. preload. Tylko wciskam sprzęgło i wrzucam bieg.
I da sie gdzieś dostać taką miedzianą tulejkę co jest wsadzona w secie w miejscu gdzie pracuję nóżka zmiany biegów? Bo mam straszny luz tam.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/