Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-12-23 19:32:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-04-29 09:41:30
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: thundercat
Witam wszystkich.
Piszę z zapytaniem czy w waszych kotach jest tak samo jak w moim, a mianowicie czy jak skręcicie do końca kierownicą w prawo to klamka sprzęgła dotyka czachy ? A jak skręcę kierownicą do końca w lewo to klamka hamulca nie dochodzi do czachy ? Coś czuję że jest nie halo, motor był po wypadku, rok Jasi 2001, lagi z 98'. Przy 90 km/h puszczając kierownicę lekko ściąga w lewo i tak koło 100 kierownica dostaje shimmy.
Pozdrawiam


Załączniki:
Komentarz: hebel
hebel.jpg [950.43 KiB]
Pobrane 623 razy
Komentarz: sprzęgło
sprzęgło 3.jpg [809.49 KiB]
Pobrane 608 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skręt kierowicy
PostNapisane: 2017-12-23 19:32:38 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2017-12-23 19:41:20 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 226
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
Nie mam kota ale w każdym z moich moto przy max skręcie żaden z elementów nie dotykał ramy/czachy. Sprawdź czy masz ograniczniki,często przy dzwonach gdy kierownica wali od lewej do prawej ograniczniki się urywają.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-23 21:55:54 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Po pierwsze tak nie może być! Opcji jest dużo, do sprawdzenia clipon który dotyka - czy jak skręcasz w przeciwną stronę jest dalej od baku niż po drugiej stronie? Może być bardziej prawdopodobne niż 100% że jest krzywy. Dalej półki, lagi a na samym końcu opona (opona może powodować szimę).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-24 09:40:46 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-04-29 09:41:30
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: thundercat
A co to jest clipon ? Tak, jak skręcę kierownicą w prawo to manetka jest bliżej zbiornika, niż skręcając w lewo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-24 10:21:54 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Złe skręcone lagi, łożysko główki ramy plus krzywa kiera, tak ja miałem.

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-24 12:44:02 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-07-17 18:01:20
Posty: 51
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R Thundercat
A czy łożysko główki ramy wpływa na to jak skręcasz w przeciwną stronę jest dalej od baku niż po drugiej stronie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-25 08:04:52 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Łożysko do shimy a krzywa kiera do skreru. O to mi chodzilo

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-27 09:29:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Panowie nie wzięliście jednej istotnej rzeczy pod uwagę - a ja tak miałem w fzs600 :D
Po szlifie stelaż czachy był krzywy, przez co cała czacha poszła 2-3cm w lewo. Przy skręcie w prawo klamka opierała się o kant czachy.
Także do sprawdzenia stelaż i sama czacha chociaż też stawiałbym na krzywe lagi ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-27 10:44:04 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-04-29 09:41:30
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: thundercat
Krzywe lagi to macie na myśli że nie poprawnie zamocowane ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-27 10:46:34 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
Raczej mamy na myśli gorszą wersję, czyli "krzywe lagi" :?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-27 11:02:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Jak zciąga i łapie shimmy - to moto proste nie jest. to najważniejsza sprawa.

clipon - to ta "półkierownica" - ta cześć która przykręcona jest do lagi, na której masz manetkę, przełączniki itp.

tak jak ktoś wczęsniej pisał - sprawdź czy w skrajnych położeniach odleglości od baku masz identyczne. natomiast zanim zaczniej coś ustawiać wyprostuj cały motocykl - tak zeby jechał prosto, nie łapał shimmy itp. dopiero z prostym moto mozesz ustawiać kierownicę. zacznij od sprawdzenia czy tylne koło masz ustawione w osi (bo moze podczas naciągu łańcuckha jedna strona była podkręcana i stoi pod kątem). jesli to jest ok.sprawdź czy przednie koło masz poprawnie ustawione a dokłądniej czy półki kierownicy są prostopadle do płaszczyzny koła. jak te dwa elementy bedziesz miał ok sprawdź czy moto jedzie prosto i nie łapie shimmy. jak będzie łapało to wymień łożysko w główce. bez poprawnej geometrii motka nie poustawiasz poprawnie kierownicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-27 12:55:32 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-07-17 18:01:20
Posty: 51
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R Thundercat
Podepnę sie pod temat jeśli można.
U mnie też występuję podobny problem jak skręcasz w przeciwną stronę jest dalej od baku niż po drugiej stronie. Motor nie łapie szimy. I jak luźno skręcam półki to trochę kierownica ucieka na moje oko.
Wymontowałem clipony turlałem po po tafli szkła jest okej.
Wyjmowałem lagi turlałem po szkle też żadnych prześwitów. Myślałem że półki, wsadzałem lagi w dolną półkę skręcałem nakładałem górną półkę wchodziła bez problemu, robiłem wszystkie kombinacje z półkami które tylko na internecie znalazłem wykluczyłem i je. Nie udało mi się rozwiązac problemu baku.
Jakieś pomysły ?
Już zaczynam myśleć że to ogranicznik jest źle wspawany.
Zająłem się osiowością, ustawiłem koło na znaki z tyłu i sprawdziłem z przednim przykładając łatę stalową do tylnego koła, i wyszło z jednej strony jest duży luz o przedniego koła a z drugiej styka się z łatą czyli nie było osiowości. Ustawiłem osiowośc pod łatę żeby z dwóch stron przedniego koła był taki sam luz do łaty przyłożonej do tylnego koła.
Czy to znaczy że główka w ramie może być krzywa skoro brak jest osiowości po znakach ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-29 23:15:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-04-29 09:41:30
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: thundercat
Szczerze mówiąc to nic mi nie przychodzi do głowy, a jak skręcasz w prawo czy w lewo manetka jest bliżej baku ? Jutro sprawdzę czy u mnie jest jakaś różnica i dam Ci znać. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-29 23:49:36 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-07-17 18:01:20
Posty: 51
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R Thundercat
No właśnie jest tak ze jak skręcam w prawo to jest na jeden palec szczelina od baku do manetki a jak w lewo to na dwa place mnie więcej, i przenosi sie to tak samo na czachę . ale nie mam aż tak jak autor wątku że luzu do czachy nie ma


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-12-30 14:16:44 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-04-29 09:41:30
Posty: 15
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: thundercat
Turndownx, a jeżeli mam tak samo jak Ty, to dobrze ? xD U mnie jest podobnie w prawo na jeden palec w lewo na dwa. Ale też zobaczyłem taką zależność że może ograniczniki które są na dolnej półce (zielone kółko) się wyrabiają bo widać że to nie jest oryginalny kształt i u mnie jest lekki uszczerbek w tym ograniczniku co jest wspawany w ramę (czerwone kółko). Dzisiaj rozebrałem trochę plastików i zobaczyłem że trochę stelaż czachy jest przesunięty. Tak że do wiosny będzie co robić :)


Załączniki:
Komentarz: Ogranicznik
O1.jpg [736.7 KiB]
Pobrane 504 razy
Komentarz: W prawo
P1.jpg [968.52 KiB]
Pobrane 489 razy
Komentarz: W lewo
L2.jpg [763.71 KiB]
Pobrane 477 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org