Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Skręt kierowicy
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=21991
Strona 1 z 3

Autor:  yankes399 [ 2017-12-23 19:32:38 ]
Tytuł:  Skręt kierowicy

Witam wszystkich.
Piszę z zapytaniem czy w waszych kotach jest tak samo jak w moim, a mianowicie czy jak skręcicie do końca kierownicą w prawo to klamka sprzęgła dotyka czachy ? A jak skręcę kierownicą do końca w lewo to klamka hamulca nie dochodzi do czachy ? Coś czuję że jest nie halo, motor był po wypadku, rok Jasi 2001, lagi z 98'. Przy 90 km/h puszczając kierownicę lekko ściąga w lewo i tak koło 100 kierownica dostaje shimmy.
Pozdrawiam

Załączniki:
Komentarz: hebel
hebel.jpg [950.43 KiB]
Pobrane 627 razy
Komentarz: sprzęgło
sprzęgło 3.jpg [809.49 KiB]
Pobrane 611 razy

Autor:  Danielek. [ 2017-12-23 19:41:20 ]
Tytuł:  Re: Skręt kierowicy

Nie mam kota ale w każdym z moich moto przy max skręcie żaden z elementów nie dotykał ramy/czachy. Sprawdź czy masz ograniczniki,często przy dzwonach gdy kierownica wali od lewej do prawej ograniczniki się urywają.

Autor:  Cimaj [ 2017-12-23 21:55:54 ]
Tytuł:  Re: Skręt kierowicy

Po pierwsze tak nie może być! Opcji jest dużo, do sprawdzenia clipon który dotyka - czy jak skręcasz w przeciwną stronę jest dalej od baku niż po drugiej stronie? Może być bardziej prawdopodobne niż 100% że jest krzywy. Dalej półki, lagi a na samym końcu opona (opona może powodować szimę).

Autor:  yankes399 [ 2017-12-24 09:40:46 ]
Tytuł:  Re: Skręt kierowicy

A co to jest clipon ? Tak, jak skręcę kierownicą w prawo to manetka jest bliżej zbiornika, niż skręcając w lewo.

Autor:  J@ck [ 2017-12-24 10:21:54 ]
Tytuł:  Re: Skręt kierowicy

Złe skręcone lagi, łożysko główki ramy plus krzywa kiera, tak ja miałem.

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Turndownx [ 2017-12-24 12:44:02 ]
Tytuł:  Re: Skręt kierowicy

A czy łożysko główki ramy wpływa na to jak skręcasz w przeciwną stronę jest dalej od baku niż po drugiej stronie?

Autor:  J@ck [ 2017-12-25 08:04:52 ]
Tytuł:  Re: Skręt kierowicy

Łożysko do shimy a krzywa kiera do skreru. O to mi chodzilo

Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka

Autor:  rhazz [ 2017-12-27 09:29:58 ]
Tytuł:  Re: Skręt kierowicy

Panowie nie wzięliście jednej istotnej rzeczy pod uwagę - a ja tak miałem w fzs600 :D
Po szlifie stelaż czachy był krzywy, przez co cała czacha poszła 2-3cm w lewo. Przy skręcie w prawo klamka opierała się o kant czachy.
Także do sprawdzenia stelaż i sama czacha chociaż też stawiałbym na krzywe lagi ;)

Autor:  yankes399 [ 2017-12-27 10:44:04 ]
Tytuł:  Re: Skręt kierowicy

Krzywe lagi to macie na myśli że nie poprawnie zamocowane ?

Autor:  excop [ 2017-12-27 10:46:34 ]
Tytuł:  Re: Skręt kierowicy

Raczej mamy na myśli gorszą wersję, czyli "krzywe lagi" :?

Autor:  misiakw [ 2017-12-27 11:02:45 ]
Tytuł:  Re: Skręt kierowicy

Jak zciąga i łapie shimmy - to moto proste nie jest. to najważniejsza sprawa.

clipon - to ta "półkierownica" - ta cześć która przykręcona jest do lagi, na której masz manetkę, przełączniki itp.

tak jak ktoś wczęsniej pisał - sprawdź czy w skrajnych położeniach odleglości od baku masz identyczne. natomiast zanim zaczniej coś ustawiać wyprostuj cały motocykl - tak zeby jechał prosto, nie łapał shimmy itp. dopiero z prostym moto mozesz ustawiać kierownicę. zacznij od sprawdzenia czy tylne koło masz ustawione w osi (bo moze podczas naciągu łańcuckha jedna strona była podkręcana i stoi pod kątem). jesli to jest ok.sprawdź czy przednie koło masz poprawnie ustawione a dokłądniej czy półki kierownicy są prostopadle do płaszczyzny koła. jak te dwa elementy bedziesz miał ok sprawdź czy moto jedzie prosto i nie łapie shimmy. jak będzie łapało to wymień łożysko w główce. bez poprawnej geometrii motka nie poustawiasz poprawnie kierownicy.

Autor:  Turndownx [ 2017-12-27 12:55:32 ]
Tytuł:  Re: Skręt kierowicy

Podepnę sie pod temat jeśli można.
U mnie też występuję podobny problem jak skręcasz w przeciwną stronę jest dalej od baku niż po drugiej stronie. Motor nie łapie szimy. I jak luźno skręcam półki to trochę kierownica ucieka na moje oko.
Wymontowałem clipony turlałem po po tafli szkła jest okej.
Wyjmowałem lagi turlałem po szkle też żadnych prześwitów. Myślałem że półki, wsadzałem lagi w dolną półkę skręcałem nakładałem górną półkę wchodziła bez problemu, robiłem wszystkie kombinacje z półkami które tylko na internecie znalazłem wykluczyłem i je. Nie udało mi się rozwiązac problemu baku.
Jakieś pomysły ?
Już zaczynam myśleć że to ogranicznik jest źle wspawany.
Zająłem się osiowością, ustawiłem koło na znaki z tyłu i sprawdziłem z przednim przykładając łatę stalową do tylnego koła, i wyszło z jednej strony jest duży luz o przedniego koła a z drugiej styka się z łatą czyli nie było osiowości. Ustawiłem osiowośc pod łatę żeby z dwóch stron przedniego koła był taki sam luz do łaty przyłożonej do tylnego koła.
Czy to znaczy że główka w ramie może być krzywa skoro brak jest osiowości po znakach ?

Autor:  yankes399 [ 2017-12-29 23:15:42 ]
Tytuł:  Re: Skręt kierowicy

Szczerze mówiąc to nic mi nie przychodzi do głowy, a jak skręcasz w prawo czy w lewo manetka jest bliżej baku ? Jutro sprawdzę czy u mnie jest jakaś różnica i dam Ci znać. :)

Autor:  Turndownx [ 2017-12-29 23:49:36 ]
Tytuł:  Re: Skręt kierowicy

No właśnie jest tak ze jak skręcam w prawo to jest na jeden palec szczelina od baku do manetki a jak w lewo to na dwa place mnie więcej, i przenosi sie to tak samo na czachę . ale nie mam aż tak jak autor wątku że luzu do czachy nie ma

Autor:  yankes399 [ 2017-12-30 14:16:44 ]
Tytuł:  Re: Skręt kierowicy

Turndownx, a jeżeli mam tak samo jak Ty, to dobrze ? xD U mnie jest podobnie w prawo na jeden palec w lewo na dwa. Ale też zobaczyłem taką zależność że może ograniczniki które są na dolnej półce (zielone kółko) się wyrabiają bo widać że to nie jest oryginalny kształt i u mnie jest lekki uszczerbek w tym ograniczniku co jest wspawany w ramę (czerwone kółko). Dzisiaj rozebrałem trochę plastików i zobaczyłem że trochę stelaż czachy jest przesunięty. Tak że do wiosny będzie co robić :)

Załączniki:
Komentarz: Ogranicznik
O1.jpg [736.7 KiB]
Pobrane 513 razy
Komentarz: W prawo
P1.jpg [968.52 KiB]
Pobrane 495 razy
Komentarz: W lewo
L2.jpg [763.71 KiB]
Pobrane 483 razy

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/