Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-08-07 10:29:59 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2018-03-13 12:59:42
Posty: 75
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Witam,
od niedawna jestem prawie szczęśliwym posiadaczem kotka. Prawie ponieważ pali 12l/100km!!!.
Nowy filtr powietrza, olej, świece, filtr paliwa, oleju. Gaźniki były regulowane, ale potem był założony przelotowy tłumik. Ładnie jedzie, nic się nie dławi, ale nie mam porównania do innego ale mam wrażenie, że słabo schodzi z niskich obrotów. Nigdzie paliwa nie widać, nie czuć. Czy to może być wina TPS'a?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-07 10:29:59 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-08-07 12:19:56 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-11 11:49:12
Posty: 123
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 i Tracer 9GT
Witam,
Moze byc wiele przyczyn wysokiego spalania paliwa. Na poczatku sprawdzilbym cisnienie powietrza w oponach i obejrzal czy hamulce Ci nie trzymaja zbyt mocno.
Drugie co nasuwa mi sie na mysl to to, ze najpierw wyregulowales gazniki, a pozniej zalozyles przelot. Czy gazniki byly regulowane na nowym (czystym) filtrze powietrza oraz na seryjnym tlumiku?

Moj mechanik, który czyscil i regulowal moje gazniki wytlumaczyl mi, ze gdybym chcial zalozyc sportowy tlumik, to musialby on ponownie regulowac gazniki bo mieszanka bylaby zla. Moze problem u Ciebie lezy wlasnie w zlej regulacji. To samo mówil mi o zakladaniu sportowych filtrów powietrza, poniewaz silnik dostawalby za duzo powietrza do gazników.

LwG! :moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-07 13:01:30 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2018-03-13 12:59:42
Posty: 75
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Koła są po piaskowaniu, malowaniu, są nowe opony i wyważone w aso yamahy, także tu jest napewno ok. Hamulce były rozbierane na części pierwsze i regenerowane także nic nie obciera.
Tak, gaźniki były regulowane na seryjnym tłumiku, ale nowym filtrze powietrza. Żeby już nie było więcej pytań to najpierw były robione wszystkie czynności serwisowe, regulacja gaźników i potem przelot. Pytałem mechanika co z gaźnikami po zmianie tłumika, ale powiedział, że nie powinno być aż takiej różnicy po zmianie tłumika i żebym trochę nim pojeździł, bo bardzo długo stał nie używany. Ale to jest dwa razy wyższe spalanie, aż taki miało by to wpływ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-07 13:46:05 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-11 11:49:12
Posty: 123
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 i Tracer 9GT
Wlasnie mój mechanik mówil inaczej :) Tylko teraz pytanie, który mówi prawde. Watpie zeby spalanie bylo dwukrotnie wyzsze przez zmiane tlumika. Moj FZS600 po czyszczeniu i regulacji gazników zaczal mniej palic niz wczesniej, a i poprawila sie reakcja na gaz :)
Moze ktos inny cos podpowie bo mi sie pomysly juz skonczyly :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-07 14:28:31 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
A ja bym obstawial, że jednak gdzieś ucieka paliwo. Ewentualnie zmień stacje paliw. U mnie na Orleanie mając Bak 21 L tankowalem 23

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-07 15:23:01 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
2x większe spalanie to za duża różnica jak po założeniu sportowego komina.
Kot może nawet 4,5/100 palić w trasie jak jest odpowiednio wyregulowany. Coś tu jest nie tak a może masz jakieś sportowe dysze wrzucone.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-07 15:25:22 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-11 11:49:12
Posty: 123
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 i Tracer 9GT
Ja to obstawiam, ze moze jest zbyt bogata mieszanka ustawiona na gaznikach i za duzo paliwa dostaje. Trzeba by bylo posluchac jak silnik chodzi. Czy slychac jak niespalone paliwo ''pierdzi'' z tlumika? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-07 15:27:24 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-04-20 21:21:46
Posty: 556
Lokalizacja: WWE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Galaxy S10 :P
Obecne moto: Kocio
Przy takim spalaniu to powinno być czuć w spalinach niespalone paliwo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-07 15:58:13 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2018-03-13 12:59:42
Posty: 75
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Ciężko mi ocenić czy on pierdzi, bo jest zbyt bogata mieszanka, czy pierdzi, że to przelot. Paliwa nie czuje, a przy takim ubytku było by je czuć wyraźnie. Jest ktoś może z okolic Torunia/Grudziądza kto mógłby pomóc mi to ocenić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-09 10:36:07 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-11 11:49:12
Posty: 123
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 i Tracer 9GT
I jak tam poszukiwania? Moze mechanik nie tak ustawil Ci iglice w gazniku i za duzo paliwa podaje? Chyba ze gdzies Ci paliwo ucieka przelewem z gaznika?
Moim FZS600 z 2003 roku zrobilem ostatnio 450km na baku i zapalila mi sie rezerwa, wiec spalanie to jakies 4 litry. Ale zaznaczam, ze jestem raczej spokojnym motocyklista :)
Jak rozgrzejesz silnik i staniesz za odpalonym motocyklem to czuc zapach benzyny?
Moze kolega ciagle jezdzi na wlaczonym ssaniu? :)

Proponuje tez obejrzec swiece bo z nich mozna wiele wyczytac na temat mieszanki paliwa :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-09 13:59:06 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2018-03-13 12:59:42
Posty: 75
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Czekam, aż mój mechanik wróci z urlopu. Ale co mogę powiedzieć, że z kolejnymi kilometrami spalanie spada. Tankuje na orlenie. Jeżdżę tak sobie, po trasie 120, dynamiczne wyprzedzanie się też zdarzy i do tego miasto to wyszło ok. 8l. Nie wiem czy koledzy zauważyli, ale w drugim moim poście napisałem, że on bardzo długo stał, możliwe, że w tym roku był dopiero odpalany 23 lipca jak ja go odpalałem. To będzie wiedział mój mechanik od którego go kupiłem.
Z gaźnikiem miałem jedynie doczynienie przy jawce. Także tyle na ich temat wiem.
Poczekam na mechanika i wyciągniemy gaźniki na stół.
Jak oglądam filmiki na yt, to stwierdzam, że on nie chodzi tak jak powinien. Ciężko mi to ocenić, ale mam takie wrażenie jakby niechętnie chodził po obrotach, nie wkręcał się na nie gładko. Szkoda, że nie ma nikogo w okolicy z kotem, albo jeszcze nikogo nie widziałem, bo chętnie bym sobie porównał.
Jest jeszcze jedna sprawa. Przy ostrym daniu w palnik, po zwolnieniu lubi się zapalić kontrolka poziomu oleju, a dodam, że napewno jest go wystarczająco dużo. Czy to się może zdarzać?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-10 11:52:51 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-11 11:49:12
Posty: 123
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 i Tracer 9GT
Czyli piszesz, ze gazniki byly regulowane, ale czy byly rozebrane i czyszczone???? Jesli nie, to masz odpowiedz :)

Moj FZS600 tez stal kilka miesiecy i w gaznikach pojawila sie rdza która poblokowala wszystkie dysze.... Motocykl sie dlawil, chodzil nierówno, gasl i duzo palil. Po dokladnym wyczyszczeniu i regulacji gazników, motocykl jak nowy.
Przy okazji niech Ci mechanik sprawdzi luzy na zaworach. U mnie obylo sie bez wymiany plytek ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-10 13:02:01 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-23 19:38:57
Posty: 72
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
patrykflsu napisał(a):

Poczekam na mechanika i wyciągniemy gaźniki na stół.

Jest jeszcze jedna sprawa. Przy ostrym daniu w palnik, po zwolnieniu lubi się zapalić kontrolka poziomu oleju, a dodam, że napewno jest go wystarczająco dużo. Czy to się może zdarzać?


Gaźnik rozebrać na części pierwsze wymienić wszystko co trzeba - nie kosztuje to aż tak dużo, a motocykl na prawdę się odwdzięczy.

W fazer FZS to niemal standard, że olej zalany idealnie, a odkręcenie czasami powoduje włączenie się lampki oleju. Jeśli widzisz olej w okienku (poziom prawidłowy) to nie powinno być obaw.
ale tak czy siak nie pałuj go do 14 tys. za często i nawet z olejem na maxa silnik dostaje w tyłek.
Ja swój kręcę, ale on już zostaje u mnie do zajechania/ do zabawy.

Szykuję się powoli na drugie moto :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-16 08:47:01 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-05-11 11:49:12
Posty: 123
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 i Tracer 9GT
I jak poszukiwania? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-08-16 11:30:34 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-04-23 19:38:57
Posty: 72
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
nimportequi3011 napisał(a):
I jak poszukiwania? :)

Kogo pytasz? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org