Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-07-07 13:22:49 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-08-23 21:59:49
Posty: 2
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: Thundercat
Witam. Posiadam oba te motocykle. Dziwi mnie natomiast zachowanie xj 600 w porównaniu do thundercata. W momencie gdy się jedzie tak ponad 130 km/h gdy bujne fajera lekko prawo lewo w xj 600 to ona jak by dalej dąży do bycia w tym bujaniu, w thundercacie gdy tak zrobię kierownica jak by samoczynnie dąży do prostowania się. W xj nie ma żadnych luzow na zawieszeniu, główce rany i amorki wydają się być w porządku. Gdy tylko złapie pewnie kierownicę w xj prostuje się i da się jechać pewnie. Chciał bym się dowiedzieć, czy ten model tak po prostu ma w porównaniu do thundercata, nie ma żadnych owiewek itp, i może mu to przeszkadza, jeździł ktoś oboma motocyklami?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-07 13:22:49 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2019-07-08 13:30:36 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
XJ na tyle ma 130/70, thundercat ma 160/60 - poszerzenie opony stosuje się między innymi po to, żeby motocykl był stabilniejszy przy większych prędkościach.
nie wiem jakie mają kąty główki ramy, ale to też wpływa na stabilność motocykla.

nie powiem ci czy te modele tak mają bo zadnym z nich nie jeździłem dłużej niż "na parkingu" natomiast mam u siebie teraz FZ6 i ER5 - erka ma węższą oponę i przy prędkości typu 150 czuć że jest mniej stabilna. w fz6 mam 180/55 a w er5 mam 130/70. Przez dłuższy czas miałem też u siebie ER6 które ma 160/60 i tam stabilność byłą porównywalna do FZ6.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-08 21:45:58 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-12-08 23:00:20
Posty: 14
Lokalizacja: radom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha yzf600r
Jezdziłem xj trzy sezony, a kotem tylko ten. I to po prostu inna konstrukcja.Widziałem ogromną różnicę w prowadzeniu na korzyść kota. Zero tendencji do shimy, sam motor dąży do pionu, i sam składa zakręt. w xj było tak jak na nim to wymusiłeś. Xjota to bardzo turystyczny sprzęt. Wygodny miękki, spokojny i co za tym idzie mniej precyzyjny. i stąd takie wrażenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-09 19:25:02 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Różnica w profilu ogumienia i zupełnie inna geometria zawieszenia, ot cała tajemnica :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-07-09 23:07:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
redliniak napisał(a):
W momencie gdy się jedzie tak ponad 130 km/h gdy bujne fajera lekko prawo lewo w xj 600 to ona jak by dalej dąży do bycia w tym bujaniu


Kurcze nie brzmi to za ciekawie... Może coś jest jednak nie tak z zawieszeniem? Jeszcze nie jechałem motocyklem który przy takich predkosciach byłby tak niestabilny, generalnie im większa prędkość tym mocniejszy efekt żyroskopowy i moto w pewnym zakresie jest najstabilniejsze... Ale żeby po lekkim bujnieciu przy tej prędkości moto dalej samo bujało...? Możesz to dokładniej opisać? Łapie lekką shimę? Chodzi Ci o to że bujanie wygasza się ale zanim zniknie to moto jeszcze ze 2-3 razy minimalnie się bujnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org