Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Nie moge odkrecic :(
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=2369
Strona 2 z 2

Autor:  Vitu [ 2009-05-11 13:56:14 ]
Tytuł: 

Dzięki wielkie !


Dobra odkręciłem, zmniejszyłem trochę naciąg. Tylko jaki mocno powinien być naciągnięty łańcuch ? Ostawiłem tak 2-3 cm jak w książce serwisowej jest napisane. Będzie ok ?

Autor:  gorylfx [ 2009-05-11 17:29:23 ]
Tytuł: 

I tu ja mam pytanie. Sprawdzamy naciąg jak moto stoi na centralnej, czy jak stoi pionowo na kołach, czy może jak na nim siedzimy?

Autor:  Slomka [ 2009-05-11 20:37:14 ]
Tytuł: 

podobniesz najlepiej jest ustawiac jak ktos siedzi na moto i trzyma go w pionie:) no i w sumie to w takej pozycji łancuch najwiecej pracuje wiec chyba cos w tym jest:d

Autor:  thundercat_98 [ 2009-05-11 21:19:45 ]
Tytuł: 

w swoim moto ustawiłem taki luz siedząc na moto w pionie(oczywiście potrzeba do tego 2 osoby)...gdy stoi oparty na stopce łańcuch jest luźny, mój ciężar dopina łańcuch...gdybym zrobił inaczej byłby napięty jak baranie jaja

Autor:  plakat [ 2009-05-12 00:50:14 ]
Tytuł: 

thundercat_98 napisał(a):
byłby napięty jak baranie jaja


dokładnie tak samo robię ale baranie jaja mnie powaliły aż się poplułem ze śmiechu :lol:

Autor:  gorylfx [ 2009-05-12 13:45:14 ]
Tytuł: 

W serwisówce fazera pisze:NOTE:
Both wheels should be on the ground without
rider on the motorcycle.

Pisze jeszcze, że luz narysowany na zdjęciu ma mieć 3-4 cm.
[ img ]

Autor:  dziadek173 [ 2009-05-12 18:30:35 ]
Tytuł:  Re: Nie moge odkrecic :(

Cytuj:
Łańcuch jest za mocno naciągnięty - to wiem ale za cholerę nie mogę odkręcić śruby od wahacza ... Możliwe ze da rade tylko kluczem pneumatycznym ?



wybacz ale na cos takiego nie sposob nie odpowiedziec... naciagania lancucha ucza nawet na kursie na karte rowerowa

luz lancucha srednio powinien 1,5-3 dlugosci ogniwa ... taka uniwersalna zasada

Autor:  delta [ 2009-05-12 18:44:07 ]
Tytuł: 

gorylfx napisał(a):
W serwisówce fazera pisze:NOTE:
Both wheels should be on the ground without
rider on the motorcycle.

Pisze jeszcze, że luz narysowany na zdjęciu ma mieć 3-4 cm.


W serwisówce t-cata jest to samo napisane tylko 2-3cm luzu.
Cytuj:
To check the chain slack the motorcycle must be held straight up with both wheels on the ground and without rider.

Autor:  Marbax [ 2009-05-31 22:28:20 ]
Tytuł: 

Już nie wiem czy coś nie tak robię, czy może jestem przewrażliwiony?
Naciągnąłem łańcuch i ustawiłem obie strony identycznie według kresek, za kontrowałem nakrętki i na koniec dokręcił dużą nakrętkę na osi. I w czasie tego dokręcania miarka po lewej stronie przestawia się o jakieś ćwierć do pół kreski. Przejechałem się i niby wszystko gra nie czuje żeby moto źle się prowadziło, ale nie dawało mi to spokoju. No patrze minimalnie, ale jest różnica miedzy prawą a lewą stroną. No to znowu ustawiłem, ale zrobiłem przed dokręceniem różnicę tak żeby po dokręceniu miarki się zgodziły, no i się zgodziły, tylko że zauważyłem że ta nakładka na której jest miarka z lewej strony się minimalnie obraca jak dociągam dużą nakrętkę na osi i stąd różnica wskazania. No ręce mi opadły bo już zgłupiałem. Znowu się przejechałem i na moje oko wszystko gra, ale nie daje mi to spokoju.
I jak krzywo ustawie, różnica ćwierć do pół kreski na stronach, to zajadę napęd przedwcześnie, czy moto się będzie źle prowadzić, czy jedno i drugie?
I co olać to, czy się tym pieścić dalej?

Autor:  dziadek173 [ 2009-05-31 22:40:22 ]
Tytuł: 

dziwna sprawa.. moze masz podkladke jakas zwichrowana (nie podejrzewam ze oska jest walnieta) zle ustawione kolo = ciecie opony, ciecie napedu i zachwiane parametry toru jazdy bo kolo idzie "bokiem".
sprobuj podmienic podkladke na inna, po kontrze naciagu nie ma prawa samo sie nic zmieniac....
... howk powiedzialem

Autor:  jojo [ 2009-05-31 23:33:15 ]
Tytuł: 

t_racer_ napisał(a):
, ale niech ktoś z ownerów t-cata się w tej kwestii wypowie.

Ja ten moment Niutonów obliczam bardzo prosto -przykładam klucz długości 25cm naciskam butem i to właśnie jest tyle (117Nm)

Autor:  Marbax [ 2009-06-02 09:42:12 ]
Tytuł: 

Rozmawiałem z kolega, który jeździ parę lat fazerem i kazał mi ustawić wszystko równo i nie przejmować się tym, że wskaźnik minimalnie ucieka przy dokręcaniu. Stwierdził że gdyby to było aż tak ważne, to skala na wahaczu była by dokładniejsza i że nawet jak złapie nierówność rzędu 1 mm, to będzie to bez znaczenia. Ma rację?

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/