Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Nie moge odkrecic :( https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=2369 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Vitu [ 2009-05-11 13:56:14 ] |
Tytuł: | |
Dzięki wielkie ! Dobra odkręciłem, zmniejszyłem trochę naciąg. Tylko jaki mocno powinien być naciągnięty łańcuch ? Ostawiłem tak 2-3 cm jak w książce serwisowej jest napisane. Będzie ok ? |
Autor: | gorylfx [ 2009-05-11 17:29:23 ] |
Tytuł: | |
I tu ja mam pytanie. Sprawdzamy naciąg jak moto stoi na centralnej, czy jak stoi pionowo na kołach, czy może jak na nim siedzimy? |
Autor: | Slomka [ 2009-05-11 20:37:14 ] |
Tytuł: | |
podobniesz najlepiej jest ustawiac jak ktos siedzi na moto i trzyma go w pionie:) no i w sumie to w takej pozycji łancuch najwiecej pracuje wiec chyba cos w tym jest:d |
Autor: | thundercat_98 [ 2009-05-11 21:19:45 ] |
Tytuł: | |
w swoim moto ustawiłem taki luz siedząc na moto w pionie(oczywiście potrzeba do tego 2 osoby)...gdy stoi oparty na stopce łańcuch jest luźny, mój ciężar dopina łańcuch...gdybym zrobił inaczej byłby napięty jak baranie jaja |
Autor: | plakat [ 2009-05-12 00:50:14 ] |
Tytuł: | |
thundercat_98 napisał(a): byłby napięty jak baranie jaja
dokładnie tak samo robię ale baranie jaja mnie powaliły aż się poplułem ze śmiechu :lol: |
Autor: | gorylfx [ 2009-05-12 13:45:14 ] |
Tytuł: | |
W serwisówce fazera pisze:NOTE: Both wheels should be on the ground without rider on the motorcycle. Pisze jeszcze, że luz narysowany na zdjęciu ma mieć 3-4 cm. [ img ] |
Autor: | dziadek173 [ 2009-05-12 18:30:35 ] |
Tytuł: | Re: Nie moge odkrecic :( |
Cytuj: Łańcuch jest za mocno naciągnięty - to wiem ale za cholerę nie mogę odkręcić śruby od wahacza ... Możliwe ze da rade tylko kluczem pneumatycznym ?
wybacz ale na cos takiego nie sposob nie odpowiedziec... naciagania lancucha ucza nawet na kursie na karte rowerowa luz lancucha srednio powinien 1,5-3 dlugosci ogniwa ... taka uniwersalna zasada |
Autor: | delta [ 2009-05-12 18:44:07 ] |
Tytuł: | |
gorylfx napisał(a): W serwisówce fazera pisze:NOTE: Both wheels should be on the ground without rider on the motorcycle. Pisze jeszcze, że luz narysowany na zdjęciu ma mieć 3-4 cm. W serwisówce t-cata jest to samo napisane tylko 2-3cm luzu. Cytuj: To check the chain slack the motorcycle must be held straight up with both wheels on the ground and without rider.
|
Autor: | Marbax [ 2009-05-31 22:28:20 ] |
Tytuł: | |
Już nie wiem czy coś nie tak robię, czy może jestem przewrażliwiony? Naciągnąłem łańcuch i ustawiłem obie strony identycznie według kresek, za kontrowałem nakrętki i na koniec dokręcił dużą nakrętkę na osi. I w czasie tego dokręcania miarka po lewej stronie przestawia się o jakieś ćwierć do pół kreski. Przejechałem się i niby wszystko gra nie czuje żeby moto źle się prowadziło, ale nie dawało mi to spokoju. No patrze minimalnie, ale jest różnica miedzy prawą a lewą stroną. No to znowu ustawiłem, ale zrobiłem przed dokręceniem różnicę tak żeby po dokręceniu miarki się zgodziły, no i się zgodziły, tylko że zauważyłem że ta nakładka na której jest miarka z lewej strony się minimalnie obraca jak dociągam dużą nakrętkę na osi i stąd różnica wskazania. No ręce mi opadły bo już zgłupiałem. Znowu się przejechałem i na moje oko wszystko gra, ale nie daje mi to spokoju. I jak krzywo ustawie, różnica ćwierć do pół kreski na stronach, to zajadę napęd przedwcześnie, czy moto się będzie źle prowadzić, czy jedno i drugie? I co olać to, czy się tym pieścić dalej? |
Autor: | dziadek173 [ 2009-05-31 22:40:22 ] |
Tytuł: | |
dziwna sprawa.. moze masz podkladke jakas zwichrowana (nie podejrzewam ze oska jest walnieta) zle ustawione kolo = ciecie opony, ciecie napedu i zachwiane parametry toru jazdy bo kolo idzie "bokiem". sprobuj podmienic podkladke na inna, po kontrze naciagu nie ma prawa samo sie nic zmieniac.... ... howk powiedzialem |
Autor: | jojo [ 2009-05-31 23:33:15 ] |
Tytuł: | |
t_racer_ napisał(a): , ale niech ktoś z ownerów t-cata się w tej kwestii wypowie.
Ja ten moment Niutonów obliczam bardzo prosto -przykładam klucz długości 25cm naciskam butem i to właśnie jest tyle (117Nm) |
Autor: | Marbax [ 2009-06-02 09:42:12 ] |
Tytuł: | |
Rozmawiałem z kolega, który jeździ parę lat fazerem i kazał mi ustawić wszystko równo i nie przejmować się tym, że wskaźnik minimalnie ucieka przy dokręcaniu. Stwierdził że gdyby to było aż tak ważne, to skala na wahaczu była by dokładniejsza i że nawet jak złapie nierówność rzędu 1 mm, to będzie to bez znaczenia. Ma rację? |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |