Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-06-15 16:57:36 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Hej . Jeździłem na niedokręconej klemie plusowej jakies 600-800 km I moto mi przerywało tzn jakby go odcinało i tracił prąd . Na 1-3 sekndy nie reagował na gaz i nagle załapywał. Po dokręceniu klemy zmieniło się tyle że objaw wystepuje na niedogrzanym silniku przez kilkanaście km a potem jest już wszystko ok.
Macie pomysł co może być przyczyną?? Czy może to być regulator??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-15 16:57:36 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-08-25 15:13:12 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Dodam, że podpiąłem na stałe miernik i ładowanie jest podczas jazdy 14,3 na postoju przy niskich obrotach jest 12.2-12.8 (nie za niskie)???
Kiedy go odcina łądowanie się nie zmienia jest dalej 14,3.
Nikt nic nie podpowie???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-25 15:47:31 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Podkopnik napisał(a):
postoju przy niskich obrotach jest 12.2-12.8 (nie za niskie)???

a co to znaczy "niskie". moto potrzebuje obrotów żeby ładować, na jałowym nie będziesz miał pełnej wydajności alternatora. Przykładowo w serwisówce FZ6 masz jak wół napisane że 14V podczas ładowania masz powyżej 5000 obrotów
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-25 16:24:33 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
w moim tygrysku na wolnych mam ponad 14.
12,5 na wolnych to trochę za mało, może coś brało prąd w tym momencie.
ALe i tak nie widziałbym w tym przyczyny aby przerywał na zimnym a na ciepłym już nie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-25 23:59:24 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Podkopnik napisał(a):
Dodam, że podpiąłem na stałe miernik i ładowanie jest podczas jazdy 14,3 na postoju przy niskich obrotach jest 12.2-12.8 (nie za niskie)???
Kiedy go odcina łądowanie się nie zmienia jest dalej 14,3.
Nikt nic nie podpowie???


Ładowania bym się nie czepiał, a małych pików napięcia i tak Ci woltomierz nie pokaże, bo ma zwyczajnie za małą częstotliwość próbkowania.
Szukał bym tutaj czegoś, co ma bezpośredni wpływ na zapłon i coś, na co ma wpływ temperatura silnika, tj. świece, kable, czy cewki, które są bądź co bądź zaraz nad silnikiem.

tuzmen napisał(a):
w moim tygrysku na wolnych mam ponad 14.
12,5 na wolnych to trochę za mało, może coś brało prąd w tym momencie.
ALe i tak nie widziałbym w tym przyczyny aby przerywał na zimnym a na ciepłym już nie


Trochę inna epoka :). W FZS-ie miałem tak samo, okolice 12,5V na obrotach jałowych, ale to wynika tylko i wyłącznie z tego, że przy takich obrotach alternator nie uzyskuje wystarczająco wysokiego napięcia, żeby doszło do wzbudzenia, dlatego jak wspomniał wyżej misiak, nawet instrukcja podaje, że 14V układ osiąga dopiero powyżej 5k obrotów :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-26 08:19:02 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
W kocie na wolnych obrotach nawet z włączonymi światłami było wyraźnie powyżej 13V na aku jak kiedyś sprawdzałem.
Jak pokazuje Ci napięcie rzędu 12,2V to nie masz ładowania na wolnych obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-26 08:59:01 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
U mnie w FZ6 s2 na biegu jałowym mam zawsze napięcie nie mniejsze niż 14V przy włączonych światłach, które są automatycznie uruchamianie. Dopiero jak włączę coś więcej, np kierunkowskaz, to spadnie do jakiś 13,5V. W większości motocykli jest samowzbudna prądnica trójfazowa prądu przemiennego, nie alternator, nie ma w tym przypadku obwodu wzbudzenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-26 10:08:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Na pokladzie mojego fz6 bez dodatkowych odbiorników poza swiatlami mijania ladowanie mam na poziomie 12,9-13V na jałowych i 13,7 podczas jazdy z obrotami pow. 3k. Nigdy nie zobaczyłem ładowania na poziomie 14V. Świeży akumulator ma ok 12.8 zaraz po zgaszeniu silnika i srednio 12.6V po dluzszym postoju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-08-27 13:50:04 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Dzięki za rady. A czy może to być wina modułu zapłonowego???
Świece są nowe.
Zastanwiam się czy gdyby to była wina kabli lub cewek to przecież moto by na któryś cylinder nie domagało a nie na wszystkie nie???
Nie jest to przerywanie tylko nagle moto zostaje odcięte tzn silnik przestaje pracować i reagować na gaz a za 5 sekund załapuje spowrotem.
Co do łafowania na wolnych obrotach rozumiem że trzeba by było zajrzeć do alternatora?? Czy może być winien regulator napięcia???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org