Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-05-20 10:39:19 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-09-17 11:10:45
Posty: 195
Lokalizacja: Białobrzegi/Warszawa/Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609-105-153
Obecne moto: Honda 929
W ostatni weekend wsiadłem na moto żeby sobie pośmigać, ale jak tylko wyjechałem na asfalcik i dojechałem do skrzyżowania to zauważyłem, że biją mi przednie hamulce albo w ogóle koło. Wcześniej też śmigałem ale problemu nie było. Co prawda moto stało przez 2 tygodnie. W tym miejscu więc moje pytanie: Czy możliwe że opony sie tak powgniatały przez ten czas że aż to czuć przy hamowaniu? Czy bardziej się nastawić na to, że po wypadku pod koniec zeszłego sezonu mogły sie skrzywić tarcze (podkreślam, że po zrobieniu moto jeździłem i to sporo i problemu nie było)?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-05-20 10:39:19 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-20 10:45:58 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-03-15 21:51:03
Posty: 43
Lokalizacja: Zdolnyśląsk
Sprawdzałeś ciśnienie powietrza w kołach. Ostatnio po dłuższej przerwie siadłem na moto i też było coś nie tak. Jak się okazało miałem 1,5 atm w kołach.
Znajomy miał też problem przy hamowaniu biło mu przednie koło. Po wymianie opony problem ustąpił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-20 11:06:29 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2008-02-11 21:40:45
Posty: 1133
Lokalizacja: SI-SH-SK
Płeć: Kobieta
Telefon: 0700 :-)
Obecne moto: Yamaha
Hmmm może to być też poluzowana główka ramy albo krzywe tarcze .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-20 11:16:47 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-09-17 11:10:45
Posty: 195
Lokalizacja: Białobrzegi/Warszawa/Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609-105-153
Obecne moto: Honda 929
Więc najpierw sprawdzę ciśnienie bo rzeczywiście nie pomyślałem o tym. Jak to nie pomoże to będę szukał dalej :wink: . A przy odrobinie szczęścia może się załapię na ten darmowy przegląd i tam się dowiem :) .
Dzięki za podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-20 12:35:59 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-11-18 00:22:47
Posty: 135
Lokalizacja: Starachowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSX-R 750 K5
Jesli masz krzywe tarcze to podczas hamowanie klmka będzie sie ruszac pod palcami jeśli to nie występuje możesz wykluczyć tarcze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-21 00:23:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-05-21 22:33:45
Posty: 101
Lokalizacja: Kielce
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zawsze zapominam
Obecne moto: Thundercat
u znajomego w kawie 636 zaczęło się tak dziać okazało się ,że minimalnie poluzowała mu się śruba główki ramy nie było tego czuć na trzymanym hamulcu przednim i nacisku przy postoju a objawiało się przy prędkości. dokręcił i zniknęło - sprawdź sobie to może pomoże :)
tarcze bym wykluczył jeśli nie było mocnego walnięcia to same się aż tak by bić nie pokrzywiły a minimalną krzywiznę bardziej będzie czuć na klamce pod palcami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-05-21 20:23:48 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-09-17 11:10:45
Posty: 195
Lokalizacja: Białobrzegi/Warszawa/Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609-105-153
Obecne moto: Honda 929
Przy uderzeniu rury lag się połamały więc wiecie... :? dokręcę, ewentualnie kichnę w oponkę jak będzie za mało, a w razie czego to na tym "darmowym przeglądzie" powiem żeby mi sprawdzili (pewnie dopłacę, ale będę pewny :) )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-06-22 22:49:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-04-28 22:55:45
Posty: 35
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Firestorm
Miałem ten sam problem pod koniec zeszłego sezonu.bicie w przednim kole podczas hamowania.tak samo jak u kolegi stało się to nagle z dnia na dzień.wymieniłem opone,łożysko główki ramy,łożyska w kole,klocki i nic dalej to samo.ostatecznie okazało się ze to jednak tarcze a konkretnie jedna prawa tarcza.miały już 45.000 przebiegu.prawdopodobnie tarcza pofalowała sie podczas jazdy w deszczu po ostrym hamowaniu musiałem wjechać w kałuże,woda chlapnęła na gorącą tarcze i odkształciła sie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-06-23 14:20:54 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-09-17 11:10:45
Posty: 195
Lokalizacja: Białobrzegi/Warszawa/Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609-105-153
Obecne moto: Honda 929
No właśnie na 90% u mnie też tarcza jest pofalowana. Nie wiadomo jeszcze która to.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-16 00:14:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Zdejmij tarczę, połóż na liniale i będzie widać jej krzywość gołym okiem , jak nie to wsadź szczelinomierz listkowy.

Teraz moje pytanie:
napisałeś ze czuć to przy chamowaniu, ale co czujesz?? wężykowanie?? bo jak tak to główka ramy i żadna tarcza. Opisz zachowanie motocykla i zachowanie się klamki.

Przed tym dopompuj kapcia na 2.2-2.5 i zobacz co będzie:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-17 00:18:32 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-03-04 00:02:24
Posty: 266
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSXR750
u mnie było tak jak u kolegi puzona rozgrzane tarcze po jezdzie w deszczu sie pofalowały. Efekt był taki, że coś mi biło podczas hamowania. Posprawdzałem wszystko i zostały tylko tarcze. Kumpel powiedział żeby tak śmigać i sie nie przejmować i tak zrobiłem.. po około 3 miesiącach samo ustąpiło. Także jeśli to nie główka ramy albo tłusta tarcza to śmigaj dalej i sie nie przejmuj.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-17 10:48:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Aby sprawdzić główkę ramy to podnieś przód motocykla, zdejmij owiewki, jak nie masz podnośnika to daj deski pod spód, jak przód będzie w górze to kręć kierownicą lewa/prawa. Jeśli po środku poczujesz przytrzymanie ( zwolnienie obrotu ) to prawdopodobnie albo masz za mocno dokręconą główkę albo łożysko do wymiany, dalej możesz stanąć na wprost moto , złapać za goleniei poruszać przód tył, jeśli wyczujesz luz to już ewidentnie główka ramy.

Ja zauważyłem że w kocie ładnie nagrzewają się tarcze, więc na kałuże trzeba cholernie uważać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-19 19:18:02 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-09-17 11:10:45
Posty: 195
Lokalizacja: Białobrzegi/Warszawa/Pruszków
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609-105-153
Obecne moto: Honda 929
Wojt@s a co rozumiesz przez "wężykowanie"? Moto zachowuje się jak młot pneumatyczny - tylko w mniejszym stopniu :) .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-19 20:01:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
wężykowanie - jak dogrzewasz kapcie to latasz sobie przeciwskrętem, raz lewa, raz prawa i taki ala esem floresem ( wężykiem ) .

Czyli mówisz że masz drgania podczas hamowania, pomijamy prostość felgi ( choć ten objaw byś czuł w całym zakresie jazdy ), to tarcza/e do wymiany. Pomijam odpowietrzony układ hamulcowy.

Przyczyna: szok termiczny, rozgrzana i chlup wodą i pozałatwiane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-19 21:08:44 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-03-04 00:02:24
Posty: 266
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSXR750
nie no chłopaki nie przesadzajcie, że jak chlpniecie wodą w tarcze to od razu trzeba je wymieniać!! :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org