Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-07-06 10:53:51 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-07-06 10:46:48
Posty: 9
Lokalizacja: Częstochowa
Witam jestem tu nowy. Chcial bym sie was spytac gdzie sie dolewa plyn do chlodnicy??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-07-06 10:53:51 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-06 10:55:22 
electronic supersonic

Dołączył(a): 2008-08-04 21:17:27
Posty: 1717
Lokalizacja: Koło Koła
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: Tiger 1050
pod siedzeniem z prawej strony masz zbiornik wyrownawczy. o ile mowisz o thundercacie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-06 10:58:21 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-07-06 10:46:48
Posty: 9
Lokalizacja: Częstochowa
Tak mowie o thundercacie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-06 11:58:56 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-26 23:30:16
Posty: 110
Lokalizacja: wwa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
A jak wygląda to w wypadku Fazera? Zbiornik wyrównawczy też jest pod siedzeniem, po prawej, ale wlewa się bez zdejmowania siedzenia, bo jest blisko sprężyny amortyzatora.

Chodzi mi o zbiorniczek główny na płyn, ten pod bakiem (?).
Z tego co zauważyłem, to bak od strony kierowcy jest na "zawiasie, więc pewnie po odkręceniu śruby od strony kierownicy, odchyli się do pionu. Tylko co z paliwem w środku? Spuszczać, czy może pozostać w środku?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-06 12:34:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Devxx napisał(a):
Tylko co z paliwem w środku? Spuszczać, czy może pozostać w środku?

Moze zostac w srodku. Jest tam zawor on/off ktorym odetniesz doplyw paliwa do gaznikow. Odpinasz przewody i unosisz caly zbiornik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-06 13:29:36 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-06-25 15:15:24
Posty: 35
Lokalizacja: Kraków
Devxx[b] zależy co chcesz zrobić? Jeśli potrzebujesz dolać płynu wystarczy go wlać do zbiorniczka wyrównawczego. No chyba ze wymiana:) Proponuje: (Fazer 600 z 98r do 2003r)
1) nagrzać mota;
2) odkręcić zbiornik (wystarczy odkręcić śrubę mocującą przy główce ramy, odchylić, zakręcić kranik i coś podłożyć żeby nie opadł);
3) gdy moto troszkę ostygnie odkręcić wlew płynu chłodniczego (po prawej stronie u góry duży korek. Nie da się nie zauważyć)
4)u dołu silnika po lewej stronie (wysokość dźwigni zmiany biegów) przy pompie wody jest śrubka (bodajże 10) jest to najniższy punkt w układzie chłodzenia "zawór spustowy". (proponował bym postawić moto na stopce nie na centralce);
5) po spuszczeniu całego płynu proponuje zmontować całość w odwrotnym kierunku i zalać wodom destylowaną (demineralizowaną). Zagrzać moto i czynność powtórzyć. Dlaczego zalać wodą destylowaną? Aby dobrze wypłukać układ. Koszt wody to grosze a układ masz wyczyszczony od jakichkolwiek syfów.

Finalnie zalać dobrym płynem chłodniczym :))

Mała instrukcja wymiany płynu chłodzącego 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-06 17:45:00 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2007-02-05 13:46:45
Posty: 63
Lokalizacja: Racibórz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF600R
Robgie - no nie bardzo uzupełnisz płyn w chodnicy przez zbiorniczek wyrównawczy. Trzeba zdjąć zdjąć prawe wypełnienie owiewki i dojść do korka od chłodnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-06 22:39:46 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-26 23:30:16
Posty: 110
Lokalizacja: wwa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
broszu82 napisał(a):
Devxx[b] zależy co chcesz zrobić? Jeśli potrzebujesz dolać płynu wystarczy go wlać do zbiorniczka wyrównawczego. No chyba ze wymiana:) Proponuje: (Fazer 600 z 98r do 2003r)
1) nagrzać mota;
2) odkręcić zbiornik (wystarczy odkręcić śrubę mocującą przy główce ramy, odchylić, zakręcić kranik i coś podłożyć żeby nie opadł);
3) gdy moto troszkę ostygnie odkręcić wlew płynu chłodniczego (po prawej stronie u góry duży korek. Nie da się nie zauważyć)
4)u dołu silnika po lewej stronie (wysokość dźwigni zmiany biegów) przy pompie wody jest śrubka (bodajże 10) jest to najniższy punkt w układzie chłodzenia "zawór spustowy". (proponował bym postawić moto na stopce nie na centralce);
5) po spuszczeniu całego płynu proponuje zmontować całość w odwrotnym kierunku i zalać wodom destylowaną (demineralizowaną). Zagrzać moto i czynność powtórzyć. Dlaczego zalać wodą destylowaną? Aby dobrze wypłukać układ. Koszt wody to grosze a układ masz wyczyszczony od jakichkolwiek syfów.

Finalnie zalać dobrym płynem chłodniczym :))

Mała instrukcja wymiany płynu chłodzącego 8)


Dzięki, zajebisty opis!

btw, w książce serwisowej wyczytałem, aby mieszać płyn chłodniczy z wodą w proporcji pól na pół, a jak Wy robicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-07 10:24:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-06-25 15:15:24
Posty: 35
Lokalizacja: Kraków
Devxx napisał(a):
w książce serwisowej wyczytałem, aby mieszać płyn chłodniczy z wodą w proporcji pól na pół, a jak Wy robicie?


Ja wlewam od paru lat PRESTONE. Dokładnie jest to koncentrat i rozrabiasz go z wodą demineralizowaną w zależności o temperatury jaka chcesz osiągnąć finalnie.

Zastanowić się musisz co zrobisz z moto w zimie. Jeśli rozcieńczysz płyn i moto będzie stało w zimnym garażu, istnieje zagrożenie rozsadzenia chłodnicy :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-09 13:22:38 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-26 23:30:16
Posty: 110
Lokalizacja: wwa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
broszu82 napisał(a):
Devxx[b]
2) odkręcić zbiornik (wystarczy odkręcić śrubę mocującą przy główce ramy, odchylić, zakręcić kranik i coś podłożyć żeby nie opadł);


Jutro będę podnosił bak.

Mam pytanko co do tego kraniku.
Gzzie konkretnie się on znajduje? Na wężyku od paliwa? Czy po zakręceniu go wyleci jeszcze dużo paliwa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-09 16:47:55 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Kranik jest w zagłębieniu prawie w najniższym punkcie baku około 10cm od końca baku znajdziesz po wężyku :)
ostatnio u mnie tam był :)
paliwa wyleci tyle ile zostało w kraniku czyli niewiele.
Zapamiętaj gdzie miałeś który wężyk założony. Jest ich 3 więc jakoś sobie je oznacz dla pewności.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-09 18:27:43 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-06-25 15:15:24
Posty: 35
Lokalizacja: Kraków
Devxx Nie musisz zdejmować baku. wystarczy go tylko odchylić. Na wszelki wypadek tylko zakręcić :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-23 14:05:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-05-12 11:38:31
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600 R
Podnoszę wątek o wymianę płynu chłodniczego.
Podczas wymiany płynu należy jedynie odkrącić śrubę o której pisał broszu82 znajdująca się koło dźwigni zmiany biegów?
W Hayens'ie pisali jeszcze żeby odkręcić śrubę silnika przy lewym kolektorze wchodzącym mocowanzm pryz silniku oraz upuścić z rurki ze zbiorniczka wyrównawczego... jak to jest?
pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org