Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia. https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=2819 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Vitu [ 2009-07-19 17:26:10 ] |
Tytuł: | Wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia. |
Chciałem się zapytać czy taka wymianę da się zrobić samemu czy raczej lepiej będzie oddać do mechanika , mam cieknąca lewa lagę z której olej spływa na tarcze hamulcowa. Uszczelniacze kosztują 25 zł wiec opłacało by się zrobić to samemu. Ktoś z forumowiczów sam wymieniał uszczelniacze ? |
Autor: | ShadowZ [ 2009-07-19 17:41:25 ] |
Tytuł: | |
Szukanie nie boli :twisted: http://www.motocykl.org/thundercat/foru ... 67&start=0 |
Autor: | stoodent1 [ 2009-07-19 17:41:57 ] |
Tytuł: | |
Ja w poniedziałek swoje wymieniam ale nie sam tylko do mechaniora się wybieram. Aby samemu wymienić musisz mieć odpowiedni klucz by odkręcić lagi. Przy zakupie uszczelniaczy nie zapomnij o oleju ja zakupiłem motul 10W do zawieszenia. wpisz w opcji szukaj bo temat był wałkowany w sprawie Kotka a tam o ile się nie mylę są takie same lagi |
Autor: | Wojt@s [ 2009-07-19 20:05:16 ] |
Tytuł: | |
To żaden specjalny klucz, jak mnie pamięć nie myli gwiazdka zwykła. Na szybko Ci podpowiem, jak nie masz podnosnika, 1 stawiasz pod moto deski, tak zęby przód był w górze 2 odkręcasz zaciski 3 zrzucasz koło 4 zaciski podwieszasz na sznurku do polki 5 wykręcasz śrubę u dołu lagi 6 dużą nakrętka wykręcasz bebechy ( patrz półka górna ) 7 wyjmujesz prowadnice i całą sprężynę 8 łapiesz za lagę i mocniejszym szarpnięciem w dół To wszystko, robota prosta, przy uszczelniaczu polecam założyć stary i nowy wbić poprzez stary i stary na końcu przeciąć ( nie uszkadzając powierzchni ślizgacza ) . |
Autor: | bishop1971 [ 2009-08-18 14:38:02 ] |
Tytuł: | |
Pytanko odnośnie przedniego zawieszenia. Czy stary olej w lagach i przyrdzewiały uszczelniacz w jednej z nich może być powodem lekkiego ściągania motocykla w lewo? Dzieje się tak kiedy puszcze kierownicę ,przy normalnej jeździe prowadzi się dobrze. |
Autor: | Nemmo [ 2009-08-18 14:48:22 ] |
Tytuł: | |
Moze byc powodem sciagania, Lukasz pisal, ze mu moto potrafilo lekko sciagac w ljakas strone bo mial roznie ustawione tlumienie na lagach. |
Autor: | kjuik [ 2009-09-12 18:49:13 ] |
Tytuł: | |
tyle że w serwisówce jest klucz tzw Damper rod holder ym-01425 a bez niego może się nie udać rozkręcanie lag i tu moje pytanie jaki jest rozmiar tego klucza? Aha i jeszcze jak by ktoś chciał wiedzieć to ilość oleju w ladze to 434cm sześcienne a olei zalecany 5WT |
Autor: | Wojt@s [ 2009-09-13 13:28:04 ] |
Tytuł: | |
Przecież rabbit puszczasz śruby na półkach, wykręcasz nakrętki, laga w dół ( przed tym spuszczasz olej, śruba na dole na płaski śrubokręt). Goleń w imadło, śruba gwiazdka od dołu wykręcasz i łapiesz za ślizg i na chama do siebie ciągniesz. Wychodzi wszystko. Więc ja nie wiem co to za magiczny klucz, wklej foto narzędzia, na początku serwisówki masz to narzędzie. W zawieszeniu 5-15ml nie robi różnicy w lagach, ale 50 ml już tak. |
Autor: | delta [ 2009-09-14 08:47:44 ] |
Tytuł: | |
Wojt@s napisał(a): ( przed tym spuszczasz olej, śruba na dole na płaski śrubokręt). Goleń w imadło, śruba gwiazdka od dołu wykręcasz i łapiesz za ślizg i na chama do siebie ciągniesz. Wychodzi wszystko.
A ta śruba na dole na płaski śrubokręt, to jest przecież od regulacji zawieszenia chyba, a nie od spuszczania oleju. :roll: Od dołu u mnie jest ampul,ale jak próbowałem go wykręcić to kręcił się w kółko i było słychać, że w środku też się coś kręci, tak jakby trzeba było wsadzić na przedłużce jakiś klucz, przytrzymać i odkręcić tym ampulem od dołu :roll: |
Autor: | Vitu [ 2009-09-14 09:17:06 ] |
Tytuł: | |
Delta81 napisał(a): Wojt@s napisał(a): ( przed tym spuszczasz olej, śruba na dole na płaski śrubokręt). Goleń w imadło, śruba gwiazdka od dołu wykręcasz i łapiesz za ślizg i na chama do siebie ciągniesz. Wychodzi wszystko. A ta śruba na dole na płaski śrubokręt, to jest przecież od regulacji zawieszenia chyba, a nie od spuszczania oleju. :roll: Od dołu u mnie jest ampul,ale jak próbowałem go wykręcić to kręcił się w kółko i było słychać, że w środku też się coś kręci, tak jakby trzeba było wsadzić na przedłużce jakiś klucz, przytrzymać i odkręcić tym ampulem od dołu :roll: Dokładnie ta śrubka na plaski nazywa się Compression Damping Adjuster i napewno nie jest do spuszczania oleju. Co do kręcenia się tego imbusa to spróbuj ustawić zawieszenie na najtwardsze wtedy sprężyna się ściśnie i odkręcisz , w moim przypadku tak było. |
Autor: | Wojt@s [ 2009-09-14 09:52:14 ] |
Tytuł: | |
No a masz w kocie śrubę do spuszczania oleju??:) Właśnie ta śruba od regulacji zawiechy do tego też służu, wykręcając licz kliknięcia by były takie same nastawy( podobna sytuacja jest w GIXIE k1 i k5 ) Goleń ostro w górę i ściśnie to sprężyne na tyle że przestanie się obracać. |
Autor: | Leśmian [ 2009-09-14 09:57:28 ] |
Tytuł: | |
Można samemu :D ale po co sie męczyć i martwić, że sie coś spieprzy :D W serwisie za wymiane uszczelniaczy i oleju (ze wszystkimi częsciami - uczelniacze p/pyłowe i olejowe + olej) zapłaciłem 150 zł. I miałem bez stresu gotowe na drugi dzień. Jedyne co zrobiłem to wykręciłem lagi z półek - bo za rozbieranie owiewek i wykręcanie lag biorą jakieś kosmiczne wręcz pieniądze w serwisach. |
Autor: | delta [ 2009-09-14 11:35:53 ] |
Tytuł: | |
Wojt@s napisał(a): Właśnie ta śruba od regulacji zawiechy do tego też służu, wykręcając licz kliknięcia by były takie same nastawy
Ale całkiem ją można wykręcić? Bo wykręciła się do pewnego momentu i dalej nie chciała |
Autor: | kjuik [ 2009-09-14 17:41:28 ] |
Tytuł: | |
Ja tylko pisze o tym co widziałem w serwisówce, więc taki klucz istnieje mam nadzieję ze uda mi się bez niego odkręcić jak mówicie, gorzej będzie jak się nie uda a ja będem iał moto rozebrane i będę szukał klucza wtedy, ale będę próbował na razie czekam na oleum i gumki. |
Autor: | delta [ 2009-09-15 08:16:18 ] |
Tytuł: | |
Dobrze będzie :wink: tak jak mówi Wojtas da radę Wojt@s napisał(a): Goleń ostro w górę i ściśnie to sprężyne na tyle że przestanie się obracać.
|
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |