Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-07-19 17:26:10 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-01 12:03:40
Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: zx6r
Chciałem się zapytać czy taka wymianę da się zrobić samemu czy raczej lepiej będzie oddać do mechanika , mam cieknąca lewa lagę z której olej spływa na tarcze hamulcowa. Uszczelniacze kosztują 25 zł wiec opłacało by się zrobić to samemu. Ktoś z forumowiczów sam wymieniał uszczelniacze ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-07-19 17:26:10 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-19 17:41:25 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2007-12-27 01:06:57
Posty: 389
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Płeć: Mężczyzna
Telefon: PW
Obecne moto: Trampek
Szukanie nie boli :twisted:
http://www.motocykl.org/thundercat/foru ... 67&start=0


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-19 17:41:57 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Ja w poniedziałek swoje wymieniam ale nie sam tylko do mechaniora się wybieram.
Aby samemu wymienić musisz mieć odpowiedni klucz by odkręcić lagi.
Przy zakupie uszczelniaczy nie zapomnij o oleju ja zakupiłem motul 10W do zawieszenia.

wpisz w opcji szukaj bo temat był wałkowany w sprawie Kotka a tam o ile się nie mylę są takie same lagi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-07-19 20:05:16 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
To żaden specjalny klucz, jak mnie pamięć nie myli gwiazdka zwykła.

Na szybko Ci podpowiem, jak nie masz podnosnika,
1 stawiasz pod moto deski, tak zęby przód był w górze
2 odkręcasz zaciski
3 zrzucasz koło
4 zaciski podwieszasz na sznurku do polki
5 wykręcasz śrubę u dołu lagi
6 dużą nakrętka wykręcasz bebechy ( patrz półka górna )
7 wyjmujesz prowadnice i całą sprężynę
8 łapiesz za lagę i mocniejszym szarpnięciem w dół

To wszystko, robota prosta, przy uszczelniaczu polecam założyć stary i nowy wbić poprzez stary i stary na końcu przeciąć ( nie uszkadzając powierzchni ślizgacza ) .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-18 14:38:02 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-06-15 18:52:57
Posty: 46
Lokalizacja: Kraków
Pytanko odnośnie przedniego zawieszenia. Czy stary olej w lagach i przyrdzewiały uszczelniacz w jednej z nich może być powodem lekkiego ściągania motocykla w lewo? Dzieje się tak kiedy puszcze kierownicę ,przy normalnej jeździe prowadzi się dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-08-18 14:48:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Moze byc powodem sciagania, Lukasz pisal, ze mu moto potrafilo lekko sciagac w ljakas strone bo mial roznie ustawione tlumienie na lagach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-12 18:49:13 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-08-02 21:22:53
Posty: 188
Lokalizacja: Łochów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: T-cat
tyle że w serwisówce jest klucz tzw Damper rod holder ym-01425 a bez niego może się nie udać rozkręcanie lag i tu moje pytanie jaki jest rozmiar tego klucza? Aha i jeszcze jak by ktoś chciał wiedzieć to ilość oleju w ladze to 434cm sześcienne a olei zalecany 5WT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-13 13:28:04 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Przecież rabbit puszczasz śruby na półkach, wykręcasz nakrętki, laga w dół ( przed tym spuszczasz olej, śruba na dole na płaski śrubokręt). Goleń w imadło, śruba gwiazdka od dołu wykręcasz i łapiesz za ślizg i na chama do siebie ciągniesz. Wychodzi wszystko.

Więc ja nie wiem co to za magiczny klucz, wklej foto narzędzia, na początku serwisówki masz to narzędzie.

W zawieszeniu 5-15ml nie robi różnicy w lagach, ale 50 ml już tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-14 08:47:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4605
Obecne moto: jamaha pw 50
Wojt@s napisał(a):
( przed tym spuszczasz olej, śruba na dole na płaski śrubokręt). Goleń w imadło, śruba gwiazdka od dołu wykręcasz i łapiesz za ślizg i na chama do siebie ciągniesz. Wychodzi wszystko.


A ta śruba na dole na płaski śrubokręt, to jest przecież od regulacji zawieszenia chyba, a nie od spuszczania oleju. :roll:

Od dołu u mnie jest ampul,ale jak próbowałem go wykręcić to kręcił się w kółko i było słychać, że w środku też się coś kręci, tak jakby trzeba było wsadzić na przedłużce jakiś klucz, przytrzymać i odkręcić tym ampulem od dołu :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-14 09:17:06 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-01 12:03:40
Posty: 142
Lokalizacja: Lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: zx6r
Delta81 napisał(a):
Wojt@s napisał(a):
( przed tym spuszczasz olej, śruba na dole na płaski śrubokręt). Goleń w imadło, śruba gwiazdka od dołu wykręcasz i łapiesz za ślizg i na chama do siebie ciągniesz. Wychodzi wszystko.


A ta śruba na dole na płaski śrubokręt, to jest przecież od regulacji zawieszenia chyba, a nie od spuszczania oleju. :roll:

Od dołu u mnie jest ampul,ale jak próbowałem go wykręcić to kręcił się w kółko i było słychać, że w środku też się coś kręci, tak jakby trzeba było wsadzić na przedłużce jakiś klucz, przytrzymać i odkręcić tym ampulem od dołu :roll:


Dokładnie ta śrubka na plaski nazywa się Compression Damping Adjuster i napewno nie jest do spuszczania oleju.

Co do kręcenia się tego imbusa to spróbuj ustawić zawieszenie na najtwardsze wtedy sprężyna się ściśnie i odkręcisz , w moim przypadku tak było.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-14 09:52:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
No a masz w kocie śrubę do spuszczania oleju??:)

Właśnie ta śruba od regulacji zawiechy do tego też służu, wykręcając licz kliknięcia by były takie same nastawy( podobna sytuacja jest w GIXIE k1 i k5 )
Goleń ostro w górę i ściśnie to sprężyne na tyle że przestanie się obracać.


Ostatnio edytowano 2009-09-14 09:59:11 przez Wojt@s, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-14 09:57:28 
Paramedic

Dołączył(a): 2009-01-01 12:46:21
Posty: 1342
Lokalizacja: LU/PO/ZSW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 112 lub 601100100
Obecne moto: lookinforFZ1
Można samemu :D ale po co sie męczyć i martwić, że sie coś spieprzy :D


W serwisie za wymiane uszczelniaczy i oleju (ze wszystkimi częsciami - uczelniacze p/pyłowe i olejowe + olej) zapłaciłem 150 zł. I miałem bez stresu gotowe na drugi dzień.

Jedyne co zrobiłem to wykręciłem lagi z półek - bo za rozbieranie owiewek i wykręcanie lag biorą jakieś kosmiczne wręcz pieniądze w serwisach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-14 11:35:53 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4605
Obecne moto: jamaha pw 50
Wojt@s napisał(a):
Właśnie ta śruba od regulacji zawiechy do tego też służu, wykręcając licz kliknięcia by były takie same nastawy


Ale całkiem ją można wykręcić? Bo wykręciła się do pewnego momentu i dalej nie chciała


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-14 17:41:28 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-08-02 21:22:53
Posty: 188
Lokalizacja: Łochów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: T-cat
Ja tylko pisze o tym co widziałem w serwisówce, więc taki klucz istnieje mam nadzieję ze uda mi się bez niego odkręcić jak mówicie, gorzej będzie jak się nie uda a ja będem iał moto rozebrane i będę szukał klucza wtedy, ale będę próbował na razie czekam na oleum i gumki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-09-15 08:16:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4605
Obecne moto: jamaha pw 50
Dobrze będzie :wink: tak jak mówi Wojtas da radę

Wojt@s napisał(a):
Goleń ostro w górę i ściśnie to sprężyne na tyle że przestanie się obracać.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org