Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia.
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=2819
Strona 1 z 3

Autor:  Vitu [ 2009-07-19 17:26:10 ]
Tytuł:  Wymiana uszczelniaczy przedniego zawieszenia.

Chciałem się zapytać czy taka wymianę da się zrobić samemu czy raczej lepiej będzie oddać do mechanika , mam cieknąca lewa lagę z której olej spływa na tarcze hamulcowa. Uszczelniacze kosztują 25 zł wiec opłacało by się zrobić to samemu. Ktoś z forumowiczów sam wymieniał uszczelniacze ?

Autor:  ShadowZ [ 2009-07-19 17:41:25 ]
Tytuł: 

Szukanie nie boli :twisted:
http://www.motocykl.org/thundercat/foru ... 67&start=0

Autor:  stoodent1 [ 2009-07-19 17:41:57 ]
Tytuł: 

Ja w poniedziałek swoje wymieniam ale nie sam tylko do mechaniora się wybieram.
Aby samemu wymienić musisz mieć odpowiedni klucz by odkręcić lagi.
Przy zakupie uszczelniaczy nie zapomnij o oleju ja zakupiłem motul 10W do zawieszenia.

wpisz w opcji szukaj bo temat był wałkowany w sprawie Kotka a tam o ile się nie mylę są takie same lagi

Autor:  Wojt@s [ 2009-07-19 20:05:16 ]
Tytuł: 

To żaden specjalny klucz, jak mnie pamięć nie myli gwiazdka zwykła.

Na szybko Ci podpowiem, jak nie masz podnosnika,
1 stawiasz pod moto deski, tak zęby przód był w górze
2 odkręcasz zaciski
3 zrzucasz koło
4 zaciski podwieszasz na sznurku do polki
5 wykręcasz śrubę u dołu lagi
6 dużą nakrętka wykręcasz bebechy ( patrz półka górna )
7 wyjmujesz prowadnice i całą sprężynę
8 łapiesz za lagę i mocniejszym szarpnięciem w dół

To wszystko, robota prosta, przy uszczelniaczu polecam założyć stary i nowy wbić poprzez stary i stary na końcu przeciąć ( nie uszkadzając powierzchni ślizgacza ) .

Autor:  bishop1971 [ 2009-08-18 14:38:02 ]
Tytuł: 

Pytanko odnośnie przedniego zawieszenia. Czy stary olej w lagach i przyrdzewiały uszczelniacz w jednej z nich może być powodem lekkiego ściągania motocykla w lewo? Dzieje się tak kiedy puszcze kierownicę ,przy normalnej jeździe prowadzi się dobrze.

Autor:  Nemmo [ 2009-08-18 14:48:22 ]
Tytuł: 

Moze byc powodem sciagania, Lukasz pisal, ze mu moto potrafilo lekko sciagac w ljakas strone bo mial roznie ustawione tlumienie na lagach.

Autor:  kjuik [ 2009-09-12 18:49:13 ]
Tytuł: 

tyle że w serwisówce jest klucz tzw Damper rod holder ym-01425 a bez niego może się nie udać rozkręcanie lag i tu moje pytanie jaki jest rozmiar tego klucza? Aha i jeszcze jak by ktoś chciał wiedzieć to ilość oleju w ladze to 434cm sześcienne a olei zalecany 5WT

Autor:  Wojt@s [ 2009-09-13 13:28:04 ]
Tytuł: 

Przecież rabbit puszczasz śruby na półkach, wykręcasz nakrętki, laga w dół ( przed tym spuszczasz olej, śruba na dole na płaski śrubokręt). Goleń w imadło, śruba gwiazdka od dołu wykręcasz i łapiesz za ślizg i na chama do siebie ciągniesz. Wychodzi wszystko.

Więc ja nie wiem co to za magiczny klucz, wklej foto narzędzia, na początku serwisówki masz to narzędzie.

W zawieszeniu 5-15ml nie robi różnicy w lagach, ale 50 ml już tak.

Autor:  delta [ 2009-09-14 08:47:44 ]
Tytuł: 

Wojt@s napisał(a):
( przed tym spuszczasz olej, śruba na dole na płaski śrubokręt). Goleń w imadło, śruba gwiazdka od dołu wykręcasz i łapiesz za ślizg i na chama do siebie ciągniesz. Wychodzi wszystko.


A ta śruba na dole na płaski śrubokręt, to jest przecież od regulacji zawieszenia chyba, a nie od spuszczania oleju. :roll:

Od dołu u mnie jest ampul,ale jak próbowałem go wykręcić to kręcił się w kółko i było słychać, że w środku też się coś kręci, tak jakby trzeba było wsadzić na przedłużce jakiś klucz, przytrzymać i odkręcić tym ampulem od dołu :roll:

Autor:  Vitu [ 2009-09-14 09:17:06 ]
Tytuł: 

Delta81 napisał(a):
Wojt@s napisał(a):
( przed tym spuszczasz olej, śruba na dole na płaski śrubokręt). Goleń w imadło, śruba gwiazdka od dołu wykręcasz i łapiesz za ślizg i na chama do siebie ciągniesz. Wychodzi wszystko.


A ta śruba na dole na płaski śrubokręt, to jest przecież od regulacji zawieszenia chyba, a nie od spuszczania oleju. :roll:

Od dołu u mnie jest ampul,ale jak próbowałem go wykręcić to kręcił się w kółko i było słychać, że w środku też się coś kręci, tak jakby trzeba było wsadzić na przedłużce jakiś klucz, przytrzymać i odkręcić tym ampulem od dołu :roll:


Dokładnie ta śrubka na plaski nazywa się Compression Damping Adjuster i napewno nie jest do spuszczania oleju.

Co do kręcenia się tego imbusa to spróbuj ustawić zawieszenie na najtwardsze wtedy sprężyna się ściśnie i odkręcisz , w moim przypadku tak było.

Autor:  Wojt@s [ 2009-09-14 09:52:14 ]
Tytuł: 

No a masz w kocie śrubę do spuszczania oleju??:)

Właśnie ta śruba od regulacji zawiechy do tego też służu, wykręcając licz kliknięcia by były takie same nastawy( podobna sytuacja jest w GIXIE k1 i k5 )
Goleń ostro w górę i ściśnie to sprężyne na tyle że przestanie się obracać.

Autor:  Leśmian [ 2009-09-14 09:57:28 ]
Tytuł: 

Można samemu :D ale po co sie męczyć i martwić, że sie coś spieprzy :D


W serwisie za wymiane uszczelniaczy i oleju (ze wszystkimi częsciami - uczelniacze p/pyłowe i olejowe + olej) zapłaciłem 150 zł. I miałem bez stresu gotowe na drugi dzień.

Jedyne co zrobiłem to wykręciłem lagi z półek - bo za rozbieranie owiewek i wykręcanie lag biorą jakieś kosmiczne wręcz pieniądze w serwisach.

Autor:  delta [ 2009-09-14 11:35:53 ]
Tytuł: 

Wojt@s napisał(a):
Właśnie ta śruba od regulacji zawiechy do tego też służu, wykręcając licz kliknięcia by były takie same nastawy


Ale całkiem ją można wykręcić? Bo wykręciła się do pewnego momentu i dalej nie chciała

Autor:  kjuik [ 2009-09-14 17:41:28 ]
Tytuł: 

Ja tylko pisze o tym co widziałem w serwisówce, więc taki klucz istnieje mam nadzieję ze uda mi się bez niego odkręcić jak mówicie, gorzej będzie jak się nie uda a ja będem iał moto rozebrane i będę szukał klucza wtedy, ale będę próbował na razie czekam na oleum i gumki.

Autor:  delta [ 2009-09-15 08:16:18 ]
Tytuł: 

Dobrze będzie :wink: tak jak mówi Wojtas da radę

Wojt@s napisał(a):
Goleń ostro w górę i ściśnie to sprężyne na tyle że przestanie się obracać.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/