Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-03-03 16:25:17 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-02-05 22:23:06
Posty: 131
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: T-cat
Potrzebuję rady :?

Przy wymianie uszczelniaczy chciałem najpierw spuścić olej z prawej lagi i lekko ukręciłem gwint w śrubie do regulacji zawiechy :evil:
I teraz pytanie czy mogę ją spowrotem wkręcić z lekkim uszczerbkiem...?? pytałem w serwisie to takiej śruby nie idzie dostać :twisted:
a wygląda to tak:


Załączniki:
DSC00362.JPG [128.91 KiB]
Pobrane 1028 razy
DSC00358.JPG [122.81 KiB]
Pobrane 883 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 16:25:17 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-03-03 22:08:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Z tą śrubą może być problem bo nie występuje w katalogu, przynajmniej w tym co ja mam i ASO. Ogólnie ja bym wymienił dla bezpieczeństwa, bo nigdy nie wiesz czy nie puści i nie żygnie olejem w sytuacji kryzysowej i jedna laga będzie pracować tylko na sprężynie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-03 23:56:21 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-02-05 22:23:06
Posty: 131
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: T-cat
Dzięki Wojt@s, czyli pozostaje mi wymienić tą dolną część lagi.

Człowiek się uczy na własnych kosztownych błędach :evil:

Jutro biorę się za szukanie, bo sezon już tuż tuż...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-18 10:50:52 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-11-18 00:22:47
Posty: 135
Lokalizacja: Starachowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSX-R 750 K5
mam problem z wykręceniem dolnej śruby niestety sie obraca próbowałem imbusa przedłużony rurka zeby był wiekszy moment ale kreci sie jakby w miejscu próbowałem, w dwie osoby dociskac lage jakby moto było obciążone bo laga w imadle ale dalej to smao;/ Jakies pomocne sugestie by się przydały?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-18 11:56:50 
Są tematy w zrób to sam i w dziale mechanika - rozbierasz górę - i dorabiasz sobie klucz - bo wewnątrz goleni masz nakrętkę która trzyma tą śrubę...
Spróbuj pneumatem - powinno pójść - bo rękami możesz sobie darować bo nie ruszysz :wink:


Góra
  
 
PostNapisane: 2011-07-25 10:57:19 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-11-18 00:22:47
Posty: 135
Lokalizacja: Starachowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSX-R 750 K5
ok pneumatem poszło, sruba z dołu wykręcona, od góry tez wyszła sprężyna i cała reszta, ale jak teraz wyciągnąc teleskop z golenia? Próbowałem szarpnąć ale nie koniicznie chce cos urwać itd... co powinienm dalej zrobić ? bo teleskop i z jednej i z drugiej golenii nie chce wyjśc?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-25 11:25:39 
Bzinek napisał(a):
co powinienm dalej zrobić ?


Jeśli zadajesz takie pytania to zielonego pojęcia nie masz co robisz i z czym - a to wróży jedynie pracę mechanikom... - takie moje spostrzeżenie.

Serwisówka YZF 600R się kłania!!! - na tacy masz podane co i jak - po kolei rozpisane gdzie co jest i jak wyjąć... ale przecież to taki trud i wysiłek - wybacz sarkazm ale nie potrafię zrozumieć takiego postępowania.

za 80zł w serwisie by Ci to zrobili i byś nie miał dylematów co dalej....
Czasami się zastanawiam nad celowością napraw wykonywanych własnoręcznie - bez posiadania odpowiedniej wiedzy - " na pałę" - łudzimy się że będzie dobrze - czy przeceniamy własne umiejętności??

Złóż i lataj.


Góra
  
 
PostNapisane: 2011-07-25 11:31:05 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-11-18 00:22:47
Posty: 135
Lokalizacja: Starachowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSX-R 750 K5
spx rozumiem"sarkazm" tylko ze wszystko wykręcone (symering) wyjęty (wydłubany) a teleskop nie chce wyjsc . Gdybym miał możliwość jazdy samochodem to chętnie bym je zawiózł niestety kolego moja noga mi na to nie pozwala. Więc jesli masz pomysł lub jaką rade będe wdzięczny. (do serwisówki najpierw zajrzałem za nim zadałem pyt na forum)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-07-25 12:27:43 
uszczelniacz przeciwpyłowy wyjmujesz, potem masz drut zabezpieczający uszczelniacz olejowy - wyjmujesz drut i ciągniesz przód tył z odrobiną siły - wychodzi Ci uszczelniacz z rurą - wewnątrz masz jeszcze prowadnice rury - to zapamiętaj w jakiej pozycji była i zajrzyj do serwisówki przy składaniu.
Można :wink:


Góra
  
 
PostNapisane: 2011-07-29 00:48:57 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-03 01:37:22
Posty: 142
Lokalizacja: Londyn
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +447939476565
Obecne moto: FJ1200 FZS600
Śruby wkręcane od dołu goleni są fabrycznie wkręcane na klej w tłoczysko. Aby rozkręcić teleskop i nic nie zepsuć potrzebny jest klucz imbusowy od dołu i długi na około 50-60cm klucz od góry, 19mm jeśli dobrze pamiętam (w FJ-cie 27mm). Najlepiej zrobić taki klucz we własnym zakresie z kawałka rurki i odpowiedni dużej nakrętki.
Po rozkręceniu lagi, aby wyjąć uszczelniacz należy najpierw wyciągnąć ze środka goleni druciane zabezpieczenie, o którym pisał miąchal. Najprościej jest wsadzić lagę z powrotem w półki i nieco skręcić chociaż jedną z nich, a potem szarpiąc golenia kilkakrotnie w dół wyciągnąć rurę teleskopową, na której pozostanie uszczelniacz, duża podkładka i dwie tuleje prowadzące. Pod dokładnym wyczyszczeniu wszystkich elementów składając teleskop należy uważać, aby aluminiowa podkładkę w kształcie dzwona, która siedzi na samym dole goleni włożyć odpowiednią strona: szerszą do dołu. Odwrotne założenie skutkuje zniszczeniem elementu i brakiem tłumienia olejowego. Tulejki prowadzące również należy wbijać stopniowo i z uwagą, aby nie porysować powierzchni rury teleskopowej. Uszczelniacz dobijamy za pomocą starego uszczelniacza zwracając uwagę, aby się nie podwinął, wszedł równo z każdej strony do końca. Nie należy w żadnym wypadku opierać żadnego narzędzia bezpośrednio na nowym uszczelniaczu podczas jego dobijania. Kiedy uszczelniacz będzie już na miejscu nie wolno zapomnieć o założeniu drucianego zabezpieczenia. Jeśli wszystko jest złożone jak należy powinno ono bez problemu wejść w rowek dookoła goleni. Montując teleskopy w półkach trzeba zwrócić uwagę, aby oba były wkręcone na jednakowym poziomie. Jeśli jedne z nich będzie wyżej lub niżej względem drugiego poskutkuje to ściąganiem motocykla na bok, złym prowadzeniem i nierównomiernym zużyciem opony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-02 02:15:44 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-27 14:29:44
Posty: 164
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: cbr600 f4i
Bigos napisał(a):
Śruby wkręcane od dołu goleni są fabrycznie wkręcane na klej w tłoczysko. Aby rozkręcić teleskop i nic nie zepsuć potrzebny jest klucz imbusowy od dołu i długi na około 50-60cm klucz od góry, 19mm jeśli dobrze pamiętam (w FJ-cie 27mm). Najlepiej zrobić taki klucz we własnym zakresie z kawałka rurki i odpowiedni dużej nakrętki.
.....


Ten długi klucz od góry, czy to na pewno 19tka imbusowa? kombinowałem dzisiaj z różnymi końcówkami które próbowałem dopasować do tego co jest w środku amortyzatora (w głębi nic nie widać) - ale nic mi nie pasowało, i kręcąc śrubą od zewnątrz całość mi się w środku kręci...

Czy ktoś mógłby mi opisać co tam na dnie jest i jaki klucz wsadzić żeby zblokować całość? A może ktoś ma w Wawie/okolicach pożyczyć klucza? (zostawiam kaucje, a jak klucz zrobi dobrze moim lagom to czteropak w nagrode bedzie).


No, już po temacie - zawiozłem do mechanika który potraktował śrubę kluczem pneumatycznym jednocześnie dociskająć sprężynami... Miejsca na klucz żaden jak na moje nie ma - no chyba że jakaś końcówka która zapiera się o gładki stożek tłoczyska, ewentualnie otwórki którymi przepływa olej, ale z otworkami trzeba delikatnie - ale jeśli ktoś ma klucz to jestem ciekaw jak on wygląda..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-04 10:03:06 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
snowak1 napisał(a):
Ten długi klucz od góry, czy to na pewno 19tka imbusowa? kombinowałem dzisiaj z różnymi końcówkami które próbowałem dopasować do tego co jest w środku amortyzatora (w głębi nic nie widać) - ale nic mi nie pasowało, i kręcąc śrubą od zewnątrz całość mi się w środku kręci...


od góry trzeba użyć klucza czworokątnego,np profila o przekroju kwadratu bodajże o boku 22mm,bo tłoczysko ma u góry kwadratowy otwór z którego wychodzi cienka długa rurka od górnej regulacji


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-06 11:35:20 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Odgrzeję kotleta . W kocie mam do zmiany uszczelniacze i teraz pytanie czy jest sens kupować oryginały za 54 zł sztuka czy to same zadanie spełnią takie za 50zł komplet???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-10 09:42:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Podkopnik napisał(a):
Odgrzeję kotleta . W kocie mam do zmiany uszczelniacze i teraz pytanie czy jest sens kupować oryginały za 54 zł sztuka czy to same zadanie spełnią takie za 50zł komplet???

Olejowe i pyłowe za 50zł wszystkie 4? Raczej bym nie ryzykował :D
Mam w ofercie komplet olejowych Centauro SRL - podwyższona jakość włoski producent - 30zł
Jak coś to pw ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-11 22:39:50 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Źle się wyraziłem 50 zł komplet jednych . Ale np myślę nad allballs.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org