Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Hamulce...
PostNapisane: 2005-06-16 12:41:33 
Założyciel forum

Dołączył(a): 2005-06-15 18:42:35
Posty: 738
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Brak.
Takie jedno pytanko - mówi się, że Thundercat ma najlepsze hamulce w klasie... Cóż, nie wiem na ile moje hamulce równają sie hamulcom w innych Tcatach, ale jesli to sa najlepsze hamulce w klasie, to ja dziękuje, postoję...

Może nie jest aż tak źle, tym bardziej że założyłem klocki Nissiny NS, czyli calkiem dobre (Nissiny zdaje się są montowane oryginalnie w Tcatach), ale mam wrażenie, że one działają za mało agresywnie... Ni cholerę nie udało mi się zblokować przedniego koła... Choć teraz to może być utrudnione, bo mam sportową gumę na przód...

Czy ktoś z was może mi powiedzieć jak u niego działają hample? Czy żeby ostro zahamować trzeba jakoś bardzo mocno wcisnąć klamkę? Bo u mnie żeby oberwać jajami po zbiorniku ;) trzeba tą klamkę złapać potężnie trzema palcami i dusić na maksa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hamulce...
PostNapisane: 2005-06-16 12:41:33 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2005-06-16 13:59:18 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2005-06-16 01:08:18
Posty: 58
Lokalizacja: zabrze
coś masz nie tak stary.
Osobiście uważam że heble z przodu to największy plus kota.A po wymianie kloców na GOLDy jest jeszcze lepiej.Z blokowaniem koła niema problemu a wręcz trzeba uważać żeby go nie blokować.Ja używam dwóch paluchów , a jak spaceruje po mieście to tylko jednego.Przedwczoraj mało nie zaliczyłem "pyska" jak stawiałem na przód ,ale skończyło sie na obolałych jajkach.Zmień kloce.Na fabryczne słyszałem już że ludzie narzekają.Wyczyść tarcze,może masz jakiś syf na nich.Może płyn by cza już wymienić ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2005-06-16 15:42:04 
Założyciel forum

Dołączył(a): 2005-06-15 18:42:35
Posty: 738
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Brak.
Płyn był wymieniany juz 2 razy, tarcze nie sa brudne, ani jakos specjalnie zuzyte... Nie mam pojecia o co chodzi. Po prostu nie hamuje.

Jakich klockow uzywacie w takim razie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2005-06-16 23:44:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2005-06-16 23:36:18
Posty: 5
Elo!

Co do hamulcow - ja tez mam mieszane uczucia. Wszyscy tak zachwalaja te zaciski co sa przy Thunderze a szczerze mowiac to jest lipa - moze przez klocki ktore mam zalozone - GOLDY - gowno maxymalne to jest i nie polecam. Wogole w deszczu to wcale hamulcow nie mam.

Stoppie sie da zrobic ale trzeba mocno gniesc na klamke.

Ogolnie hamulce moim zdaniem nic specjalnego. Moze dlatego ze np. przy R6 czy R1 hamuje to lepiej bo jest duzo lzejsze i zawieszenie sie rozni przednie, inny kat glowki ramy itp.

Jezdzilem na roznych sprzetach - ZX6, GIXXER 1000, 750, R1 2003 i powiem ze w porownaniu do nich do Thunder hamulcow poprostu nie ma :)

Pozdro!
Encik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2005-06-17 00:05:26 
Niemowlak

Dołączył(a): 2005-06-15 22:37:16
Posty: 43
Lokalizacja: małopolska
Encik napisał(a):
Jezdzilem na roznych sprzetach - ZX6, GIXXER 1000, 750, R1 2003 i powiem ze w porownaniu do nich do Thunder hamulcow poprostu nie ma


hej :)
więc mówisz, że twój TCat ni ma hamulców?
Mr.Jacka też ni ma :)
no to macie coś nie tak :) :P u mnie hamulce na 2 palce są :) nie ma potrzeby łapać trzecim

Mr.Jack'u może jak wymieniałeś za piewrszym albo za drugim razem płyn hamulcowy to ci się troszkę na tarczę polało :) oki, żartowałem, ale powiedz po co wymieniałes 2 razy płyn?? no chyba, że poprzedni właściciel Ci MÓWIŁ, że wymieniał :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2005-06-17 08:29:13 
Założyciel forum

Dołączył(a): 2005-06-15 18:42:35
Posty: 738
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Brak.
Wymienialem raz plyn po kupnie, wraz z czyszczeniem hamulcow, bo plyn to byl jak olej brudny; a drugi raz przy wymianie klockow. Teraz bedzie w sobote trzeci raz, jak bede montowal przewody w oplocie stalowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2005-06-17 09:33:31 
Niemowlak

Dołączył(a): 2005-06-15 22:37:16
Posty: 43
Lokalizacja: małopolska
ło jesu, a po co?? na tyle uzywasz ze oplot potrzebujesz??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2005-06-17 10:49:50 
Założyciel forum

Dołączył(a): 2005-06-15 18:42:35
Posty: 738
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Brak.
Oplot instaluje, zeby mi w koncu zaczely normalnie hamulce dzialac... Chce miec ostrzejsze. Poza tym lepiej miec z oplotem niz bez :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2005-06-17 12:35:52 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2005-06-16 01:08:18
Posty: 58
Lokalizacja: zabrze
Mr.Jack.Jak będziesz wymieniał teraz płyn,radze rozbierz całe zaciski razem z tłoczkami i wyczyść je.Jeżeli miałeś tak brudny płyn to to właśnie może jest przyczyna,Oplot wątpie czy coś zmieni.To raczej jak mocno dajesz po kotwicy .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2005-06-17 14:24:47 
Założyciel forum

Dołączył(a): 2005-06-15 18:42:35
Posty: 738
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Brak.
Hm, znaczy sie co sugerujesz? Ze tloczki nie dociskaja odpowiednio klockow do tarcz? Bo same tloczki byly czyszczone dokladnie przy wymianie hamulcow. Sam czyscilem jedna pare ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2005-06-17 16:57:17 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2005-06-16 01:08:18
Posty: 58
Lokalizacja: zabrze
Jeżeli płyn był aż tak czorny ,to ten maras poprostu dalej gdzieś siedzi (miałem tak w Intruderze) >pomogło dopiero całkowite rozebranie pompy i zacisku i dokładne czyszczeńsko.Sama wymiana szlauchów nic nie da,chyba że są mocno sparciałe(czyt.stare,co w twoim wypadku jeszcze nie powinno mieć miejsca,chyba że moto długo stało )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2005-06-17 17:59:58 
Założyciel forum

Dołączył(a): 2005-06-15 18:42:35
Posty: 738
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Brak.
znaczy sie co, uwazasz, ze kompletna rozbiorka, czyszczenie i smarowanie ukladu hamulcowego na pewno zwiekszy drastycznie skutecznosc hamulcow? cos mi sie nie chce wierzyc....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2005-06-17 19:03:48 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2005-06-16 01:08:18
Posty: 58
Lokalizacja: zabrze
Drastycznie niezmieni,ale jeśli układ był zafajdany to napewno poprawi.
Jak sam wiesz płyn hamulcowy jest bardzo "hydrofobowy" czyli poprosto chłonie wilgoć z otoczenia,przez co zmieniają się jego właściwości(głównie na ściskanie) .Jeżeli część starego płynu została w zaciskach( samo zgórne ich czyszczenie po wyjęciu kloców nic nie daje) to poprostu nie będzie cały układ dobrze działać.Nie musze chyba dodawać ,że jakość czyszczenia nie może być "podwórkowa".Trzeba się z tym popieścić,przyłożyć się.

Jest jeszcze inna ewentualność.Przejedz sie na innym kocie,R1 albo R6.(jeżdziłem na wszystkich i mam lekutkie pojęcie,tam lepiej działają zawiechy ale siła kotwicy jest bardzo podobna) i porównaj poprostu do swojego bika.Może oczekujesz za dużo?

Jak pisałem poprzednio , oplecione węze mają sens,gdy zdrowo używasz chebli (wyścigi) , wtedy warto stosować również lepszy płyn,w zwykłej jeżdzie jest to tylko image lub szpan.

takie są moje obiektywne oceny i tak je traktuj.pytałeś o zdanie to ci odpowiedziałem :roll:
Kod:
 


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2005-06-17 20:51:28 
Założyciel forum

Dołączył(a): 2005-06-15 18:42:35
Posty: 738
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Brak.
spoko, stalowy oplot mialem juz w CB 500 i sobie bardzo chwalilem. Nie robie tego dla szpanu tylko dla poprawy wlasnego bezpieczenstwa :)

A co do testowania innych tcatow, r1 czy r6 - chetnie bym sie przejechal, ale nie ma mi kto dac :) Dlatego mam nadzieje, ze jakos sie uda styknac z kims z wawy lub okolic na tym forum (w klubie)...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2006-03-30 01:46:39 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2006-03-28 21:00:46
Posty: 6
Lokalizacja: Piaseczno
omg , czytam i ocozm nie wierze ...po pierwsze to hamulce w Kocie nie sa tak rewelacyjne , jak o nich pisza gazety porownujac je do modeli r6 czy r1 ...ale pamietajcie ze ten motocykl od deltabox 2 sie nie zmienia, a gazety robia przedruki o Kocie z tamtych czasow ...

A po drugie ...nie wiem ktory z was pisal o braku sensu zakkladania stalowych oplotow ...ale chyba malo mial do czynienia z fizyka i jezdzi swoim kotkiem na przejazdzki po 30km 2 razy w tygodniu(bez urazy) .
No wiec stalowe oploty , jak wszyscy wiedza , zaklada sie w celu uzyskania rownomiernego cisnienia w calym przewodzie , a tym samym rownomiernej sily hamowania , czego z kolei nie zapewniaja zwykle ,fabryczne przewody.Oczywiscie na to wszystko maja wplyw rozne rzeczy , a taka szczegolna jest temperatura...ale rozwijal sie juz nie bede . Moja rada ... ja rowniez mialem problemy z docenieniem hamulcow Kota , ale po zalozeniu "stalwych oplotow" jextem z nich mega zadowolony (sila hamowania oraz jego precyzja wzrosla o jakies 30-40%) , takze goraco olecam !


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org