Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-10-10 16:37:24 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-08-03 08:37:53
Posty: 53
Lokalizacja: Legnica
Witam , mam pytanie odnosnie zakladania opony na przod w rozmiarze 120/70/17 zamiast seryjnej 120/60/17 , czytalem opinie na kilku forach i ponoc takie rozwiazanie daje pozytywne rezultaty, a co wy o tym sadzicie, ktos moze probowal?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-10-10 16:37:24 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-10 16:50:06 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-02 20:50:52
Posty: 110
Lokalizacja: Kraków
Nie słyszałem o tym możesz rozwinąć myśl co dokładnie ma poprawiać ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-10 19:03:20 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-08-03 08:37:53
Posty: 53
Lokalizacja: Legnica
wiekszy profil zapewnia lepsze tlumienie dziur i nierownosci ponadto "wyższy profil i odrobine inny kształt dzięki czemu opona ma więszą powierzchnie styku z asfaltem na bokach(czyli więcej przyczepności w winklach) kosztem wierzchu(czyli przyczepności na prostych)".

Sam nie wiem ile w tym prawdy dlatego pytam moze ktos juz probowal wkoncu duzo osob posiada thundercaty, a on seryjnie wyposazony jest w 120/60


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-10 19:06:01 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Mozna domniemac, ze wyzszy profil opony polepszy komfort jazdy ale nie wydaje mi sie, zeby na poslkich drogach cokolwiek to dalo :lol:

Ale trzeba tez wziasc pod uwage inny aspekt tej zmiany. W TCacie predkosciomierz napedzany jest z przedniego kola, a co za tym idzie przy zmianie wysokosci profilu opony predkosciomierz zacznie przeklamywac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-16 16:47:32 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2009-05-13 10:10:51
Posty: 7
Lokalizacja: Gorzów (koło Oświęcimia)
i pewnie taka lać bedzie pardziej "pływac" .. ja tam ufam konstuktorom


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-16 18:16:24 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2008-09-19 21:38:05
Posty: 1133
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6S
Panowie, zrozumcie wreszcie.
Rozmiar opony to nie widzimisie konstruktorów motocykla. To dokładnie zaplanowany i wyliczony element mający olbrzymi wpływ na zachowanie motocykla. Nie próbujcie przedobrzać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-17 12:09:41 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2007-06-17 20:01:06
Posty: 154
Lokalizacja: Skarżysko-Kam/Kraków
Ja zakladalem do kota 120/70. Zadnych negatywnych zachowan. Jesli kupujesz nowa to wybierz 120/60, jesli lezak/uzywke/potorowke to spokojnie mozesz zalozyc 120/70. nie sie nie stanie :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-17 13:35:56 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-01-01 17:30:39
Posty: 408
Lokalizacja: Ślesin k\Konina
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 05r
kurde w Polsce to mnie ludzie rozwalają po prostu jak coś się od razu nie zepsuje to znaczy że jest dobrze.

znam gościa co robi 5 tys km rocznie samochodem po prostu jeździ do kościoła i w goście tym autem, olej wymienia co 15tys km, i wychodzi średnio co 3 lata wymiana oleju auto ma od nowości i natrzepane ponad 50 tys, jest to daewoo lanos w którym przez 10 lat wymieniał olej 3 razy, jest to starszy dziadek któremu za cholerę nie idzie przetłumaczyć że olej się wymienia co rok lub 15 tys, on twierdzi że jak chodzi to nie będzie nic zmieniał.

większość ludzi która nie serwisuje auta w ASO zapomina całkowicie o wymianie płynu hamulcowego w samochodzie, bo jak hamuje to po co ruszać? a później płacz bo miał wypadek. (trochę mnie dziwi postępowanie takich ludzi bo o silnik dbają jak by to było ze złota a nie dbają o własne bezpieczeństwo)

No i trzecia sprawa opony.
Jeśli producent przewidział 120/60 to kupuje 120/60.
Jak założysz używaną 120/70 "to nic się nie stanie". A co ma się stać silnik się zepsuje? Nic się nie stanie do puki się nie wyłożysz gdzieś na winklu i kombinowanie z oponami się zakończy.
Opony i hamulce to kwestia naszego bezpieczeństwa i tu nie ma się nad czym zastanawiać bo od tego zależy nasze zdrowie bądź nawet życie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-10-17 13:54:10 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2008-09-19 21:38:05
Posty: 1133
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6S
aa66 napisał(a):
ponoc takie rozwiazanie daje pozytywne rezultaty

To może sam sobie odpowiedz na pytanie: dlaczego producenta nie skusiły te pozytywne rezultaty i na złość motocyklistom zamontował inne opony ? :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-17 14:17:00 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-09-19 15:24:59
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Ja założyłem do fazerka inne niż przewidywał producent i dużo dużo lepiej mi się jeździ. Może to kwestia wyczucia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-17 14:32:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Karol90Fazer napisał(a):
Ja założyłem do fazerka inne niż przewidywał producent i dużo dużo lepiej mi się jeździ. Może to kwestia wyczucia.

A moze po prostu stare opony byly zuzyte i mialy splaszczenie na srodku? Wtedy zmiana na jakiekolwiek opony daje pozytywny rezultat :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-18 08:40:55 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-09-19 15:24:59
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
Nie nie aż tak źle nie było. Ogólnie pewnie macie racje z tym, aby opony dawać takie jak zaleca producent no ale ja spróbowałem i nie żałuje. Przynajmniej pewnie mi się jeździ a tak to ten motor jakiś niestabilny był.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-18 11:44:24 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-04 06:57:53
Posty: 147
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
kupiłem fazera z laciem większym bo 170 na tyle, założyłem 160 i już wiem, że nigdy nie założę czegoś innego niż się powinno. Dotyczy również gum firmy durex :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-18 12:09:28 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-08-01 11:12:24
Posty: 321
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: S1000XR
Karol90Fazer napisał(a):
a tak to ten motor jakiś niestabilny był

Fazer niestabilny? To co Ty za opony wcześniej miałeś? :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2009-10-18 14:40:32 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-09-19 15:24:59
Posty: 64
Lokalizacja: Warszawa
metzelera ale modelu nie pamiętam. Po prostu gorzej mi się zdecydowanie z zakręty wchodziło jak tylko założyłem 170 na tył i 120 na przód i się przejechałem to se mówie "o tak, teraz się kozacko śmiga" i naprawdę tak jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org