Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-11-13 09:40:35 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-24 00:02:01
Posty: 153
Lokalizacja: Wawa
Noszę się z zamiarem kupna kota. Oczywiście już nastawiam się na to, że mi skrzynia padnie. Czy do tej pory nie wynaleziono jakiegoś cudownego sposobu na to, żeby ona nie padała?
Na jakimś forum w US, znalazłem posta, w którym typ twierdzi, że jak się zamontuję Shift Kit, to skrzynia pożyje znacznie dłużej. Zachwalał bodajże taki wynalazek. Tu jest artykulik na forum YZF600R w USA, odnośnie montażu tego czegoś i w pdfie, a tutaj znalazłem całkiem pozytywne opinie o tym wynalazku.

znalazłem Polskiego dystrybutora tego sprzęta: DynoTech

Czy ktokolwiek już to przerabiał?

Jak oceniacie ewentualną skuteczność takiego wynalazku?


Ostatnio edytowano 2009-11-14 02:27:49 przez kamusial, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-13 09:40:35 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2009-11-13 10:36:40 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2008-02-11 21:40:45
Posty: 1133
Lokalizacja: SI-SH-SK
Płeć: Kobieta
Telefon: 0700 :-)
Obecne moto: Yamaha
Znam firme Dyno Tech , bo mieszkam niedaleko i nie raz tam zaglądam, mają między innymi fajne bajery do motocykli. Ja osobiście kupiłam u nich licznik biegów i chodzi rewelacyjnie.
Co do shiftera to znajomy u nich kupował i zakładał . Pare razy miałam okazje sie przejechać i musze przyznać , że szybko idzie sie przyzwyczaić do wbijania biegów bez sprzęgła , ale jak to sie ma do żywotności skrzyni to niestety nie mam pojęcia :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-13 10:53:43 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Witam

Czytałem o tym jakieś pół roku temu, jak kupiłem kota. Shift kit jak najbardziej, quick shifter lub gp shift niekoniecznie.

Dwójkę rozwala zbyt wolna zmiana biegu. Technicznie to wygląda tak, że takie bolce z boku zębatki II muszą wskoczyć do otworów na zębatce VI. Aby to zobrazować, czynność zmiany z I na II i z III na II przypomina wskoczenie do rozpędzonego pociągu, musisz to zrobić szybko inaczej się odbijesz. Im szybciej pociąg jedzie (wyższe obroty) tym jest to trudniejsze. Shift kit daje ci ekstra prędkość do wskakiwania poprzez zmniejszenie oporu mechanizmu i mocniejszą sprężynę. Quick shifter (GP Shift) zmienia tylko kierunek zmiany biegów. a dla skrzyni, zmiana w górę czy w dół to taka sama zmiana.
Więc, aby zachować dwójkę w stanie nienaruszonym, kup shift kit, naucz się przegazówki (czyli rozpędzanie pasażera do prędkości pociągu :wink: ) i będzie dobrze.

I koniecznie podaj cenę za ile w Polsce tego shift kita oferują jeśli w ogóle. Ja swojego miałem ze stanów ściągać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-13 12:39:15 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2008-07-28 16:59:02
Posty: 902
Lokalizacja: NOS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kawasaki ZRX 1100
niekoniecznie macie racje qucik schifter-z zasady odcina dopływ paliwa do silnika-pisząc łopatologicznie, a w zasadzie odcina ukłąd wtryskowy....w kocie masz gaźnik o takim czymś do gaźnikowca nie słyszałęm, a jest to po to, żeby szybciej zmieniac biegi, fajne na tor, w zyciu codziennym-naucz sie poprawnie mieszać dźwignia, taniej będzie i satysfakcja z nabytychumiejetnosci-bezcenna...jak kuffa zacytowac zaznaczony kawałęk wypowiedz? :evil:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-13 14:58:41 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-24 00:02:01
Posty: 153
Lokalizacja: Wawa
Miki- Chyba faktycznie użyłem nie do końca właściwej nazwy. Nazwa Shift Kit byłaby lepsze, co też poprawiłem w tytule.
Chodzi o modyfikację sprężynki w skrzyni biegów i czegoś tam jeszcze- z tego co wyczytałem, to w USA chłopaki robią to w co drugim kocie.
Wydaje się, że w takim razie bajer ten rzeczywiście powinien zwiększyć żywotność skrzyni biegów.

Tweety - czyli ogólnie sprawa warta uwagi? :)

Luterq- nie skumałem o co chodzi z GP shiftem - zmiana kierunku zmiany biegów... :?
Dzwoniłem do DynoTech, ale na miejscu nie ma i w poniedziałek jak szef będzie to mi powie ile by to kosztowało.
Koszta z US: 90$ + 20$ international shipping ~300 zł.


Ostatnio edytowano 2009-11-13 17:27:54 przez kamusial, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-13 16:58:11 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-11-18 00:22:47
Posty: 135
Lokalizacja: Starachowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSX-R 750 K5
http://www.dynotech.pl/factory_pliki/Shift_star.htm
mógłby ktos przybliżyć w jaki sposób to działa? i jak to się odczuwa podczas jazdy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-13 17:54:52 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-02 20:50:52
Posty: 110
Lokalizacja: Kraków
Może odcinać paliwo ( wtrysk ) lub zapłon jak przy odcince więc praktycznie do każdego motocykla można to montować oczywiście z skrzynią biegów kłową


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-13 18:07:33 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
kamusial napisał(a):
Luterq- nie skumałem o co chodzi z GP shiftem - zmiana kierunku zmiany biegów... :?


normalnie masz I w dół, reszta biegów do góry. Efekt jest taki, że aby zmienić bieg na wyższy musisz podnieść nogą dzwignię. normalka. Przeróbka GP Shift zmienia to w ten sposób, że jedynkę masz do góry a reszta biegów w dół. Depcząc na dźwignię, możesz zmieniać biegi na wyższe szybciej i mocniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-13 19:30:01 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-24 00:02:01
Posty: 153
Lokalizacja: Wawa
Spoko, teraz kumam :)

Czyli w normalnej skrzyni biegów miałbym sobie taki układ wspomagający mój ruch stopą przy zmianie biegu. Ten zestaw powoduje, że to wspomaganie jest dużo lepsze-szybsze i nie ma bólu z przeskoczeniem z biegu na bieg.
Ciekaw jestem, czy w takim razie za rozwalającą się skrzynię biegów trzeba winić kiepską sprężynkę i mechanizm od Yamahy, czy też zębatki skrzyni, lub jakieś inne elementy są po prostu bardzo słabe i w skutek nie precyzyjnej zmiany biegów padają. Pewnie jedno i drugie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-13 21:02:14 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2008-02-11 21:40:45
Posty: 1133
Lokalizacja: SI-SH-SK
Płeć: Kobieta
Telefon: 0700 :-)
Obecne moto: Yamaha
Fajna sprawa , gdybym nie miała co z kasą robić to bym sie nie zastanawiała czy zamontować shiftera, chodź dawno sie tym nie interesowałam i nie wiem jak teraz z ceny za taki bajer wyglądają (sama jestem ciekawa).
Jeździ sie rewelacyjnie , nie odpuszcza sie manetki gazu tylko sie przy odpowiednio dużych obrotach kopie się w biegi, czuć bardzo leciutkie szarniecie - tak jak bieg wskakuje.
Jak do wszystkich bajerów i ułatwień w prowadzeniu pojazdów człowiek sie bartdzo szybko przyzwyczaja.
Daj znać ile Ci w Dyno Techu zaśpiewali za to + robocizna :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-14 00:58:32 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
kamusial napisał(a):
Ciekaw jestem, czy w takim razie za rozwalającą się skrzynię biegów trzeba winić kiepską sprężynkę i mechanizm od Yamahy


nawet mając super sprężynkę i super mechanizm mogę rozwalić dwójkę w ciągu kilku minut jeśli tylko ktoś chce zrobić na swoim kocie eksperyment. Wystarczy trzymać odpowiednio wysokie obroty i bardzo delikatnie i wolno zmieniać biegi jak najdłużej trzymając sprzęgło...

Osobiście ostatnio zrobiłem tuning znacznie podnoszący jakość zmiany biegów, działający dokładnie jak Shift pro, wyczyściłem i posmarowałem śrubę na której jest zamocowana dźwignia biegów :D a teraz kombinuję czy nie da się tam zamontować jakiegoś łożyska...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-14 02:25:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-24 00:02:01
Posty: 153
Lokalizacja: Wawa
Tweety- robocizna tak jak w tych linkach- samemu się zrobi. Myślę, że mechanior więcej jak stówę nie powinien chcieć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-11-23 22:34:59 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-24 00:02:01
Posty: 153
Lokalizacja: Wawa
Chłopaki z dynotech.pl odpisali po tygodniu...
Czas oczekiwania 17-21 dni, koszt 385 zł brutto.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org