Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-01-02 22:35:27 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Witam
Chcę zrobić pomiar sprężania silnika jak już mam go na wierzchu.

Miał ktoś jakiś kontakt z miernikami z allegro np. http://www.allegro.pl/item861257920_profesjonalny_miernik_cisnienia_sprezania_7301.html

da się tym zrobić pomiar ?

Jakie wartości wskazują obecnie nasze wieloletnie kotki ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: pomiar sprężania
PostNapisane: 2010-01-02 22:35:27 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-01-02 22:51:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Mam takowy właśnie Yato, spokojnie daje rade.

Luterq ja chyba Ciebie nie muszę poprawiać:) piszemy ładnie ciśnienie sprężania.

Dla zdrowego silnika 15.2-15.5 atm jako standart, max 16 atm
Dla trupa 13-12 i mniej

Moj jak mnie pamięć nie mylił po przebiegu 27 tys miał 15.4 więc prawidłowe.

Zrób pomiar też po wlaniu 20ml na cylinder, zobaczysz co wyjdzie :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-02 23:34:10 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
no to super, tylko nigdzie nie ma takiego z adapterem na M10....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-02 23:49:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
http://www.moto-akcesoria.pl/przyrzad-d ... 10,p,11693

Ja kupiłem Yato z linka na pierwszej stronie i dotoczyłem przejściówkę z m14 na m10 .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-03 01:03:10 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-12-10 00:30:35
Posty: 91
Lokalizacja: Działdowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
Luterq
Kup z tą końcówką stożkową powinna podejść(w fazie podeszła)i obejdzie sie bez adapterów-ale pewnie chcesz po kosztach :P .
A co do próby olejowej to ciśnienie wzrośnie do nominalnych(czyt max mozliwych) oile zawory szczelne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-03 01:19:26 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Dla mnie końcówka stożkowa to jest dobra w komarku, bez urazy ale różnicy we wskazaniach potrafi być kolosalna. A tak wkręcamy końcówkę, odłączamy cewki i kręcimy rozrusznikiem.

Dlatego producent podaje max 16 at bo to jest odniesieniem do próby olejowej, jeśli przekroczy tzn że pierścienie uszczelniające czyt. olejowe są na żyletki. A podając stanrt 15.2 -15.5 odnosi się do typowego pomiaru na sucho.

O ile zawory trzymają na przylgniach i o ile uszczelka pod głowicą jest cała.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-03 02:04:09 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-12-10 00:30:35
Posty: 91
Lokalizacja: Działdowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
Wojt@s nie przesadzaj robiłem w gs z adapterem i z końcówką i różnice były ale minimalne!Ale jak ktoś żle włoży i tak przytrzyma to cisnienie spierniczy to oczywiste :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-03 02:09:09 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Nie zawsze masz dobre dojście i często samo wkręcenie adaptera w gwint graniczy z cudem, bodajże w Bandicie 600tce kiedyś tak męczyłem temat na dwóch środkowych cylindrach, aż dorobiłem sobie klucz bez jednej ścianki :mrgreen: A w kocie też z dojściem nie zabogato a jak coś robimy to warto raz i dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-03 02:26:08 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-12-10 00:30:35
Posty: 91
Lokalizacja: Działdowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
Akurat w gs jest super dojście więc niema problemu. W innych moto wiadomo dużo pewniejszy będzie pomiar z adapterm.Ale w fazerku dałem radę :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-03 02:51:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-08-29 22:20:16
Posty: 48
Lokalizacja: Łomianki k/Warszawy
Płeć: Mężczyzna
Jak bys chcial pozyczyc to mam cos takiego http://www.allegro.pl/item847775641_tes ... nzyna.html
W samochodach sie sprawdza w motocyklu nieprobowalem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-03 03:12:39 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
o dzięki, no ale jeszcze pozostaje problem adaptera na m10.
w kocie nie ma podejścia na tą przytykaną gumkę, tak mi się wydaje.
Właśnie wróciłem z garażu, wyciągnąłem chłodnicę, od tej strony jest świetny dostęp do głowicy... ale miernik sprężania musi i tak być na elastycznym przewodzie.

ps. pytanie na oddzielny wątek ale napiszę je tutaj - Hamulce. Jak mam koło w powietrzu, nie mogę kołem swobodnie obracać bo hamulce wywierają delikatny nacisk... Czy to się naprawia ? Wolę nie wymieniać uszczelniaczy na przodzie, widziałem ceny tydzień temu. Może taki efekt daje zapowietrzenie, tylko że klamkę mam twardą i hamulce działają super ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-03 13:02:55 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-12-10 00:30:35
Posty: 91
Lokalizacja: Działdowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fazer 600
Jesli koło szura o chamulce to tak ma być,ale jeśli szuranie utudnia obrót to już nie koniecznie.Tłoczki pewnie się lekko zapiekły i trzymają tarcze! Już o tym było,prosta sprawa do usunięcia.Teoria o zapowietrzeniu raczej odpada :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-03 13:24:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Wyczyścić tłoczki i wysmarować, zawsze musi minimalnie szurać, jak nie szura to już klocków brakuje pewnie , a ogólnie zapowietrzanie to tylko zauważysz przy naciśniętej klamce sprzęgła a nie przy rozprężonym obiegu. A obracać koło musi się jednym palcem :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-01-03 17:59:43 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Wojt@s napisał(a):
A obracać koło musi się jednym palcem


ok, no to kolejna robota której nie miałem w planie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org