Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-03-23 22:56:01 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2008-10-25 04:46:05
Posty: 70
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kot i pies
Zakładał, ktoś z was może do kota mniejszą zębatkę z przodu. Fabrycznie jest 15 zębów, ja myślę o 14. Ciekawe czy będzie jakaś różnica w jeździe, bo w spalaniu na pewno. Interesuje mnie czy będzie czuć jakiś przyrost mocy na niższych obrotach. Druga kwestia, to czy oprócz spalania są jakieś minusy takiego rozwiązania, tj czy np silnik mocno cierpi. Może ktoś kto robił taki zabieg mnie oświeci i utwierdzi w chęci zmiany zębatki czy od niej odwiedzie. Koszt takiej operacji niewielki, bo ok 30 zł kosztuje małą zębatka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mniejsza zębtaka
PostNapisane: 2010-03-23 22:56:01 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-03-23 23:01:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
14 zębów wzrośnie przyspieszenie i spadnie vmax a spalanie pewnie wzrośnie ze względu że wreszcie będziesz kręcił na całego :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-23 23:07:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2008-10-25 04:46:05
Posty: 70
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kot i pies
A kiedyś kumpel mi opowiadał, ze na małej zębatce moto potrafi być szybsze, bo się lepiej na ostatnim biegu dokręca, ale to chyba między bajki można włożyć ;D A jak z wałkiem zdawczym, nie dostanie mocno po dupie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-23 23:09:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
mniejsza zębatka większy moment na wyjściu, większy mniejszy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-23 23:59:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Wojt@s napisał(a):
mniejsza zębatka mniejszy moment na wyjściu, większy większa.

Na odwrot Wojt@s ;)
Mniejsza przednia zebatka wiekszy moment oraz przyspieszenie, mniejszy vmax. Wieksza zebatka mniejszy moment, przyspieszenie a wieksze vmax.
Dla tylnej zebatki na odwrot.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-24 00:13:28 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2008-02-11 21:40:45
Posty: 1133
Lokalizacja: SI-SH-SK
Płeć: Kobieta
Telefon: 0700 :-)
Obecne moto: Yamaha
Nemmo dobrze pisze , przynajmniej z tego co mi wiadomo . Ja mam z tyłu większą zębatke i mam teraz większy moment obrotowy a mniejszą prędkość maksymalną .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-24 00:16:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Tweety13 w stunt sie chcesz bawic? :shock: Po kiego Ci wieksza zebata na tyle w R1 :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-24 00:24:03 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2008-02-11 21:40:45
Posty: 1133
Lokalizacja: SI-SH-SK
Płeć: Kobieta
Telefon: 0700 :-)
Obecne moto: Yamaha
Nie no żaden stunt :wink: Nie potrzebuje dużej prędkości maksymalnej ,a na większej zębatce sie lepiej jeździ na niższych biegan np. przez miasto jak masz ograniczenie do 40 to nie musze go na pierwszy bieg zrzucać tylko mi fajnie na dwojce ciągnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-24 02:51:20 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-05-21 22:33:45
Posty: 101
Lokalizacja: Kielce
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zawsze zapominam
Obecne moto: Thundercat
Jak kupiłem swojego miałem 14 z przodu fakt szybciej kręcił - na miasto jak chce się polatać chyba lepiej, ale zmieniając napęd dodałem dwa więcej mam teraz 16 - wole tak bo w trasy jeżdżę sam bez plecaka, moja waga też niewielka wiec zapas i tak mam :)
Spalanie spadło to zauważyłem po zmianie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-24 08:30:58 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2008-10-25 04:46:05
Posty: 70
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kot i pies
Kolega do R1 ma z tyłu + dwa i z dwójeczki mu elegancko na gumę wstaje.
No to dzisiaj pędzę po odbiór zębatki i tyle, jak mi się nie spodoba to znów zmienię. Akurat ja często jeżdżę wkoło komina to powinno być ok, jak już wyjeżdżamy w trasę to z reguły tak po 200km w obie strony i to też nie za często, więc to raczej są "traski" :D
Podobno im mniejsza zębatka tym bardziej obciążony wałek zdawczy, ale od -1 to chyba tragedii nie będzie.
Będę musiał zrobić mały teścik, jechać np 5 tys obrotów na jedynce i porównać prędkości na 15z i 14z, ciekawe jaka będzie różnica.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-24 09:13:55 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Matti napisał(a):
Będę musiał zrobić mały teścik, jechać np 5 tys obrotów na jedynce i porównać prędkości na 15z i 14z, ciekawe jaka będzie różnica.

Zrob porownanie na wyzszym biegu np na 6 dopiero tam roznica bedzie bardzo wyrazna.

Ogolnie 1-2 zeby roznicy na tylnej zebatce to minimalna zmiana a juz daje zauwazalne efekty. Zmiana przedniej zebatki o 1-2 zeby robi wyraznie wieksza roznice. Bawilem sie kiedys w podmianki przednich zebatek w Jawie :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-24 09:24:16 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-02 20:50:52
Posty: 110
Lokalizacja: Kraków
O ile pamiętam na 15 jest 5000 obr/min na 6 przy prędkości 100 km/h na 14 bedziesz miał 5500 obr/min i faktycznie w mieście sie jeżdzi znacznie przyjemniej . zmiany zużycia paliwa osobiście nie zauważyłem a obciążenie wałka sie nie zmienia bo przecież moment silnika jest taki sam , zmienia sie moment na kole .( dane dotycza Fazera )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-24 10:58:57 
forumowa amazonka

Dołączył(a): 2008-02-11 21:40:45
Posty: 1133
Lokalizacja: SI-SH-SK
Płeć: Kobieta
Telefon: 0700 :-)
Obecne moto: Yamaha
W moim motocyklu tylna zębatka seryjna to 45 a teraz mam założoną 47 , jeździ mi sie lepiej na tej większej, ale jedyne co mnie troszke denerwe to przekłamanie na liczniku. Np. jak mi poazuje 120 to realnie jade koło 100 km/h.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-24 11:10:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
W kocie tego problemu nie bedzie bo licznik jast napedzany linka z przedniego kola.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-24 11:25:24 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Matti napisał(a):
Kolega do R1 ma z tyłu + dwa i z dwójeczki mu elegancko na gumę wstaje.
No to dzisiaj pędzę po odbiór zębatki i tyle, jak mi się nie spodoba to znów zmienię.


Pomyśl może, żeby zamontować przerzutkę od roweru. Nie będziesz musiał zmieniać zębatek.
;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org