Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-07-07 17:31:06 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 224
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
Na pierwszy strzał sprawdził bym luz zawodowy, wydaje mi się że grzechocze też kosz sprzeglowy. Jak wcisniesz sprzęgło to dźwięk trochę cichnie?
Natężenie dźwięku panewki wzrastało by razem z obrotami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-07 17:31:06 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2018-07-07 18:53:56 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-07-01 11:19:19
Posty: 4
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Na wciśniętym sprzęgle jak by trochę mniej grzechocze. Na pewno ten dźwięk nie znika całkiem, może troszkę mniej grzechocze.
Co do luzu zaworowego, to zawory klekoczą także na rozgrzanym silniku? Jeden "szpec" którego pytałem, powiedział że luz zaworowy słychać na zimnym silniku, a gdy się rozgrzeje i metal się rozszerzy od ciepła, to dźwięk znika. Nie wiem ile w tym prawdy, mówię tylko co słyszałem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-07 20:35:54 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-11-04 22:28:46
Posty: 224
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 s2
Jeden silnik ma tendencję do zmniejszania się luzu inny do zwiekszania.
Kiedy był ostatnio kontrolowany luz zaworowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-07 23:25:59 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-07-01 11:19:19
Posty: 4
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Moto mam od niedawna, więc nie mam pojęcia. W najbliższym tygodniu moto pojedzie na wymianę płynów i filtrów do serwisu, więc w takim razie powiem, żeby sprawdzili także i luzy zaworowe.
Grunt, żeby to nie były panewki, inne rzeczy da się ogarnąć ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-08 00:44:14 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 744
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
ten dźwięk to na pewno nie luz zaworów
zacznij od łańcucha rozrządu i napinacza. jak będziesz miał wałki na wierzchu to też możesz sprawdzić ich wymiary
Jest szansa że ten silnik ma jeszcze jeden łańcuch do napędu pompy oleju/wody i może też żechotać.
Ale panewki nie można wykluczyć i to też prawdopodobna opcja


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-07-08 14:07:43 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-07-01 11:19:19
Posty: 4
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Dzięki za odpowiedzi :) Moto będzie w serwisie, to powiem mechanikowi, żeby wszystko posprawdzał.
Luz zaworowy, łańcuszek, napinacz, kosz sprzęgłowy itp.
Mam nadzieję, że okaże się to jakiś prosty do rozwiązania problem, bez konieczności wymiany silnika ;)
Trochę pogrzebałem także na YT, w celu posłuchania stukotu panewek (bardzo dużo takich filmików można znaleźć) i wnioski mi się nasuwają takie, że stukot panewek wzmaga się wraz z wchodzeniem i schodzeniem z obrotów. U mnie takiego czegoś nie ma. Ale, specem nie jestem, wała się znam więc nie będę udawał mądrzejszego niż jestem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org