Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-09-12 21:32:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-05-02 19:17:59
Posty: 35
Lokalizacja: włocławek- okolice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: thundercat
nie mam doświadczenia w takich rzeczach ale wydaje mi się że to zakup na lata wiec nawet jeśli jest różnica 100zł to warto dołożyć niż później mamy żałować Jednak firma pracuje latami na swoje miejsce na rynku i wydaje mi się że nasze zadowolenie z ich produktów o czymś świadczy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Wymiana sprzęgła
PostNapisane: 2010-09-12 21:32:57 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-09-12 21:49:17 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
No właśnie, mój fazi ma koło 60kkm, sprzęgło wydaje mi się,że jeszcze nie zmieniane, więc chyba lepiej dołożyć kupić lepsze niż kupić gówniane i stracić , bo później i tak trzeba by kupić to lepsze :wink: Chciałem tylko wiedzieć,że te NHC to g** i nie warto kupować, czy porównywalne z EBC.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-12 22:07:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-05-02 19:17:59
Posty: 35
Lokalizacja: włocławek- okolice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: thundercat
nie kupowałem nigdy żadnego z tych sprzęgieł wiec nie wiem czy oba są dobre czy nie ale na nasze zabawki nie ma co żałować bo liczy sie bezawaryjna jazda która daje dużo przyjemności :)))


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-12 23:02:15 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-10-07 15:29:47
Posty: 113
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tcat
Wojt@s napisał(a):
takie same są i w kocie i w fazerze. Taka sama długość, w serwisówce podany jest limit wymiary sprężyny.

Niezupełnie. W kocie oryginalne sprężyny sprzęgłowe Yamahy są o różnych długościach: trzy dłuższe i trzy krótsze - montowane naprzemiennie. Oznaczenia Yamahy dla tych sprzężyn to odpowiednio: 90501-23346-00 i 90501-224J9-00 (co ciekawe, nawet różna jest ich cena).
Poniżej załączam fragment serwisówki, który też wykazuje dwie różne długości sprężyn: 40,4mm (limit serwisowy: 39,9mm) oraz 38,3mm (limit serwisowy: 37,5mm). Przy montażu oryginalnych sprężyn o różnych długościach koniecznie należy przestrzegać ich naprzemiennego montażu.

Prawdą jest natomiast, że zamienniki są chyba zawsze w jednej długości (zwykle nawet większej niż 40,4mm) oraz często większej twardości.

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-12 23:04:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Zamienniki są takie same, a twardość +10% w nacisku. Przynajmniej jeśli mówimy o EBC :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-13 12:01:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-05-02 19:17:59
Posty: 35
Lokalizacja: włocławek- okolice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: thundercat
może ktoś mi pomóc :)))
'mam pytanie co do sprzęgła W moim kocie mam problem aby wrzucić drugi bieg jeśli przeciągne moto na jedynce ale z tego co wiem to jeśli skrzynia była by do remontu to drugi bieg by wyskakiwał a tak nie jest Czy to może być wina sprzęgła ? Dodam jeszcze że nieraz ma tez problem wrzucić pierwszy bieg "
wiem że się powtarzam ale temat sie troche zmienił wiec go odnowiłem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-13 14:16:02 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
W temacie sprzęgła. kilka zagadnień.
Jak ruszam rano, zawsze mam "sklejone tarcze". Albo je zruszę na sprzęgle albo mam niemiłosierne stuknięcie przez duże S przy wbiciu 1 na pracującym silniku. Czy tak musi być aby tarcze się posklejały po kilku godzinach nocowania ?

Ja silnik rano chodzi, puszczenie spręgła na luzie powoduje słyszalne i wyczuwalne chrobotanie, czy to sprzęgło czy tttm ?

Jak startuję na półsprzęgle z 3-4 tysi jest super, od 5 tyś jest to niemożliwe, gwałtownie łapie wyrywając jak przypalony w tyłek byk :D

czy możliwe, że powodem przypadłości nr 1 i 3 są wyrobione w koszu rowki od przekładek lub tarcz ? czy jest możliwość dorwać kosz w dobrym stanie na rynku wtórnym?

Czy przypadłość nr dwa to tanie łożysko ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-13 14:22:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
LUTERQ hałasy ze sprzęgła które giną po wciśnięciu klamki to :
- łożysko oporowe koszt z Natchi ok 20zł
- tarcze sprzęgła wyrobione na tyle że hałasują o wycięcia w koszu sprzęgłowym ( 210zł z ebc)

Ja bym sprawdził wszystko, stan przekładek czy nie popalone, bo może to jest przyczyną łapania 0-1 przy wyższym momencie i obrotach. Zrzucaj dekiel , będziesz wiedział.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-13 19:11:43 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-05-22 17:48:53
Posty: 36
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Sorry, ale łożysko oporowe pracuje tylko po wciśnięciu sprzęgła, a nie po jego puszczeniu, dlatego jak by było skopane to hałasowało by po wciśnięciu klamki ,a nie odwrotnie. W samochodach w takim przypadku hałasuje, ogólnie rzecz ujmując, skrzynia biegów, a nigdy nie łożysko oporowe. W motocyklu jak najbardziej poogladaj sprzęgło posprawdzaj, łożysko raczej nie.
Luterq czy ten stuk przy wbijaniu 1 masz po zejściu z ssania, chodzi oto czy wbijasz bieg przed zejściem z obrotów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-13 19:29:02 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Stuk poranny jest zawsze, nawet na niskich obrotach. Już się nauczyłem zawsze rano "zrywać sprzęgło" aby jedynka wchodziła zawsze.
Dziś pojeździłem z wyjątkową uwagą, zauważyłem, że gdy mocno przyspieszam na jedynce, są takie trzy puknięcia na samym początku następujące po sobie przy których motocykl bardzo delikatnie poszarpuje, na początku myślałem, że to łańcuch się układa albo kły się wpasowują w skrzyni, ale teraz sądzę, że to też może być skrzynia. No nic, zamawiam uszczelkę i ściągam dekiel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-13 20:37:21 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-05-22 17:48:53
Posty: 36
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
posprawdzaj wszystko co będziesz wstanie i opisz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-09-15 18:19:48 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
jaka ma być grubość uszczelki od dekla sprzęgła bo mam na chacie klingieryt i mógłbym sobie wyciąć taka uszczelkę


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-06-03 16:41:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-20 15:05:59
Posty: 26
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 502139762
Obecne moto: FZS600- 2002r
Witam
Złożyłem sprzęgło ale nie chodzi tak jak powinno.Czy może mi ktoś podpowiedzieć gdzie są znaki na sprzęgle i jak powinny być ustawione ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-23 18:21:14 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-29 13:17:54
Posty: 101
Lokalizacja: Grójec/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: obecnie brak
Przy przyspieszaniu na dosc duzych obrotach pojawia mi sie takie cos, ze nagle obroty wzrastaja dosc mocno ale motocykl nie jedzie szybciej wraz ze wzrostem tych obrotów, cos jakby sprzegło sie slizgało. Co musze wymienic? FZS 600, 2000r.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-23 19:49:21 
Dopiero po rozebraniu będzie wiadomo - sprężyny, tarcze czy przekładki - a może komplet.
Może wystarczy podregulować na dole?? w kocie na deklu jest śruba od regulacji dodatkowa

Marfi - na tarczce w którą wchodzą sprężyny masz dwa oczka - muszą się zgrać z oczkami na bolcach od kosza - przyjrzyj się 8)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org