Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-06-21 09:18:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-06-15 14:31:45
Posty: 22
Lokalizacja: otwock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
Mam do Was pytanie związane z naciągiem łańcucha - szukajka nie odpowiedziała. Nie jestem przekonany, że wystarczająco dokładnie ustawiam oś koła na znacznikach przy naciąganiu łańcucha. Czy macie jakiś inny sposób na zweryfikowanie poprawności ustawienia koła? Gdzie mierzyć suwmiarką? Nie wiem czy wahacz jest symetryczny i odległości od ramion wahacza do felgi powinny być takie same z obu stron czy w jakiś inny sposób to zweryfikować?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-21 09:18:14 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-06-21 09:30:25 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Ja używam 2-metrowej poziomnicy do sprawdzania czy przednie koło jest w jednej linii z tylnym. Koledzy z za wielkiej wody opatentowali metodę z sznurkiem itp.
Nieważne jak, chodzi o to by wycelować tylnym kołem w przednie, znaki na wahaczu tylko troczę w tym pomagają.
Jak mi zmieniali napęd, w serwisie ustawili dokładnie na znaki, chyba ze dwa razy bym wyglebił zanim dojechałem do domu, przeciskanie się w korku nie wchodziło w rachubę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-21 10:05:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2007-08-28 13:23:30
Posty: 4247
Obecne moto: jamaha pw 50
Mi jak gość zmieniał napęd to miał jakiś laserowy przyrząd do ustawiania. I latało się dobrze, niestety z tymi kreskami nie do końca się zgadzało.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-21 10:08:51 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2008-10-21 18:38:34
Posty: 324
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FJR
Luterq napisał(a):
Ja używam 2-metrowej poziomnicy do sprawdzania czy przednie koło jest w jednej linii z tylnym. Koledzy z za wielkiej wody opatentowali metodę z sznurkiem itp.
Nieważne jak, chodzi o to by wycelować tylnym kołem w przednie, znaki na wahaczu tylko troczę w tym pomagają.
Jak mi zmieniali napęd, w serwisie ustawili dokładnie na znaki, chyba ze dwa razy bym wyglebił zanim dojechałem do domu, przeciskanie się w korku nie wchodziło w rachubę.

Opisz jak to robisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-21 10:16:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-06-15 14:31:45
Posty: 22
Lokalizacja: otwock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
Luterq napisał(a):
Ja używam 2-metrowej poziomnicy do sprawdzania czy przednie koło jest w jednej linii z tylnym.

Domyślam się zasady "działania" ale czy w tym przypadku szerokość opony, a właściwie różnica w szerokości przedniej i tylnej nie gra roli?
Z tym sznurkiem to może być opcja. Dobrać tylko pewne 2 punkty odniesienia i można walczyć. Tylko jak ustalić koło prosto? Może mierzyć w skrajnych położeniach; lewo - prawo? Czy wychylenia w obie strony są takie same?
Niby prosta czynność, a jak skomplikowana :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-21 12:25:26 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-08-26 04:04:34
Posty: 689
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
a mierzenie suwmiarką od ośki(od środka) do końca wahacza?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-21 12:40:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-06-15 14:31:45
Posty: 22
Lokalizacja: otwock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
Yaco napisał(a):
a mierzenie suwmiarką od ośki(od środka) do końca wahacza?

Dokładnie złapiesz "środek" ośki? Próbowałem się w ten sposób przymierzać ale jakoś bez przekonania to wychodziło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-21 13:33:33 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
HOROŚ napisał(a):
Opisz jak to robisz.


przykładam do tylnego koła poziomnicę (może być cokolwiek innego oby proste), mierzę suwmiarką odległość od felgi przedniego koła, sprawdzam z drugiej strony ile jest, sumuję dzielę przez dwa i tyle ma być. potem kręcę regulacją aż osiągnę zamierzoną dokładność co do milimetra i już.
generalnie sposobów na to jest milion.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-21 13:53:01 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-06-15 14:31:45
Posty: 22
Lokalizacja: otwock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 Fazer
Luterq napisał(a):
generalnie sposobów na to jest milion.

Z sensem. Muszę przetrenować.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-21 15:34:21 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-08-28 15:05:28
Posty: 136
Lokalizacja: Turek
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: simson sr80
Trzeba by było jeszcze uwzględnić że po dokręceniu koła zmienia się jednak to trochę, jakby bardziej się naciąga


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-21 18:12:26 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-06-12 20:45:41
Posty: 171
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600S Fazer
ja w Fazerze 600 pomiar sprawdzam w trzech miejscach. Pierwsze co sprawdzam to te kreski na wachaczu, następnie suwmiarką mierze długość gwintów z nakrentkami do regulacji, trzeci pomiar to odległość krawędzi otworu w wahaczu do początku osi. Gdy wszystkie wymiary są podobne z obydwu stron moto, to uznaje, że koło jest prosto ustawione.
Ale ja jestem tylko amatorem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-21 18:36:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 3990
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
mielony napisał(a):
Trzeba by było jeszcze uwzględnić że po dokręceniu koła zmienia się jednak to trochę, jakby bardziej się naciąga

Jak tak Ci sie dzieje to zapewne oska nie opiera sie dobrze o sruby regulujace naciag (nie masz lekko luznych tych blaszek na koncu wahacza?
Jak mozesz popros kogos aby Ci nadepnal na lancuch na dole pod wahaczem tak aby go naciagnac, kolo ustawi sie w skrajnym polozeniu. Spradz ostawienie i dokrecaj jak ktos Ci caly czas naciaga lancuch. Ustawienie nie zmieni sie nawet o ulamek mm :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-25 00:54:10 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-05-09 21:46:36
Posty: 23
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 692509072
Obecne moto: YZF600R 98rok
A ja oddaje do znajomego mechanika naciąga mi i smaruje za 10złociszy także się sam nie bawię zważywszy że się jeszcze nie dorobiłem podnośnika, póki co prosto jeździ i bez przygód.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-10 14:00:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-10-03 19:29:16
Posty: 22
Płeć: Mężczyzna
Ustawienie tylnego koła FZ6 z 2005 roku (600)
koło zostało ustawione na znakach, pomierzone długości śrub od naciągu również identyczne, ale w tylnym wahaczu z obu stron są symetrycznie umiejscowione otwory, więc wziąłem dopasowałem gwoździa do średnicy otworu w wahaczu.
W zwykłej drewnianej miarce np. na 8 cm wywierciłem otwór i wsadziłem w miarkę gwóźdź, następnie na gwoździa nabiłem kawałek cienkiego materiału o dł. ok. 8 cm i szerokości 4 cm (uwaga materiał po to, aby podczas pomiaru nie porysować wahacza). Następnie z obu stron dokonałem pomiaru do rantu tylnej opony i niestety jest rozbieżność ok 0,5 cm, mimo, ze na znakach jest ok.
Jak jest w waszych maszynach ??? Można pomierzyć używając zwykłej miarki za wszelkie odpowiedzi dziękuje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-04-10 15:04:47 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 783
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Nie sugeruj się oponą ponieważ wahacz może z jednej strony bardziej wystawać od osi wzdłużnej motocykla niż z drugiej. Za to musi mieć z obu stron tą samą długość. Ja mierzę suwmiarką ile wystaje czubek sruby regulacyjnej z "zaslepki" wahacza, mierzę od podkładki do końca śruby. Trzeba przy mierzeniu docisnąć koło w stronę przodu motocykla żeby pomiar nie zawierał błędnie luzu. Na tych pionowych znakach widocznych w wycięciu fasolkowym z boku wahacza przy osi to ja kompletnie nie widzę miarodajnych wartości. Myślę że ustawianie koła według nich to loteria.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org