Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Regulacja zaworów
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=6164
Strona 1 z 2

Autor:  mieton [ 2011-02-02 19:46:17 ]
Tytuł:  Regulacja zaworów

Witam!! Sezon na naprawy i różne modyfikacji w pełni jestem zainteresowany zrobieniem regulacji luzów zaworowych w swoim T-cacie, chciałbym to zrobić sam bo będę rozbierał kota żeby porobić inne rzeczy i chciałbym aby wypowiedział się ktoś kto to robił i wie jakie narzędzia będą potrzebne,w jakiej kolejności rozebrać i składać, wałkowałem przez jakiś czas serwisówkę a ta jest po angielsku i nie mam pewności do wszystkiego,interesuje mnie jak mam postąpić podczas demontażu z napinaczem łańcucha rozrządu i jak później go założyć, tak jak i późniejsze zakładanie wałków rozrządu (kolejność odkręcania i przykręcania śrub od mostków aby wałki się nie pogięły) i zakładanie łańcucha rozrządu aby był potem należycie napięty i oferował "fabryczne" czasy otwarcia zaworów

Autor:  pango [ 2011-02-02 20:09:32 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworów

pogadaj z Wojt@sem.

Autor:  wojtek_lbn [ 2011-02-02 22:25:22 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworów

mieton
ja jeszcze nie robiłem, ale sie przymierzałem do tego, generalnie to potrzebujesz kluczy (wiadomo), a do luzów i płytek szczelinomierza, no i może się przydać mikrometr.
Co do napinacza- wykręcasz centralną śrube, wyjmujesz ją razem ze sprężyną, odkręcasz 2 na bokach i wyjmujesz całość wtedy. Przy zakładaniu musisz odpiąć zapadkę i wysunąć do końca (tak jakby do środka silnika) element napinający (taki z ząbkami).
Poza tym no to tak jak wyżej- do Wojt@sa. No i coś tam było w moim temacie o regulacji który niedawno zakładałem, możesz sprawdzić czy Ci się coś z tego przyda.

p.s
będzie coś z tych śrubek do tarcz czy nie bardzo? 8)

Autor:  Podkopnik [ 2014-12-13 17:04:01 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworów

Odgrzeję kotleta.
Wziąłem się za zawory w swoim kocie.
Oto pomiary :

-------------------1cylinder---------------2 cylinder -----------3 cylinder ---------4cylinder
wydechowe---0,23------0,23---------0,27------0,24-------0,25-----0,26----0,22------0,21


ssące ---------0,14-------0,14--------0,13--------0,11-----0,13------ 0,11---0,14 ------0,10


Generalnie mieszczą się w granicach prócz tego jednego sssącego 0,10. Wyczytałem tu na forum że podobno luzy w kocie się powiększają. Prawda to??? Zastanawiam się czy grzebać coś przy nich czy zostawić tak jak są. Co sądzicie???

Autor:  Wojt@s [ 2014-12-13 21:37:59 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworów

Ja bym wszystkie EX czyli 0,27/0,25/0,26 zjechał do dolnej granicy
A ssące te 0,14 zjechał do 0,11-0,12 te 0,10 dał płytkę by było 0,12.

Zobacz jakie masz płytki. Ja mam sporo płytek co 0,01 ale ogólnie w hurcie większość są co 0,05

Autor:  Podkopnik [ 2014-12-14 10:54:42 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworów

Dzięki za sugestię Wojtas:)

Autor:  maciek83 [ 2015-01-11 15:04:37 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworów

Witam
Zabrałem się za regulacje zaworów, po sprawdzeniu luzów wyszło takie coś

Wydechowe


---0,22---0,23-----------0,25---0,24----------0,23---0,23----------0,23---0,24---Luzy

---1,94---1,89-----------1,90---1,92----------1,90---1,92----------1,92---1,92---Płytki


Ssące

---0,11---0,13-----------0,09---0,12----------0,10---0,11----------0,09---0.11

---1,94---1,92-----------1,98---1,96----------1,98---2,01----------2,01---2,01


macie jakieś sugestie jakie płytki kupić, bądź zamienić?

Autor:  wojtek_lbn [ 2015-01-12 16:40:17 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworów

Pasowałoby te 0,09 na ssących zwiększyć, w sumie przy 0,10 też by można było dołożyć ze 2 setki. Najlepiej jakbyś w jakimś serwisie zapytał czy nie mają używanych, żeby dobrać jakieś 1,98/1,99 (na ssący nr 7 od lewej), na nr3 można by dać nową 1,95, a na nr 5 znowu pasowałoby używaną 1,96 znaleźć.

P.S.
Nowe płytki sprzedają co 0,05

Autor:  maciek83 [ 2015-01-12 22:03:27 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworów

Witam z używanymi płytkami mam problem zamówiłem nowe 1,95 ( na 3 i 5) a na 7 przełożę z 3 i myślę że powinno być ok

Autor:  wojtek_lbn [ 2015-01-13 13:29:15 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworów

Będzie OK.

Autor:  setap [ 2016-03-10 00:25:19 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworów

Odgrzeję temat. Ja po regulacji.
Ssące miałem podobno w idealnym stanie, natomiast wydechowe w następujących kondycjach:
Kod:
----------------- 1 ----------------- 2 ----------------- 3 ---------------- 4 --------
EX:         0,11    0,16        0,19    0,14        0,15    0,15        0,18    0,18

Autor:  setap [ 2016-03-10 00:31:48 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworów

A po regulacji:
Kod:
--------------------------- 1 ----------------- 2 ----------------- 3 ---------------- 4 --------
EX:                    0,11    0,16        0,19    0,14        0,15    0,15        0,18    0,18
Płytki stare:          197     197         192     197         197     197         193     197
Płytki nowe:           185     190         187     188         188     188         188     190

Autor:  tuzmen [ 2016-03-14 21:24:32 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworów

Pamiętajcie tylko ze na luz zaworów w tym przypadku wpływa tez moment dokręcenia śrób

Autor:  Toperz [ 2016-03-21 11:07:35 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworów

tuzmen napisał(a):
moment dokręcenia śrób



Możesz napisać coś więcej?

Autor:  tuzmen [ 2016-03-21 13:19:19 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworów

Jeśli walczymy o setne części mm to siła dokręcenia mostków wałków rozrządu może mieć wpływ na mierzony luz.
Na luz mierzony między krzywką a wałkiem składa się odległość między tymi elementami plus luz łożyskowania wałka.

Poza tym oczywista oczywistość że moment ten ważny jest także dla odpowiedniego luzu pracy samego wałka (o możliwości ukręcenia gwintu nawet nie wspomnę).

Konkluzja: bez klucza dynamometrycznego nie dotykamy rozrządu.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/