Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-02-02 19:46:17 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
Witam!! Sezon na naprawy i różne modyfikacji w pełni jestem zainteresowany zrobieniem regulacji luzów zaworowych w swoim T-cacie, chciałbym to zrobić sam bo będę rozbierał kota żeby porobić inne rzeczy i chciałbym aby wypowiedział się ktoś kto to robił i wie jakie narzędzia będą potrzebne,w jakiej kolejności rozebrać i składać, wałkowałem przez jakiś czas serwisówkę a ta jest po angielsku i nie mam pewności do wszystkiego,interesuje mnie jak mam postąpić podczas demontażu z napinaczem łańcucha rozrządu i jak później go założyć, tak jak i późniejsze zakładanie wałków rozrządu (kolejność odkręcania i przykręcania śrub od mostków aby wałki się nie pogięły) i zakładanie łańcucha rozrządu aby był potem należycie napięty i oferował "fabryczne" czasy otwarcia zaworów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Regulacja zaworów
PostNapisane: 2011-02-02 19:46:17 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-02-02 20:09:32 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-09-27 10:32:49
Posty: 727
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Czarna
pogadaj z Wojt@sem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-02-02 22:25:22 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
mieton
ja jeszcze nie robiłem, ale sie przymierzałem do tego, generalnie to potrzebujesz kluczy (wiadomo), a do luzów i płytek szczelinomierza, no i może się przydać mikrometr.
Co do napinacza- wykręcasz centralną śrube, wyjmujesz ją razem ze sprężyną, odkręcasz 2 na bokach i wyjmujesz całość wtedy. Przy zakładaniu musisz odpiąć zapadkę i wysunąć do końca (tak jakby do środka silnika) element napinający (taki z ząbkami).
Poza tym no to tak jak wyżej- do Wojt@sa. No i coś tam było w moim temacie o regulacji który niedawno zakładałem, możesz sprawdzić czy Ci się coś z tego przyda.

p.s
będzie coś z tych śrubek do tarcz czy nie bardzo? 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-13 17:04:01 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Odgrzeję kotleta.
Wziąłem się za zawory w swoim kocie.
Oto pomiary :

-------------------1cylinder---------------2 cylinder -----------3 cylinder ---------4cylinder
wydechowe---0,23------0,23---------0,27------0,24-------0,25-----0,26----0,22------0,21


ssące ---------0,14-------0,14--------0,13--------0,11-----0,13------ 0,11---0,14 ------0,10


Generalnie mieszczą się w granicach prócz tego jednego sssącego 0,10. Wyczytałem tu na forum że podobno luzy w kocie się powiększają. Prawda to??? Zastanawiam się czy grzebać coś przy nich czy zostawić tak jak są. Co sądzicie???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-13 21:37:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Ja bym wszystkie EX czyli 0,27/0,25/0,26 zjechał do dolnej granicy
A ssące te 0,14 zjechał do 0,11-0,12 te 0,10 dał płytkę by było 0,12.

Zobacz jakie masz płytki. Ja mam sporo płytek co 0,01 ale ogólnie w hurcie większość są co 0,05


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-12-14 10:54:42 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Dzięki za sugestię Wojtas:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-11 15:04:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-08-03 21:02:34
Posty: 27
Lokalizacja: Dobrzyń nad Wisłą
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf600r
Witam
Zabrałem się za regulacje zaworów, po sprawdzeniu luzów wyszło takie coś

Wydechowe


---0,22---0,23-----------0,25---0,24----------0,23---0,23----------0,23---0,24---Luzy

---1,94---1,89-----------1,90---1,92----------1,90---1,92----------1,92---1,92---Płytki


Ssące

---0,11---0,13-----------0,09---0,12----------0,10---0,11----------0,09---0.11

---1,94---1,92-----------1,98---1,96----------1,98---2,01----------2,01---2,01


macie jakieś sugestie jakie płytki kupić, bądź zamienić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-12 16:40:17 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Pasowałoby te 0,09 na ssących zwiększyć, w sumie przy 0,10 też by można było dołożyć ze 2 setki. Najlepiej jakbyś w jakimś serwisie zapytał czy nie mają używanych, żeby dobrać jakieś 1,98/1,99 (na ssący nr 7 od lewej), na nr3 można by dać nową 1,95, a na nr 5 znowu pasowałoby używaną 1,96 znaleźć.

P.S.
Nowe płytki sprzedają co 0,05


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-12 22:03:27 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-08-03 21:02:34
Posty: 27
Lokalizacja: Dobrzyń nad Wisłą
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf600r
Witam z używanymi płytkami mam problem zamówiłem nowe 1,95 ( na 3 i 5) a na 7 przełożę z 3 i myślę że powinno być ok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-01-13 13:29:15 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Będzie OK.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-10 00:25:19 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-05-12 11:38:31
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600 R
Odgrzeję temat. Ja po regulacji.
Ssące miałem podobno w idealnym stanie, natomiast wydechowe w następujących kondycjach:
Kod:
----------------- 1 ----------------- 2 ----------------- 3 ---------------- 4 --------
EX:         0,11    0,16        0,19    0,14        0,15    0,15        0,18    0,18


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-10 00:31:48 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-05-12 11:38:31
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600 R
A po regulacji:
Kod:
--------------------------- 1 ----------------- 2 ----------------- 3 ---------------- 4 --------
EX:                    0,11    0,16        0,19    0,14        0,15    0,15        0,18    0,18
Płytki stare:          197     197         192     197         197     197         193     197
Płytki nowe:           185     190         187     188         188     188         188     190


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-14 21:24:32 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Pamiętajcie tylko ze na luz zaworów w tym przypadku wpływa tez moment dokręcenia śrób


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-21 11:07:35 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
tuzmen napisał(a):
moment dokręcenia śrób



Możesz napisać coś więcej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-21 13:19:19 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Jeśli walczymy o setne części mm to siła dokręcenia mostków wałków rozrządu może mieć wpływ na mierzony luz.
Na luz mierzony między krzywką a wałkiem składa się odległość między tymi elementami plus luz łożyskowania wałka.

Poza tym oczywista oczywistość że moment ten ważny jest także dla odpowiedniego luzu pracy samego wałka (o możliwości ukręcenia gwintu nawet nie wspomnę).

Konkluzja: bez klucza dynamometrycznego nie dotykamy rozrządu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org