Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2008-02-11 22:45:39 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2008-01-09 20:45:35
Posty: 84
Lokalizacja: Zielona Góra
Staralem sie przegladnac wszystkie pokrewne tematy powiazane z problemami zwiazanych ze skrzynia biegow i sprzeglem lecz nie odnalazlem odpowiedzi na moj problem wiec pisze...

Mam problem ze zmiana biegu z 1 na 2... nie wiem czy to jest powiazane z moim brakiem doswiadczenia ale wydaje mi sie ze cos tu nie chodzi jak nalezy... przy niskich predkosciach z rzedu 20-30 wrzucenie biegu z 1 na 2 wchodzi gladko zas przy predkosciach 50-60 strasznie opornie o ile wogole zaskoczy gdyz czesto wskakuje bieg jalowy zamiast 2... i tu sie zaczyna lipa bo jadac a raczej toczac sie staram sie wrzucic z biegu jalowego na 2 i nic z tego... czuc jakby zebatki sie ocieraly i nie chce zaskoczyc... dopiero przy zredukowaniu predkosci do 30-20 2 zaskakuje...

hmmm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Odgrzewany temat ...
PostNapisane: 2008-02-11 22:45:39 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł:
PostNapisane: 2008-02-11 22:49:05 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2007-09-22 20:05:58
Posty: 1077
Lokalizacja: Ełk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki SV1000S
Spróbuj bez sprzęgła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-02-12 08:45:16 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2006-02-19 22:30:22
Posty: 568
Lokalizacja: Limanowa
I jak jedziesz to raczej odradzam Ci z luzu wrzucać 2 bo rozwalisz skrzynie. I najprawdopodobniej masz 2 do roboty


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-02-12 09:51:11 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2007-09-28 09:20:16
Posty: 717
Lokalizacja: Kozienice-Warszawa
Może sprzęgło masz do roboty bo jak dwójka nie wyskakuje to powinno być dobrze.A jak masz ustawioną regulacje sprzęgła przy rączce :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-02-12 16:06:59 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2007-04-18 12:11:09
Posty: 240
Lokalizacja: Gliwice
Płeć: Mężczyzna
Krill ja mam tak samo. sądze ze kazdy tak ma. ja sie nauczyłem przy wiekrzych predkosciach bardzo mocno(z duza siłą) wrzucac 2. Wtedy wchodzi. czesto na poczatku miałem "luz" zamiast 2-ki,ale wiem ze nie wolno starac sie wtedy za wszelka cene meczyc 2-ke bo strasznie zgrzyta :|


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-02-12 17:40:50 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2005-09-22 21:42:55
Posty: 448
Lokalizacja: V-Boyen
chyba jarecki ma najwięcej racji,mozliwe Krill, ze brakuje Ci zdecydowania przy zmianie biegów. To Twój pierwszy motocykl? Biegi zmieniać trzeba zdecydowanym ruchem, bez nadmiernej siły, ale też nie zbyt delikatnie. 1ka zawsze w każdym motocyklu wskakuje głośno i z szarpnięciem, a w thundercacie dwójka wchodzi z głośnym stukiem. Jak nie, to dwójka do naprawy :p ale myślę, ze nie będzie tak źle nie powinieneś się na zapas martwić.
Pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-02-12 19:14:33 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2007-12-29 01:27:59
Posty: 540
Lokalizacja: Skierniewice/w-wa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSX-R 750 K5
Pytek napisał(a):
I jak jedziesz to raczej odradzam Ci z luzu wrzucać 2 bo rozwalisz skrzynie. I najprawdopodobniej masz 2 do roboty

A dlaczego nie wrzucać dwójki z luzu, to chyba nie jest szkodliwe dla skrzyni?
Ja mam tak, że jeszcze nie wyczułem skrzyni i czasem redukuje i wrzucę luz bo jechałem na 2, a myślałem, że jadę na 3 :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-02-12 19:59:35 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2007-10-29 18:54:05
Posty: 567
Ja powiem tak mam skrzynię po kapitalnym zapłaciłem 2500zł wszystko na oryginałach i też czasem nie wrzucę dwójki. Zdarza się tak jak startuje i kręcę do czerwonego i szybko chcę na dwójkę i wtedy czasem za słabo ją puknę czyli tak jak chłopaki piszą ZDECYDOWANIE wrzucamy koty tak mają z tą 1 i 2. Zauważyłem że czym większe obroty i przyspieszenie tym trzeba mocniej :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-02-13 08:53:58 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2006-02-19 22:30:22
Posty: 568
Lokalizacja: Limanowa
Faktycznie trzeba mocniej dwójkę nacisnąć.
Ja im większe obroty tym mocniej pcham do góry dźwignie żeby na pewno dwójka weszła.

Natomiast staraj się na kocie nie jeździć na luzie. Jeżeli musisz już jechać na luzie wytrać prędkość na tyle by bezpiecznie jedynkę wrzucić i zawsze dwójkę przeskakuj z jedynki na dwójkę, wtedy skrzynia inaczej działa. To nie samochód że skrzynia działa tak że z jałowego biegu możesz wejść w każdy inny. Tak mnie uczono i ja tak robie i nie mam problemu ze skrzynią. Chodzi mi idealnie.

A druga sprawa sprawdź czy naciąg linki od sprzęgła masz w dobrym położeniu, ale na tyle przejechane to i bez sprzęgła powinno wchodzić :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-02-13 09:22:27 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2008-01-09 20:45:35
Posty: 84
Lokalizacja: Zielona Góra
Wczoraj dokladnie przetestowalem zmiane biegow i doszedlem do wniosku ze to jednak moj brak doswiadczenia ;p da sie ladnie przerzucac aczkolwiek musze troche dzwignie bigow obnizyc bo jest za wysoko... raz az mnie skurcz zlapal lydki i to bylo cholernie niemile ;p hehe zwlaszcza w czasie jazdy... dla mnie sezon zaczal sie od stycznia :P chec jazdy jest silniejsza od temperatury... tylko czekac az nerki i kolana padna ;p
dzieki za odpowiedzi :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-02-13 10:37:10 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2007-03-06 09:44:52
Posty: 1040
Lokalizacja: Warszawa
mnie to ten stuk wnerwia ze zmiany z 1 na 2 ale juz sie przyzwyczaiłem w miare możliwości tak jest w tym sprzęcie i koniec ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-02-13 23:40:03 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2007-06-14 18:49:22
Posty: 622
Lokalizacja: Kraków
Pytek napisał(a):
Jeżeli musisz już jechać na luzie wytrać prędkość na tyle by bezpiecznie jedynkę wrzucić i zawsze dwójkę przeskakuj z jedynki na dwójkę

Troche tego nie rozumiem :shock:
Pytek to znaczy ,że np. gdy dojeżdżam do świateł (jest czerwone) ,jade wolno na dwójce ,światła się zmieniają ,a ja chcę ostro wystwrtować bez zatrzymania do zera ,to wtedy mogę zredukować na jedynke. Przecież to nie jest maluch ,ma synchronizacje jedynki wiec nie widze problemu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-02-14 12:59:24 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2006-02-19 22:30:22
Posty: 568
Lokalizacja: Limanowa
To ja nie rozumie.
Jak dojeżdżasz na dwójce to dajesz ogień z dwójki. To czego nie rozumiesz?

Ja twierdze jeśli na jałowym biegu dojeżdżasz do świateł to lepiej zwolnic wrzucić jedynkę i z niej dwójke. a nie z luzu na dwójkę.
Inna sprawa to taka, że kot z dwójki zbiera się jak moja babcia z łóżka.

Co do drugiej sprawy. Owszem jest synchronizacja, która w kocie jest o dupe rozbić. Takie moje zdanie. Nie chcesz robić skrzyni lepiej zwolnij niż przy przy 20 wrzucaj jedynkę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-02-15 21:51:28 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2007-06-14 18:49:22
Posty: 622
Lokalizacja: Kraków
Pytek napisał(a):
lepiej zwolnic wrzucić jedynkę i z niej dwójke

Do jakiej predkości mam zwolnić (prawie się toczyć)?? Nidgy podczas jazdy nie wrzucam biegu jałowego ,zawsze mam zapięty bieg. Uczono mnie ,że podczas redukcji używac gazu (sprzęgło+gaz+zmiana biegu) oczywićie chodzi mi tutaj o szybkie redukcje. ktoś też z was tak robi??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-02-15 22:10:11 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2007-12-29 01:27:59
Posty: 540
Lokalizacja: Skierniewice/w-wa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSX-R 750 K5
No ja też tak robię, tzn robię międzygaz przy szybkiej redukcji.
Wydaję mi się, że to nawet konieczne przy redukcji przy wysokich obrotach, choć mogę się mylić.
Ja taki nawyk nabyłem nawet już przy jeździe Junakiem :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org