Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-05-26 22:41:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Ogólnie to nic to nie zmienia, że ona zostaje oprócz wk*****nia mnie :D Za każdym razem muszę ją wypychać palcami do końca ten kawałek ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-26 22:41:46 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-06-19 18:26:06 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-10-20 19:56:49
Posty: 22
Lokalizacja: katowice
Płeć: Kobieta
Obecne moto: yamaha fazer fz6 S
witam mam pytanie z innej beczki jak zmienić ustawienie dźwigni zmiany biegów, żeby zmienić bieg na wyższy muszę mocno ruszyć nogą ku górze a jak chce na niższy muszę zdjąć nogę z podnóżka. Tak jest niewygodnie więc proszę o podpowiedź


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-19 19:25:07 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Regulacja przy samej dźwigni zmiany biegów. Musisz wykręcić śrubkę na takim wałku z małymi ząbkami, zdjąć obejmę z wałka i nałożyć pod innym kątem (tak by wysokość dźwigni Tobie pasowała). I wkręcić śrubkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-19 21:50:31 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-10-20 19:56:49
Posty: 22
Lokalizacja: katowice
Płeć: Kobieta
Obecne moto: yamaha fazer fz6 S
no właśnie już jest najniżej jak się da bo niżej to przy zmianie z luzu na 1 stuka o stopkę boczną i myślałam ze może można jakoś samą stopkę odkręcić i troszkę niżej dać,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-20 21:23:48 
Wesoły Grzybiarz

Dołączył(a): 2012-02-13 22:51:28
Posty: 987
Lokalizacja: WCI
Płeć: Mężczyzna
Telefon: ma ten kto powinien
Obecne moto: ZX636R 04
Skróć cięgło od setu do wałka - możesz uciąć i zespawać krócej - lub podmienić z innego moto. Najprościej - założyć buty na motocykl - wtedy wszystko pasuje i nie brakuje regulacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-20 23:28:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-10-20 19:56:49
Posty: 22
Lokalizacja: katowice
Płeć: Kobieta
Obecne moto: yamaha fazer fz6 S
dzięki za podpowiedź, niestety muszę się z tym udać do mechaniola, a butki motocyklowe oczywiście są ale to i tak nie pomaga po prostu potrzebuje jeszcze troszkę niżej je popuścić


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-26 08:08:01 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-07-21 12:56:07
Posty: 232
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF 600R
na fabrycznej regulacji brakuje ci juz mozliwosci ? Cos mi sie wierzyc nie chce ... zakres jest dosc szeroki. I powiem szczerze ze jesl inie wystarcza to dziwnie musisz wsadzac stope na i pod wajche ze jest zle :)
Ja osobiscie mam o jeden chyba zab nizej od standardu i na budy do moto jest idealnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-26 11:13:35 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
Ja bym się wstrzymał z mechanikiem.
Zgodzę się z lelkiem. Moim zdaniem jest tam duży zakres regulacji więc chyba musiałabyś pokazać w realu co i jak. Bo może rzeczywiście jakoś dziwnie tą nogę układasz że jest Tobie źle hmm..
a w ogóle tą śrubą rzymską regulowałeś coś? bo od tego ona tam jest.

Jesteś z Katowic więc umów się z kimś ze śląska (podpowiem Rhazz jest z Katowic) spotkajcie się on zobaczy w czym problem. Swoją drogą tłumaczył Rhazz w jednym z odcinków (swoich filmików) jak regulować dźwignię ;p tylko nie pamiętam czy pokazywał czy tylko opisywał słownie hmm


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-26 13:25:26 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2012-11-17 12:48:12
Posty: 478
Lokalizacja: Warszawa/ WZW
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 792076895
Obecne moto: Tcat
pokazywał co i jak - oglądałem z ciekawości :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-07-03 16:37:09 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-05-12 11:38:31
Posty: 82
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha YZF 600 R
Trochę się za późno tu zjawiłem, ale Luterq !!! Twój post z poprzedniej strony to Mistrzostwo Świata !!!!!
O zmianie biegów w motocyklach można by napisać książkę, ale tyle co napisałeś wystarczy wiedzieć, żeby jej nie zajeździć. Podpisuje się pod stwierdzeniem, że szybka i agresywna zmiana biegów to podstawa i najważniejsza jest praca gazem. Wracając do tematu:
...
Bardzo dobra rzecz do nauki zmiany biegów to sportowe klamki na 2 palce. Jak ustawisz sobie tak klamki, że zaczniesz ich używać 2 palcami, to po jakimś czasie przestajesz ich używać tak nagminnie jak do tej pory (okazuje się, że od dwójki/trójki w górę biegi wchodzą w zasadzie bez sprzęgła) wtedy spostrzegasz, że wystarczy nawet sama praca gazem, żeby bieg wszedł idealnie. Dla miłośników używania sprzęgła rada taka, żeby używać go jak najpłycej (chodzi tu o czas, głębokie sprzęgło -> obroty spadają za nisko -> duża różnica obrotów to mocny strzał dla skrzyni) I tu wracamy do początku: Bardzo szybka zmiana biegu z odjęciem gazu. I to cała recepta na cichą zmianę biegów w górę.
...
Zmiana w dół to już wyższa szkoła jazdy (z równoległym, płynnym użyciem hamulce to już w ogóle), najlepszy opis jaki widziałem jest u Kulika:
A w skrócie:
Pierwsza zasada, to: stopa zaczyna, stopa kończy. Dalej wygląda to następująco: Sprzęgło dość płytko wciśnięte, tylko do rozłączenia napędu (wiadomo, że u każdego łapie w innym momencie) i kiedy dodajemy gaz na przegazówce wbijamy bieg na wznoszących się obrotach!!! nie na opadających jak niektórzy, gdzie zmiana biegu trwa ponad sekundę, to musi być jej ułamek. Różnica obrotów przy normalnej jeździe to średnio 1500 obr. (choć przy zmianie w okolicach 9 tys. różnica będzie większa ok. 3.000) Dalej ... odpuszczamy gaz, puszczamy sprzęgło, stopa kończy jako ostatnia. Dokładnie w tej kolejności. W szkołach mówią, że w tym samym czasie następuje wciskanie klamki i praca gazem, ale to nieprawda. Zawsze minimalnie wcześniej
wchodzi w grę sprzęgło -> a więc najpierw sprzęgło, później międzygaz i potem dokładnie na odwrót -> puszczamy gaz i sprzęgło. Tylko w takim tempie, że tą różnice odczujemy jedynie my pod ręką.
W jeździe motocyklem chyba zawsze najbardziej kręciło mnie to, że tu zawsze jest coś do poprawienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org