Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-04-16 20:09:00 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-12-01 21:09:36
Posty: 92
Lokalizacja: Wałcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: KAWASAKI Z750S
Witam jak w temacie pomóżcie mi prawidłowo ustawić sprzęgło.
A 2 moje pytanie brzmi o prace skrzyni biegów . Nie jestem zbyt doświadczonym użytkownikiem T-cata, w waszych maszynach też słuchać stuknięcie podczas wbijania 1 , ja zauważyłem w swoim sprzęcie też lekkie stuknięcie przy 2 , a jak to jest u was???? :? :?: :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-16 20:09:00 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-04-16 20:20:23 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
w praktycznie każdej skrzyni jedynka wchodzi ze stuknięciem (mniejszym albo większym), w kocie (i nie tylko) jak zauważyłeś dwójka też w taki sposób wskakuje- to normalne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-16 20:37:50 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-09-27 10:32:49
Posty: 727
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Czarna
zdaje sie ,ze 1 cm luzu mierzone na koncu klamki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-16 23:29:11 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
Do jedynki można się przyzwyczaić, czasem jak walnie to aż ziemia drży ;) , II też lekko puka, na tych biegach jest największa zmiana przełożenia ot co.

regulacja na klamce wykręcaniem linki z klamki, tak aby był wyczuwalny luz, powinno być ok centymetra ale moim zdaniem to przesada.

regulacja na popychaczu - na deklu zębatki masz taką czarną gumę, pod nią jest wkręt na śrubokręt z nakrętką kontrującą, najpierw luzujesz tą nakrętkę (czasem ciężko idzie jeśli ktoś tego kilka lat nie robił) i potem wkręcasz i luzujesz ten wkręt tak aby był wyczuwalny luz (tutaj już nie ma przesady, luz musi być i to wyczuwalny) inaczej sprzęgło będzie się ślizgać, szczególnie jak ustawiasz na zimno a pręt przy 90% troszkę się jeszcze rozciągnie... jak już ustawisz, trzymając cały czas wkręt w tej samej pozycji, musisz dokręcić nakrętkę kontrującą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-17 08:48:20 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-12-01 21:09:36
Posty: 92
Lokalizacja: Wałcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: KAWASAKI Z750S
Luterq napisał(a):
regulacja na klamce wykręcaniem linki z klamki, tak aby był wyczuwalny luz, powinno być ok centymetra ale moim zdaniem to przesada.

jak kupiłem swojego kota to klamka była napięta jak (CENZURA) :wink: i na 6 biegu jak momentalnie dodałem gazu to był uślizg sprzęgła
Luterq napisał(a):
regulacja na popychaczu

a gdzie lepiej dokonać tej regulacji na popychaczu czy na klamce?????


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-17 11:33:25 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-06-12 20:45:41
Posty: 171
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600S Fazer
Witam,
Większość ludzi pisze, że im się głośno przełączają biegi w motocyklach a u mnie przy FZS 600 z 2002 roku biegi włączają się praktycznie bezgłośnie, nic nie słychać, kumplom w FZ6 i R6 jak walnie to słychać jakb skrzynia się rozlatywała a u mnie nic.

Wystarczy bardzo szybko włączać następny bieg przy odpowiednich obrotach i wchodzą jak w masło -najlepiej dźwignię lekko podnosić nogą bez wciskania sprzęgła a sprzęgło nacisnąć w odpowiednim momęcie i już jest bieg. Tak samo jedynke wystarczy szybko i stanowczo wcisnąć na najniższych możliwych obrotach i jest OK, słychać jedynie lekki stuk.

O technice przełączania biegów dowiedziałem się z tego forum i faktycznie sprawdza się idealnie, warto poczytać o tym i poćwiczyć by nie katować skrzyni.
Większość znajomych z którymi jeździłem nie miała o tym pojęcia...
pzdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-17 11:46:39 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-12-01 21:09:36
Posty: 92
Lokalizacja: Wałcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: nokia
Obecne moto: KAWASAKI Z750S
lukasvip8 napisał(a):
O technice przełączania biegów dowiedziałem się z tego forum

a jaka nazwa tematu???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 01:22:41 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
głośna 1 i dwójka to w jamaszkach standart. Czasem nawet tak pierd...... , że się za głowę złapiesz :P Sprawdzałem u siebie, jak i również w nowej xj6 ... i tak samo głośno chodzą.

Niestety, to nie honda, gdzie biegi wchodzą jak w masełko i baardzo cichutko.

Z tego co zaobserwowałem, Trzeba unikać wbijania jedynki na wyzszych obrotach (np na ssaniu), oraz jak się toczysz na luzie (10-15 km/h) wbijania dwójki. Wtedy naaajgłośniej stukają.

lukasvip8 napisał(a):
O technice przełączania biegów

Jak dla mnie proste. Stopa zaczyna, stopa kończy ;)

Gdzieś to było na forum wyjasnione.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 02:05:33 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-05-09 21:46:36
Posty: 23
Lokalizacja: Leżajsk
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 692509072
Obecne moto: YZF600R 98rok
na scigacz.pl warto pogrzebać jest wszystko opisane jak w dół i w górę się zmienia biegi nawet filmiki były mi dużo pomogły, a i żywotność skrzyni na pewno przedłużyły.
Generalnie lukasvip8 pisał ze najpierw robić lekki nacisk nogą na stopkę zmiany biegów a potem sprzęgło i nacisk większy i odpuszczenie sprzęgła tylko że musimy pamiętać o regulacji gazu. Tak czy inaczej polecam ten artykuł http://www.scigacz.pl/Przegazowka,jak,zmieniac,biegi,w,motocyklu,7686.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 09:00:01 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
pawelj86 napisał(a):
a gdzie lepiej dokonać tej regulacji na popychaczu czy na klamce?????


to są dwa niezależne mechanizmy i obydwa muszą być wyregulowane. Niezależne dlatego, że luzy się sumują ale jak jeden zrobisz luźno a drugi na ścisk to wtedy sprzęgło ani się nie będzie rozłączało do końca a do tego będzie się cały czas ślizgało.


odnośnie zmiany biegów:
Sprzęgło w motocyklu jest mocno przereklamowane...

za długą i spokojną pracę skrzyni biegów odpowiada gaz, odpowiedni luz na łańcuchu i gumki pod tarczą zębatki tylnej i najważniejsze, zmieniać biegi szybko i brutalnie.
najważniejsze jest aby podczas zmiany biegu silnik nie dawał mocy ani nie hamował, wtedy biegi zmienia się bez sprzęgła poza N-1

Może nie każdy wie jak działa quick-shifter stosowany w wyścigach. Składa się z dwóch elementów czujnika na dzwigni zmiany biegu i mini komputerka. Aby zmienić bieg cały czas trzymając otwarty gaz "pacamy" mocno dzwignię i już. działa to tak, że w momencie gdy naciskamy dźwignię, komputer odcina nam wtryskiwacze paliwa na czas kiedy dzwignia jest naciśnięta. Wówczas silnik produkuje 0 KM mocy, a dzięki temu, że przepustnica jest cały czas otwarta także nie hamuje, kły w skrzyni biegów wówczas się luzują i bieg sobie spokojnie przeskakuje.

Są też goście co stwierdzili, że seryjne motocykle mają automatyczną zmianę biegów która działa tak, że pałujesz na jedynce trzymając naciśniętą dźwignię, tak długo jak masz na maksa odkręcony gaz bieg nie przeskoczy, jak moto dojdzie do odcinki, komputer odetnie na chwilę zapłon i wtedy wskoczy kolejny bieg... i tak dalej. Tyle tylko, że od takiej jazdy widełki się wyrobią w chwila moment i biegi przestaną się zmieniać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-18 22:05:27 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-06-12 20:45:41
Posty: 171
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600S Fazer
Racja, ten artykuł był jednak na forum "Ścigacz.pl" -dobrze jest sobie na początku samemu pojeździć na spokojnie i poćwiczyć zmianę biegów, redukcje z przegazówką itp. bo w grupie gdzie większość dziduje to często nie ma czasu na zastanowienie się nad pracą maszyny...
Później nawet się o tym nie myśli i taki styl jazdy staje się nawykiem a prawidłowa jazda motocyklem na pewno wydłuży żywotność silnika i skrzyni.

PS: Jak widzę popisujących się kumpli na światłach którzy gazują na na luzie do odcinki a potem nagle wrzucają na hama jedynke to aż mnie szlag trafia. Kup potem motocykl od takiego zioma...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-26 21:09:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Witam.
Mam kłopot z klamką sprzęgła i może pomożecie. Parę dni temu zauważyłem, że sprzęgło łapie coraz niżej aż w końcu linka pękła. Wymieniłem na nową i wszystko było ok. Po parunastu kilometrach sprzęgło znowu zaczęło łapać niżej, podregulowałem i było ok, ale po kolejnych kilometrach sytuacja się powtórzyła. Dodatkowo po naciśnięciu klamki ta zostaje lekko dociągnięta tzn. nie odbija do końca i zostaje jakiś 0,5cm (przypominam, że linka nówka).
Pomóżcie co z tym zrobić? Smarować jakimś wd40 klamkę, regulować na nowo?
Z góry dzięki za odp...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-26 21:24:05 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
A jesteś pewny że cały mechanizm przy silniku jest czysty i nie ma możliwości żeby gdzieś coś się blokowało z powodu brudu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-26 22:17:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Na bank jest czyściutko, bo przy składaniu dziś wszystko wyczyściłem. Myślałem nawet, że to ta sprężyna przy ślimaku, ale ona ciągnie bez problemów. Także problem tkwi chyba w klamce ;/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-26 22:35:19 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
aż mi się nie chce wierzyć że to takie proste by było, że klamka tylko... ale nie należy tego wykluczać
dobrze by było, jakby Wojt@s się wypowiedział w temacie, może coś by wiedział więcej


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org