Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

ustawienie sprzęgła i praca skrzyni biegów
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=2&t=6862
Strona 2 z 2

Autor:  rhazz [ 2011-05-26 22:41:46 ]
Tytuł:  Re: ustawienie sprzęgła i praca skrzyni biegów

Ogólnie to nic to nie zmienia, że ona zostaje oprócz wk*****nia mnie :D Za każdym razem muszę ją wypychać palcami do końca ten kawałek ;/

Autor:  sija [ 2014-06-19 18:26:06 ]
Tytuł:  Re: ustawienie sprzęgła i praca skrzyni biegów

witam mam pytanie z innej beczki jak zmienić ustawienie dźwigni zmiany biegów, żeby zmienić bieg na wyższy muszę mocno ruszyć nogą ku górze a jak chce na niższy muszę zdjąć nogę z podnóżka. Tak jest niewygodnie więc proszę o podpowiedź

Autor:  Nav [ 2014-06-19 19:25:07 ]
Tytuł:  Re: ustawienie sprzęgła i praca skrzyni biegów

Regulacja przy samej dźwigni zmiany biegów. Musisz wykręcić śrubkę na takim wałku z małymi ząbkami, zdjąć obejmę z wałka i nałożyć pod innym kątem (tak by wysokość dźwigni Tobie pasowała). I wkręcić śrubkę.

Autor:  sija [ 2014-06-19 21:50:31 ]
Tytuł:  Re: ustawienie sprzęgła i praca skrzyni biegów

no właśnie już jest najniżej jak się da bo niżej to przy zmianie z luzu na 1 stuka o stopkę boczną i myślałam ze może można jakoś samą stopkę odkręcić i troszkę niżej dać,

Autor:  miąchal [ 2014-06-20 21:23:48 ]
Tytuł:  Re: ustawienie sprzęgła i praca skrzyni biegów

Skróć cięgło od setu do wałka - możesz uciąć i zespawać krócej - lub podmienić z innego moto. Najprościej - założyć buty na motocykl - wtedy wszystko pasuje i nie brakuje regulacji.

Autor:  sija [ 2014-06-20 23:28:56 ]
Tytuł:  Re: ustawienie sprzęgła i praca skrzyni biegów

dzięki za podpowiedź, niestety muszę się z tym udać do mechaniola, a butki motocyklowe oczywiście są ale to i tak nie pomaga po prostu potrzebuje jeszcze troszkę niżej je popuścić

Autor:  lelek [ 2014-06-26 08:08:01 ]
Tytuł:  Re: ustawienie sprzęgła i praca skrzyni biegów

na fabrycznej regulacji brakuje ci juz mozliwosci ? Cos mi sie wierzyc nie chce ... zakres jest dosc szeroki. I powiem szczerze ze jesl inie wystarcza to dziwnie musisz wsadzac stope na i pod wajche ze jest zle :)
Ja osobiscie mam o jeden chyba zab nizej od standardu i na budy do moto jest idealnie.

Autor:  jarzombek [ 2014-06-26 11:13:35 ]
Tytuł:  Re: ustawienie sprzęgła i praca skrzyni biegów

Ja bym się wstrzymał z mechanikiem.
Zgodzę się z lelkiem. Moim zdaniem jest tam duży zakres regulacji więc chyba musiałabyś pokazać w realu co i jak. Bo może rzeczywiście jakoś dziwnie tą nogę układasz że jest Tobie źle hmm..
a w ogóle tą śrubą rzymską regulowałeś coś? bo od tego ona tam jest.

Jesteś z Katowic więc umów się z kimś ze śląska (podpowiem Rhazz jest z Katowic) spotkajcie się on zobaczy w czym problem. Swoją drogą tłumaczył Rhazz w jednym z odcinków (swoich filmików) jak regulować dźwignię ;p tylko nie pamiętam czy pokazywał czy tylko opisywał słownie hmm

Autor:  cezary1808 [ 2014-06-26 13:25:26 ]
Tytuł:  Re: ustawienie sprzęgła i praca skrzyni biegów

pokazywał co i jak - oglądałem z ciekawości :)

Autor:  setap [ 2014-07-03 16:37:09 ]
Tytuł:  Re: ustawienie sprzęgła i praca skrzyni biegów

Trochę się za późno tu zjawiłem, ale Luterq !!! Twój post z poprzedniej strony to Mistrzostwo Świata !!!!!
O zmianie biegów w motocyklach można by napisać książkę, ale tyle co napisałeś wystarczy wiedzieć, żeby jej nie zajeździć. Podpisuje się pod stwierdzeniem, że szybka i agresywna zmiana biegów to podstawa i najważniejsza jest praca gazem. Wracając do tematu:
...
Bardzo dobra rzecz do nauki zmiany biegów to sportowe klamki na 2 palce. Jak ustawisz sobie tak klamki, że zaczniesz ich używać 2 palcami, to po jakimś czasie przestajesz ich używać tak nagminnie jak do tej pory (okazuje się, że od dwójki/trójki w górę biegi wchodzą w zasadzie bez sprzęgła) wtedy spostrzegasz, że wystarczy nawet sama praca gazem, żeby bieg wszedł idealnie. Dla miłośników używania sprzęgła rada taka, żeby używać go jak najpłycej (chodzi tu o czas, głębokie sprzęgło -> obroty spadają za nisko -> duża różnica obrotów to mocny strzał dla skrzyni) I tu wracamy do początku: Bardzo szybka zmiana biegu z odjęciem gazu. I to cała recepta na cichą zmianę biegów w górę.
...
Zmiana w dół to już wyższa szkoła jazdy (z równoległym, płynnym użyciem hamulce to już w ogóle), najlepszy opis jaki widziałem jest u Kulika:
A w skrócie:
Pierwsza zasada, to: stopa zaczyna, stopa kończy. Dalej wygląda to następująco: Sprzęgło dość płytko wciśnięte, tylko do rozłączenia napędu (wiadomo, że u każdego łapie w innym momencie) i kiedy dodajemy gaz na przegazówce wbijamy bieg na wznoszących się obrotach!!! nie na opadających jak niektórzy, gdzie zmiana biegu trwa ponad sekundę, to musi być jej ułamek. Różnica obrotów przy normalnej jeździe to średnio 1500 obr. (choć przy zmianie w okolicach 9 tys. różnica będzie większa ok. 3.000) Dalej ... odpuszczamy gaz, puszczamy sprzęgło, stopa kończy jako ostatnia. Dokładnie w tej kolejności. W szkołach mówią, że w tym samym czasie następuje wciskanie klamki i praca gazem, ale to nieprawda. Zawsze minimalnie wcześniej
wchodzi w grę sprzęgło -> a więc najpierw sprzęgło, później międzygaz i potem dokładnie na odwrót -> puszczamy gaz i sprzęgło. Tylko w takim tempie, że tą różnice odczujemy jedynie my pod ręką.
W jeździe motocyklem chyba zawsze najbardziej kręciło mnie to, że tu zawsze jest coś do poprawienia ;)

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/