Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-09-14 13:47:07 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-06-09 17:11:48
Posty: 13
Płeć: Mężczyzna
Witam mam pytanie czy to normalne ze przy okolo 10 tysobrotow zaczyna sie wydobywac niebieskawy dym wiem ze to pochodzi ze spalania oleju ale czy to normalne w kocie olej ma jakies 4,5 tys km castrol gps 10w 40. prosze o opinie jak to u was jest pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-14 13:47:07 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2011-09-14 15:20:06 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
krowa_1988 napisał(a):
czy to normalne w kocie


zdecydowanie nie.
wykręć świece i sprawdź czy któraś nie jest jakoś wybitnie... albo daj sobie spokój i jedź do mechanika bo i tak sam tego nie zrobisz.
trzeba sprawdzić świece, uszczelniacze na danym cylindrze, sprężanie z próbą olejową i zakupić nowy silnik po otrzymanym kosztorysie naprawy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-15 20:55:17 
Zmień olej na inny niż castrol gps - mój kot w niezłym stanie castrola brał jak szalony.
Po zmianie na mobila - problem umarł :wink:


Góra
  
 
PostNapisane: 2011-09-17 11:36:53 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-06-09 17:11:48
Posty: 13
Płeć: Mężczyzna
o castrolu tez wlasnie slyszalem ze przy zuzytym oleju potrafi silnik go lykac. a jak mocno ci palil twoj kot ten olej u mnie takimi chmurkami po odjeciu gazu pojawia sie ten dym. mam nadzieje ze zmiana oleju pomoze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-18 18:01:36 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Mi też lekko dymi przy zmianie biegu przy odcince. Uszczelniacze zaworowe do wymiany ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-18 18:42:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
Mi też lekko dymi przy zmianie biegu przy odcince. Uszczelniacze zaworowe do wymiany ;)
kto Ci taką diagnozę postawił??? :whistle:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-20 09:55:42 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-06-09 17:11:48
Posty: 13
Płeć: Mężczyzna
wojtas a jakie sa objawy wadliwych uszczelniaczy zaworowych?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-20 20:15:32 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
Wojt@s napisał(a):
Cytuj:
Mi też lekko dymi przy zmianie biegu przy odcince. Uszczelniacze zaworowe do wymiany ;)
kto Ci taką diagnozę postawił??? :whistle:


mechanik ... co w tym dziwnego ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-20 22:05:49 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
wojtas a jakie sa objawy wadliwych uszczelniaczy zaworowych?

Dymienie po odpaleniu do momentu rozgrzania , które ginie później, chyba że uszczelniacze są totalne szroty to leją tak naprawdę przy każdym otwarciu zaworu do komory spalania. Pod wpływem temperatury trzonek zaworu zwiększa wymiar, kasując przestrzeń między sobą a wargą uszczelniacza.
Cytuj:
mechanik ... co w tym dziwnego ?

Przy zamknięciu gwałtownym przepustnicy na wysokich obrotach, wytwarza się mega podciśnienie w komorze spalania i zasysany jest olej spod tłoka poprzez pierścienie, w sytuacji gdy oba zawory są zamknięte tylko i wyłącznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-21 21:34:24 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-06-09 17:11:48
Posty: 13
Płeć: Mężczyzna
A jakiego koloru jest ten dym przy odpaleniu bo moj bialy tak jak by para wodna i faktycznie jak wsadze palec w tlumik to az mokry jest jak dziewczyna:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-24 03:23:38 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
to zależy jaka dziewczynę odpalasz;) po dopaleniu na zimnym silniku np. po nocnym postoju odparowuje para wodna która się gromadzi w tłumiku,kolor raczej biały


Ostatnio edytowano 2011-09-24 04:04:24 przez mieton, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-24 04:07:23 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-07-03 14:53:59
Posty: 192
Lokalizacja: Jaworzno woj.śląskie
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 506 089 307
Obecne moto: r6 2002 i r6 2006
Wojt@s napisał(a):
Przy zamknięciu gwałtownym przepustnicy na wysokich obrotach, wytwarza się mega podciśnienie w komorze spalania i zasysany jest olej spod tłoka poprzez pierścienie, w sytuacji gdy oba zawory są zamknięte tylko i wyłącznie.


jeśli oba zawory są zamknięte to znaczy że jest suw sprężania - przyrostu ciśnienia,czyli z silnika z nieszczelnymi pierścieniami po jego zgaszeniu i odczekaniu kilku minut a potem odkręceniu korka oleju będzie wyraźnie czuć zapaszek benzyny ze spalinami a to dlatego że przelecą przez pierścionki i się w silniku zgromadzą a kot i wiele innych motocykli ma sprytny system:
- silnik od strony skrzyni biegów jest połączony odmą z airboxem żeby go wietrzyć z takich zapachów i przedłużać życie oleju a co za tym idzie życie silnika;) ale wszystko do czasu,jak pierścionki i tłoki się już mega zużyją będą lecieć za kotem niebieskie kopty lub olejowe smrody niezależnie czy się doda gazu czy się ujmie

jeśli zużyte są uszczelniacze zaworów ssących to po puszczeniu gazu z wysokich obrotów następuje zamknięcie przepustnicy i następuje przyrost podciśnienia w układzie dolotowym-sprawdzałem na wakuometrach;) a jak silnik nie może zassać mieszanki (co przy puszczeniu gazu jest normalne) to zassie przez nieszczelne uszczelniacze olej z klawiatury i zakopci


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-09-24 15:18:34 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Teoria teorią ale oba zawory zamknięte masz na końcu suwu sprężania i na początku suwu pracy bo inaczej by nie sprężyło paliwa ani nie było by buum :mrgreen: ale nevermind, z praktyki u mnie w dwóch przypadkach co klienci obstawiali że bankowo uszczelniacze wyszły pierścienie przy w/w objawach. Jak nie kopci z odmy i oleju nie przepala na sadze i nie znika go w ilości 0,5 litra na 1000km to sobie głowy nie zawracać. A uszczelniacze na zimnym dają najbardziej olejem gdyż podczas pracy materiał się rozszerza, tak samo jak trzonek zaworu itp itd etc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-14 01:15:18 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-03-06 23:13:29
Posty: 340
Lokalizacja: Berlin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Suzuki GSX 1300R
Jak dla mnie to jak się już robi uszczelniacze zaworowe to i pierścienie można za jednym zamachem machnąć, bo cylindry zdjąć to nie duży wysiłek, tyle że uszczelka jeszcze jedna dochodzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org