Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-02-01 14:41:13 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
olo1984 napisał(a):
próbował ktoś może napełniać pusty układ hamulcowy wpychając płyn dużą strzykawą

próbował, u mnie był problem, bo trochę płynu uciekało mi przez gwint odpowietrznika... generalnie jest to jeden ze sposobów i nawet polecany.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-01 14:41:13 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2012-02-01 14:58:21 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-08-25 15:27:49
Posty: 80
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 601413403
Obecne moto: FZS600 2002
Podziekował :beer:
Teraz jeszcze tylko poczekać na opinie robert_312 o przewodach Linteka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-07 12:59:12 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Dodam do wskazówek dotyczących odpowietrzania że powinno zaczynać się odpowietrzanie od zacisku który jest dalej od pompy, czyli lewego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-06 14:00:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-22 23:04:52
Posty: 35
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yzf 600
olo1984 napisał(a):
próbował ktoś może napełniać pusty układ hamulcowy wpychając płyn dużą strzykawą od dołu, przez zaciski?

TAK, uważam to za najlepszy i chyba najszybszy sposób. Spuszczam płyn do zera, nalewam troszkę nowego dla opłukania układu (lewa, prawa strona) i podłączam strzykawkę (strzykawka 50ml z kroplówką - którą trzeba skrócić bo tyle wężyka nie jest potrzebne - do kupienia za grosze w aptece, chyba 2,30zl komplet). Wciskasz klamkę i wtłaczasz płyn przez odpowietrznik zacisku, aż dojdzie do zbiorniczka (oczywiście otwartego), zakręcasz od odpowietrznik i to samo z 2 stroną. Ja potem dopełniam zbiorniczek i na wszelki wypadek, dla pewności luzuję jeszcze raz delikatnie odpowietrznik i pracuję klamką ze 2 razy, podczas 3 wciskania dokręcam odpowietrznik do oporu.
To samo z 2 stroną i sprawa załatwiona.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-03-30 20:25:56 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
olo1984 napisał(a):
Podziekował :beer:
Teraz jeszcze tylko poczekać na opinie robert_312 o przewodach Linteka.



Jeździłem cały sezon i się sprawdzają :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-11 15:17:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-12-31 23:39:44
Posty: 48
Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Cześć. Odkopie trochę temat, ale mam problem,tak mi się wydaję z odpowietrzeniem. Napiszę może co zrobiłem(układ niestety był całkowicie opróżniony z płynu:/).
-Odkręciłem pokrywkę pojemniczka z płynem i zalałem go trochę.
Podpompowałem parę razy i na wciśniętej klamce odkręciłem i zakręciłem zaraz śrubę przy pompie, i tak kilka razy.
-Następnie na odpowietrzniki założyłem przewody ok. 25 cm i pod dalszy zacisk do przewodu przy odpowietrzniku podpiąłem strzykawkę 100 ml.
-Na wciśniętej klamce zasysałem to powietrze i zasysałem. Co jakiś czas puszczałem klamkę i podpompowywałem normalnie. Po drugiej stronie podobnie, ale tam jakby jest większy opór przy zasysaniu.
-Klamka troszkę zesztywniała, tłoczki wyszły, ale swobodnie dociągam ją do manetki.
Później próbowałem "tradycyjną" metodą tzn. pompowanie, wciśnięta klamka i odkręcanie odpowietrznika.
Bąbelki niby już nie idą, ale jak podłącze strzykawkę to idą non stop(na dalszym idą dosyć grube na tym w linii prostej malutkie jakby piana się aż robi i strasznie ciężko zasysanie idzie).

Co robię źle? Czy gdzieś powietrze jest zasysane po prostu?
Nadmienię, że przy wciśniętej klamce i zasysaniu strzykawką nie zauważyłem żeby płyn w zbiorniczku ubywał...
Może to być wina pompy hamulcowej?
Pozdrawiam i proszę o pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-11 20:28:54 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Zapowietrzona pompa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-11 20:46:32 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-12-31 23:39:44
Posty: 48
Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Wojt@s, pompę odpowietrzałem, według twoich wskazówek chyba z poprzedniej strony, tj. pompnąc parę razy odkręcić śrubkę i zaraz zakręcić, powtórzyć aż będzie leciał sam płyn i tak też zrobiłem...
jak pompuje widać w płynie taki mały "gejzer" tzn. płyn tam z tego otworu chyba się lekko cofa..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-12 00:42:19 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Ten gejzerek ma być ;)

W każdym razie u mnie pamiętam był i wszystko działa jak trzeba


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-12 10:57:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-12-31 23:39:44
Posty: 48
Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
może ten "gejzer" być powinien, ale nie działa to tak jak powinno, klamkę mogę swobodnie do manetki dociągnąć, a pompa jest odpowietrzona bo leci płyn, a nie powietrze..
Czy uszkodzeniu albo zużyciu uległa sama pompa hamulcowa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-12 12:20:19 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Jeśli na 100% jest układ odpowietrzony to chyba faktycznie pompa niedomaga. Ale nie chce mi się w to wierzyć, bo jeśli problem pojawił się po wymianie płynu to znaczy, że wcześniej pompa była ok.


Nie wiem czy dobrze rozumiem sposób w jaki wymieniasz płyn..
Ja robię najprościej jak się da i zawsze działa wszystko dobrze:

-odkręcam lekko odpowietrzacz, podłączam do niego SZCZELNIE przewód przeźroczysty by się stary płyn wylewał,
-pojemniczek czyszczę pędzelkiem, by cały syf się unosił w płynie, i wysysam to zostawiając trochę na dnie starego płynu
-dolewam pół pojemniczka płynu i wysysam znów z resztkami syfu zostawiając trochę na dnie
-następnie dolewam płynu, pompując klamką, aż płyn wylatujący przez przewód będzie czysty, potem to samo dla drugiego odpowietrzacza
-trzeba pilnować by nie wypompować całego płynu z pojemniczka!

Wymieniłem tak płyn i w zapowietrzonym i w niezapowietrzonym układzie i było ok


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-12 15:35:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-12-31 23:39:44
Posty: 48
Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Nav, ja miałem cały układ niestety pusty, bo wymieniałem uszczelki w zaciskach no i tak trochę stało puste.
Ale ja w ogóle po podłączeniu wężyka i strzykawki do odpowietrznika na wciśniętej klamce zassać w ogóle płynu nic nie schodzi ze zbiorniczka :/ a klamka przed wymiana itd. też nie była zbyt twarda no(rzekłbym, że nawet słabo w tak osławionych hamulcach), ale hamowało to, a teraz klamka spokojnie dochodzi do manetki, a z pompy już tylko płyn idzie...
Nie wiem czy nie spuścić wszystkiego jeszcze raz i wtłoczyć płyn przez odpowietrznik jak ktoś wyżej pisał...zrobię sobie roboty, ale może to pomoże..
EDIT: Próbowałem coś z tym jeszcze zrobić, ale nic oprócz głębokiego poirytowania nie uzyskałem...teraz nawet nie mogę płynu spuścić pompuje i nic cześć zeszła, ale mało jak odkręcę odpowietrznik to się leje ale ręcznie pompując nie mogę już nic uzyskać..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-13 18:57:18 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Movalis napisał(a):
Próbowałem coś z tym jeszcze zrobić, ale nic oprócz głębokiego poirytowania nie uzyskałem...teraz nawet nie mogę płynu spuścić pompuje i nic cześć zeszła, ale mało jak odkręcę odpowietrznik to się leje ale ręcznie pompując nie mogę już nic uzyskać..

Wojt@s napisał(a):
Zapowietrzona pompa.

i tyle, jak odpowietrzysz pompe dobrze to momentalnie reszte układu też Ci sie uda


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-13 21:36:45 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-12-31 23:39:44
Posty: 48
Lokalizacja: Łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Nie wiem, ja mam wrażenie, że pompa daje zbyt małe ciśnienie..
dzisiaj wtłoczyłem przez miejsca od odpowietrzników płyn, który doleciał aż do pompy(na wyciśniętej klamce), po jednej i drugiej stronie...podpompowałem trochę i odkręciłem śrube przy pompie żeby ją odpowietrzyć i tak kilka razy, później jeszcze dół, raz jedna raz druga strona...klamka nadal miękka...nie wiem już co robię źle, przed wymianą nie była jakaś twarda, ale trzymała, a teraz jest lipa...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-13 21:43:54 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2010-08-13 11:38:35
Posty: 962
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Skoro wcześniej było w porządku, a nie rozbierałeś pompy, to nie ma siły- musi działać i na pewno jest zapowietrzona. Walcz do skutku, mi po wymianie przewodów zeszło raz ze 3h zanim wszystko się dobrze odpowietrzyło. Ewentualnie możesz spróbować wtłoczyć płyn odpowietrznikami, ale to też nie takie proste jak się wydaje. Ja osobiście wolę opcje tradycyjną jednak.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org