Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2008-04-30 15:37:25 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2008-04-17 18:22:20
Posty: 57
Lokalizacja: Łódź
Podczas wymiany plynu hamulcowego nalezy zawsze odpowietrzyc hamulce. Ponizej opisze jak nalezy to zrobic krok po kroku.

1. Nalewamy do zbiorniczka plyn DOT 4.
2.Odkrecamy zbiorniczek z plynem i tak go ustawiamy aby przewod od pompy hamulcowej byl idealnie prosty bez zadnych zagiec. Oczywiscie zbiorniczek musi byc caly czas odkrecony i poziom plynu byl caly czas uzupelniany.
3. Oslaniamy elementy lakierowane przed zachlapaniem plynem bo moze nam troche szkod wyrzadzic.
4.Naciskamy klamke kilkanascie razy, nastepnie caly ja trzymaja odpowietrzamy pompe odkrecajac srube przy pompie i szybko ja zakrecamy. Po dokreceniu tej sruby mozemy dopiero puscic klamke. Robimy tak do momentu az spod tej sruby przestanie leciec powietrze.
5. Jak juz odpowietrzymy pompe bierzemy sie za odpowietrzanie zaciskow.
6.Proponuje zalozyc wezyk od rybek na odpowietrznik( taka mala srubeczka na ktorej powinna znajdowac sie gumka). Wezyk musi dosc ciasno wejsc na odpowietrznik.
7.I tak samo jak przy odpowietrzaniu pompy naciskamy klamke kilkanascie razy i caly czas ja trzymajac odkrecamy odpowietrznik przy zacisku. Za pierwsztm razem moze plyn nie poleciec ale juz za drugim napewno poleci. Odpowietrzamy zacisk do momentu az w wezyku nie bedzie widocznych babelkow powietrza.
8. Ta sama czynnosc powtarzamy przy drugim zacisku.
9.Ten odpowietrznik odkrecamy na doslownie 2s i zaraz zakrecamy.
10. Caly czas nalezy kontrolowac poziom plynu.

W ten sam sposob odpowietrzamy hamulce z tylu.

Mam nadzieje ze komus pomoge.
Pozdrawiam i zycze udanych napraw.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2008-04-30 15:37:25 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2008-05-17 14:42:39 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2007-12-29 01:27:59
Posty: 540
Lokalizacja: Skierniewice/w-wa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSX-R 750 K5
kowal2005 napisał(a):
Podczas wymiany plynu hamulcowego nalezy zawsze odpowietrzyc hamulce. Ponizej opisze jak nalezy to zrobic krok po kroku.

1. Nalewamy do zbiorniczka plyn DOT 4.
2.Odkrecamy zbiorniczek z plynem i tak go ustawiamy aby przewod od pompy hamulcowej byl idealnie prosty bez zadnych zagiec. Oczywiscie zbiorniczek musi byc caly czas odkrecony i poziom plynu byl caly czas uzupelniany.
3. Oslaniamy elementy lakierowane przed zachlapaniem plynem bo moze nam troche szkod wyrzadzic.
4.Naciskamy klamke kilkanascie razy, nastepnie caly ja trzymaja odpowietrzamy pompe odkrecajac srube przy pompie i szybko ja zakrecamy. Po dokreceniu tej sruby mozemy dopiero puscic klamke. Robimy tak do momentu az spod tej sruby przestanie leciec powietrze.
5. Jak juz odpowietrzymy pompe bierzemy sie za odpowietrzanie zaciskow.


Ja odpowietrzałem u siebie tylko zaciski, jest tego dobry efekt, ale nie wiem gdzie jest ta śruba do odpowietrzenia pompy :roll:
U mnie jest pompa nissin, pewnie standardowa dla kotów.
Proszę o poradę.
Czy odpowietrzanie hamulców musi być przy okręconym zbiorniczku, czy to tylko po to, żeby płyn uzupełnić ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-05-18 22:12:32 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2008-04-17 18:22:20
Posty: 57
Lokalizacja: Łódź
Pompe odpowietrza sie za pomoca sruby pod ktora przykrecone sza przewody hamulcowe do pompy. Lepiej jest odpowietrzac hamulce przy odkreconym zbiorniczku poniewaz powietrze czasem wychodzi gora,
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-05-19 20:42:35 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2007-12-29 01:27:59
Posty: 540
Lokalizacja: Skierniewice/w-wa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSX-R 750 K5
Podziękować :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-06-12 18:04:48 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2007-12-29 01:27:59
Posty: 540
Lokalizacja: Skierniewice/w-wa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: GSX-R 750 K5
Przedwczoraj wymieniłem przewody na stalowy oplot, niestety z odpowietrzaniem mi nie poszło, mimo, że teoretycznie to nic trudnego wymaga jednak doświadczenia.
Zrobił to za mnie mechanik z serwisu MotorSpeed w skierniewicach.
Do tego co napisał kowal2005 należy dodać, że przy odpowietrzaniu nowych przewodów powinno się odkręcić klamkę hamulca wraz z pompką i zborniczkiem wyrównawczym, odkręcić dekielek zbiorniczka, i zbiorniczek trzymać tak aby znajdował się w najwyższym punkcie całego układu, a przewód od zbiorniczka do pompy był jak nabardziej pionowo.
Przy tak ustawionym układzie opukujemy nowe przewody i zaciski, a potem delikatnie pompujemy klamką i wolno ją odpuszczamy.
Drobne bąbelki powietrza powinny zacząć wypływać. Z tym, że jest to dosyć czasochłonne.
Z nowych przewodów nie usuniemy całego powietrza odrazu, bo występuje efekt piany. Dopiero po jakimś czasie drobne bąbelki zamienią się w większe i przy odpowitrzeniu wypłyną.
Gdy zalewamy układ świerzym płynem powinien on postać przed zalaniem na pułce z pół godziny, gyż na wstrząśniętym zwiększa się efekt piany.

Troche to skomplikowane, ale da się zrozumieć :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2008-06-16 21:48:15 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-10 17:40:55
Posty: 610
Lokalizacja: Mikołów
Płeć: Mężczyzna
ja nie znałem metody z odpowietrzaniem pompy i swój układ gdy zmieniłem na oplot odpowietrzałem z 3 h :D się narobiłem :P w ostatnim momencie gdy byłem już tak zrezygnowany klamka zaczeła twardnac...eureka pomyślałem:) nota bene polecam wszystkim stalowy oplot...sprawność hamowania o wieeeeele lepsza:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-18 16:41:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-12-14 22:53:09
Posty: 19
Lokalizacja: Zarzecze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Thundercat
Mam problem z odpowietrzeniem przedniego hamulca. Zmieniałem łożysko na główce ramy, więc rozkręciłem wszystko co mi przeszkadzało, między innymi hamulec, przewody itd. Łożyska zmienione-lala, ale nie mogę odpowietrzyć hamulca :? Zalałem go nowym płynem, no i odpowietrzam... pompuje klamką, trzymam dociśniętą, odkręcam odpowietrznik ( 4 serie z jednej, 4 z drugiej ) W zbiorniczku co jakiś czas pokazują sie pęcherzyki z powietrzem i tak przez prawie dwie godziny:/ A klamka nadal miękka.
Pomyślałem że padła pompa, ale odkręciłem przewody od pompy, dziurkę zatkałem palcem, pompuje i wytwarza się ciśnienie, więc pompa chyba dobra.
Po przeprowadzenie "wywiadu" wśród kumpli uzyskałem informacje że pompa może łapać lewe powierzę, prawda to?

Znalazłem już pompę na allegro ale przed kliknięciem KUP TERAZ wole zapytać o Wasze zdanie :) Pomożecie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-18 16:50:11 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Zmień kolegów, zapowietrzona pompa. A przy wymianie łożyska nie trzeba nic cudowąć, tylko podwieszać, ale jak lubisz sobie robić dodatkową robotę :mrgreen:

Niestety pompa w kocie nie ma sensu stricte odpowietrznika więc musisz to zrobić troszku na chama, tzn. szmate podkładasz pod przewody wychodzące z pompy, pompujesz klamką i odkrecasz lekko śrubę dociskającą przewody, w tym momencie wyrzuca troszkę płynu, robisz tak kilka razy aż pompa nie złapie. Hamulce osobiście odpowietrzam w granicach 5-10min cały przód, więc to jest Twoj wyznacznik tego że robisz coś nie tak.

Jak wcześniej było wszystko w porządku z pompą to teraz musi być tak nadal.

W nowszych motocyklach występuje odpowietrznik pompy hamulcowej, umieszczony od spodu, prawie nie widoczny np w 1000RR.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-18 17:00:46 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-12-14 22:53:09
Posty: 19
Lokalizacja: Zarzecze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Thundercat
Hehehe :) Robiłem to pierwszy raz wiec wolałem mieć większe pole manewru:p

Właśnie to mnie najbardziej zastanawiało że przed rozkręceniem wszystko było okey.
Zimno z deka ale może sie zaraz za to zabiorę.

Dzięki serdeczne za podpowiedź:)
Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-29 22:23:10 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-03-15 11:30:39
Posty: 222
Lokalizacja: Częstochowa
ratunku
robie tak jak tu jest napisane wszystko po kolei i nic
pompe odpowietrzyłem zaciski tez juz nawet nie leca pecherzyki powietrza z odpowietrzników tylko sam płyn sie cofa a klamka dalej miekka.
co jest dlaczego tak sie dzieje ?? siedziałem przy tym dzis 3h i nic:(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-30 09:05:52 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2008-02-03 20:08:05
Posty: 868
Lokalizacja: Kobyłka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ktm 950 sm
Slomka napisał(a):
ratunku
robie tak jak tu jest napisane wszystko po kolei i nic
pompe odpowietrzyłem zaciski tez juz nawet nie leca pecherzyki powietrza z odpowietrzników tylko sam płyn sie cofa a klamka dalej miekka.
co jest dlaczego tak sie dzieje ?? siedziałem przy tym dzis 3h i nic:(


Może to i głupie ale kto wie.. naciskałeś kilka razy klamke żeby klocki ścisneły tarcze? Dopiero wtedy klamka bedzie twarda.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-30 09:11:54 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2008-06-29 13:14:34
Posty: 196
Lokalizacja: Warszawa
Do motocykli jest takie specjalne urządzenie które podłączasz do odpowietrznika i ono zasysa płyn. Bez tego cięzko odpowietrzyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-30 09:35:45 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-02-12 15:01:04
Posty: 391
Lokalizacja: Piaseczno / Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: DEFI
Obecne moto: FZ6S2
Slomka napisał(a):
pompe odpowietrzyłem zaciski tez juz nawet nie leca pecherzyki powietrza z odpowietrzników tylko sam płyn sie cofa a klamka dalej miekka.


Wiem, że to co teraz napiszę to banał ale jak jest człowiek zdenerwowany, że coś nie wychodzi gdy robi dobrze to zapomina o podstawach.
Może klamka jest miękka przez ustawienia na regulacji klamki. Może oczekujesz, że klamka będzie działała lepiej niż wcześniej a ona działa tak samo jak przed wymianą.

Wymieniałem ostatnio przewody hamulcowe (płyn też) i poszło bez najmniejszych problemów. W 3h załatwiłem wszystko.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-30 21:21:56 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2009-03-15 11:30:39
Posty: 222
Lokalizacja: Częstochowa
dzisiaj sie uporałem z problemem szkopuł tkwił w przewodach przy zaciskach było powietrze odpowietrzyłem to i zaraz klamka zaskoczyła;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-01 14:20:16 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-08-25 15:27:49
Posty: 80
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 601413403
Obecne moto: FZS600 2002
Pytanie do trochę bardziej obytych z techniką w motocyklach: próbował ktoś może napełniać pusty układ hamulcowy wpychając płyn dużą strzykawą od dołu, przez zaciski?
Gdyby podłączyć strzykawę kawałkiem węża, pozbyć się z niej i z niego wszelkich pęcherzyków powietrza, to teoretycznie układ tak napełniony powinien być od razu gotowy do użytku (albo prawie gotowy :wink: ). Pytanie czy w praktyce ktoś tak próbował? I czy dwie tarcze nie będą przeszkodą? Pewnie też inaczej byłoby w układzie F, a inaczej w S...
Co sądzicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org