Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-10-08 23:13:00 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
Witam,
udało mi sie zakupić Fazerka z 2001 roku. Ma wymieniony napęd( łańcuch i zębatki ), olej, filtr oleju i powietrza.

Chciałbym jednak zweryfikować inne ważne punkty.

Fazerek na przejechane 25000 mil.

Jedno co mi się nasuwa na dzień dobry, oprócz kontroli płynu w chłodnicy to weryfikacja stanu łańcuszka rozrządu.
Jak zweryfikować jego stan oraz co ile wymienia się w/w łańcuszek?
Czy sugerujecie wymianę płynu hamulcowego?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-08 23:13:00 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-10-09 09:28:06 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
płyn hamulcowy jak najbardziej, co do łańcuszka milion tematów już o tym było... jak nie słychać to się nie martw jak zacznie rzęzić, cykać to czas na zmianę, chyba że chcesz sprawdzić to zdemontuj gaźniki i wykręć napinacz. Nie ma jakiejś granicy km przy której należy wymieniać łańcuszek - sprawa chyba indywidualna i zależna od użytkowania. chcesz na silę znaleźć wydatki? idź w stronę czyszczenia i regulacji gaźników oraz sprawdzenia zaworów bo przy tym przebiegu to już powolutku czas na to... chyba, że masz pewność że ktoś to wcześniej robił. Możesz sprawdzić świece. Ogólnie jak zainwestujesz czas i zapal w moto na jesień to na starcie nowego sezonu odwdzięczy ci się frajdą z jazdy!!!
Pozdrawiam!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-09 09:58:01 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
Nie,nie szukam wydatków.
Wiem jednak ( jak to ma miejsce i w samochodzie ) iż o rozrząd trzeba dbac bo jak strzeli... to będą koszty :-)
ale skoro tak mówisz... :-)

Jaki polecacie płyn hamulcowy? Ile wchodzi w układ przód/tył ?

Synchronizacje i czyszczenie gaźników planuje na wiosnę przed sezonem.
Tak jak mówisz sprawdzę też zawory :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-09 10:10:44 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-12-08 09:33:58
Posty: 446
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Skoro przebieg podałeś w milach, to na stronie angielskiego urzędu zweryfikuj historię motocykla. Szczegóły znajdziesz w googlach i w innych wątkach tego forum.

Pochwal się potem, jaką historię ma Twój motor.

Płyn hamulcowy - dowolny DOT4. 250 ml powinno wystarczyć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-09 12:23:30 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
Nie mam niestety MOT a V561 Cert of permament export oraz rejestracje.

Jedyne co udało się sprawdzić to to że kolor sie zgadza, rocznik i model :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-09 14:06:58 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-05-31 11:38:02
Posty: 699
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 CBF 1000A
stan kroccow ssacych - czy sa popekane mocno ? czy biora lewe powietrze ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-09 17:00:07 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
to sprawdzilem, troszke popekane ale jeszcze jest spory zapas, powietrza nie biora.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-09 17:38:04 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
Ja mojego sprawdzałem z mechanikiem przed zakupem. Nie było to jakieś super badanie, ale zwracał uwagę między innymi na:
- tak jak pisałeś rozrząd - jak się nie tłucze to spokój
- łożysko główki ramy i stan lagów ( tulejki, czy łożyska w miarę chodzą, nie ma bicia itp itd cuda jakieś)
- króćce jak poprzednicy pytali
- i jakieś te swoje mechaniczne czary odprawiał odnośnie sprzęgła, biegów, kiedy manetka z gazem zaczyna brać itp

Ja znowu jak oglądałem moto ( przed mechanikiem) patrzyłem na:
- stan tarczy hamulcowych
- stan opon (logiczne że jak już coś kasy wyłożyłem, to wolę chwilę nie dokładać i polatać :) )
- stan kolektorów, czy nie pordzewiałe masakrycznie lub nie mają dziur
- ogólnie stan plastików, lakieru
- jak chłodnica wygląda
- szukałem gdzie i jak był bity ( o dziwo nie był, jedyne co to mały szlif widoczny po crash padzie i prawym przednim kierunku)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-09 21:11:53 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-10-01 21:52:57
Posty: 188
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS600 2001
Nie no to wszystko sprawdzał ze mną mechanik przed zakupem :-)

Chodzi mi raczej o rzeczy typowe które należy zrobić po zakupie

To co wiem to:
1. Na nastepny sezon - zakup - tyla opona
2. Klocki przód/tyl
3. płyn hamulcowy - sam to wymyslilem :-)
4. Płyn chłodniczy - j.w.
5. Podjade sprawdzic rozrzad aczkolwiek w/w osoba nie zglaszala zadnych uwag do lancuszka

I to na razie tyle....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-10-09 22:04:20 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
heh, takim myśleniem to można ułożyć plan wydatkowy na następne kilka lat :)
np :
nowe opony > nowe plyny > nowy naped > nowe lusterka > nowe kufry > nowe moto...

:D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-11-22 22:52:50 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-16 22:56:04
Posty: 238
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 05
Sam jestem świeżo po zakupie i uważam, że nie należy się tak szarpać(bo inaczej wydasz fortunę).

Wychodzę z takich założeń: Płyny jak możesz to uzupełniasz (chłodniczy, hamulcowy) albo wymieniasz w całości o ile wskazuje na to zużycie (olej, hamulcowy). Olej wymieniłbym mimo wszystko. Sprawdził stan świec i tarcz sprzęgła przy wymianie, bo to zawsze trochę zachodu później. Napęd u mnie nie wymaga wymiany - muszę go tylko podciągnąć - ponieważ jest dopiero na początku zakresu (jeszcze sobie pojeżdżę jeden sezon). Jeśli u Ciebie naciąg lub stan zębatek wskazuje na wymianę to niestety przyjdzie się pożegnać z kilkoma setkami :) Klocki hamulcowe i tarcze to też kwestia oceny zużycia. Na klockach jak na oponach producenci umieszczają znaczniki.

Jeśli się gdzieś pomyliłem to poprawcie - chętnie sam się nawrócę :) Pozdrawiam!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-02-26 14:31:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-02 11:03:05
Posty: 16
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer S2 2009r.
zdejmij obudowę sprzęgła i sprawdź jego stan (nie tylko samych okładzin ciernych a też przekładek sprzęgłowych, znaczne zmiany temperaturowe na nich mogą sugerować sposób użytkowania motocykla). Proste do sprawdzenia a bardzo przydatne.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org