Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-04-15 15:47:20 
Niemowlak

Dołączył(a): 2008-08-28 12:12:16
Posty: 29
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 2001 H-D 883
Witajcie

Szybkie pytanie. Kupiłem po dłuższej przerwie od Yamay, kolejnego Fazera FZS600 2001. Ładny, zadbany, jedyny wlasciciel w polsce przez 12 lat.

Z tyłu mam prawie nową (2022r) opone Metzeler 160/60ZR17 m5 interact. Chcialem taka sama na przod (bo ponoć tak najlepiej i tak zalecaja producenci, zreszta zawsze tak robiłem) i tu jest problem. Moge kupic nową w rozmiarze fabrycznym czyli 110/70ZR17 ale z 2019r albo świeżą produkcje ale juz model M7. Druga sprawa to czy bedzie oznaczenie ZR17 czy R17 ma jakies znaczenie ? Wiem ze Z to indeks predkosci no ale....


Dzieki z gory za odpowiedz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-15 15:47:20 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2024-04-15 17:12:38 
Niemowlak

Dołączył(a): 2023-09-03 22:04:50
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 [2000r.]
Siemka, jak już poniższy zestaw czekał u wulkanizatora to dopiero Metzeler odpowiedział mi na kontakt, że nie rekomenduje mieszać i tyle bez wyjaśnień.

Fakt odnośnie różnic to bardziej złożone mieszanki w v.7 na jej plus ale czy krzywizna kapcia inna tego nie wiem. Wyglądają bardzo podobnie. Jak na razie 3k km stuknięte i jest spoko. Czy bym tym razem kupował? pewnie dla świętego spokoju wziął bym zestaw identycznych.
Z tego samego powodu brałem mix co Ty - jakieś starsze roczniki przedniej;)
Załącznik:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-15 17:30:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2326
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Opona z 2019? Zdecydowanie nie! Jeśli masz do wyboru z tego samego rocznika komplet takich samych lub różne to lepiej takie same ale w tym wypadku nawet nie rozważaj tak starej opony. Jeśli zjeżdżasz opony w sezon to można kupić leżaka nowego do 3 lat, jeśli opona raczej posiedzi na moto 3 lata lub więcej to lepiej kupić świeżą z bierzącej produkcji czyli 2023-24. Bieżnik to połowa sukcesu, guma się starzeje i traci swoje parametry. Gumy mogą wyglądać jak nowe a jeździć kiepsko, szczególnie jak popada lub się ochłodzi. Co do mieszania modelami, do póki na przodzie jest lepsza i różnice nie są drastyczne to nie powinieneś odczuć szczególnej różnicy. Jak tył odkleja to jest to dużo łatwiejsze do odratowania niż jak przód puści.

Oznaczenia R i ZR są dla nas bez większego znaczenia, opony ZR są dostosowane do wyższych prędkości. Te opony mają indeks W czyli 270kmh.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-15 18:23:06 
Niemowlak

Dołączył(a): 2008-08-28 12:12:16
Posty: 29
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 2001 H-D 883
dzieki koledzy za odzew...to tak jeszcze gwoli scislosci :


(linki nie sa kryptoreklama, nie mam nic wspolnego z zadna z firm)

na tyle mam to
https://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyklowej/metzeler-sportec-m5-interact-160-60zr17-69-w-tyl-m-c?offerId=421076470

na przod moge wziasc to samo tylko R17 (bez Z)
https://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyklowej/metzeler-sportec-m5-interact-110-70-r17-54-h-przod-tl-m-c

czy lepiej to
https://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyklowej/metzeler-sportec-m7-rr-110-70zr17-54-w-przod-tl-m-c?offerId=472890715

na to chwile mam na przodzie Metzeler Z6, jeszcze ładna ale jest stara jak Troja i musze zmienic przed sezonem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-15 19:26:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2326
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
M5 wg opisu jest 2023, M7 nie widzę... Jeśli cena droższej nie jest przeszkodą to imo lepiej wziąć lepszą, jak tylna się zużyje to dokuoisz nową tylna w tym samym modelu i będziesz miał lepszy komplet.

Zetknąłem w allegro, coś takiego znalazłem:

https://allegro.pl/oferta/metzeler-road ... 3745498769

Sklep skyseba znam dobrze, kupiłem u nich większość opon. Nigdy nie miałem uwag, gumy bez wad i zawsze przychodziło to co zamówione. Trzeba tylko przy kompletach patrzeć na roczniki poszczególnych opon bo w tytule podają rocznik młodszej opony, chłyt makietingowy. Przynajmniej w szczegółowym opisie wszystko jest dokładnie opisane.


Ostatnio edytowano 2024-04-15 19:34:57 przez sfazowany, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-15 19:34:04 
Niemowlak

Dołączył(a): 2008-08-28 12:12:16
Posty: 29
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 2001 H-D 883
sfazowany napisał(a):
M5 wg opisu jest 2023, M7 nie widzę... Jeśli cena droższej nie jest przeszkodą to imo lepiej wziąć lepszą, jak tylna się zużyje to dokuoisz nową tylna w tym samym modelu i będziesz miał lepszy komplet.



tylna moja to 2022r, zalozona w tamtym roku.....zanim ja to "zjade" to wiele wody w Wisle ułynie ;) ...z racji wieku szaleństwa mi juz nie w głowie ;) 150zł wiecej na M7 to nie problem, bieżnik podobny....rocznik pewnie tez obecny....tylko czy warto ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-15 22:17:02 
Niemowlak

Dołączył(a): 2023-09-03 22:04:50
Posty: 33
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 [2000r.]
Jak nie szaleństwa w głowie to po co m7 ;)
Dotarłem do materiału, gdzie wskazana jest różnica w krzywiźnie bieżnika i moim zdaniem to jest główny współczynnik chyba aby nie mieszać opon w Moto. Bo przy pochyleniu masz na tej samej procentowo wysokości i krzywej styk z asfaltem a nie na jednej na bardziej płaskiej a druga przy stromym zejściu krzywizny. Tak to rozumiem i tutaj jest różnica ale nie wiem czy na amatorską jazdę np. w moim stylu :D to ma znaczenie. Pewnie tor gdzie non stop krawędziami liże się asfalt trzeba uwzględnić nawet drobne różnice.
https://www.motorcycle.com/products/met ... -rr-review
Załącznik:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-15 22:39:06 
Niemowlak

Dołączył(a): 2008-08-28 12:12:16
Posty: 29
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 2001 H-D 883
szymoon87 napisał(a):
Jak nie szaleństwa w głowie to po co m7 ;)
Dotarłem do materiału, gdzie wskazana jest różnica w krzywiźnie bieżnika i moim zdaniem to jest główny współczynnik chyba aby nie mieszać opon w Moto. Bo przy pochyleniu masz na tej samej procentowo wysokości i krzywej styk z asfaltem a nie na jednej na bardziej płaskiej a druga przy stromym zejściu krzywizny. Tak to rozumiem i tutaj jest różnica ale nie wiem czy na amatorską jazdę np. w moim stylu :D to ma znaczenie. Pewnie tor gdzie non stop krawędziami liże się asfalt trzeba uwzględnić nawet drobne różnice.



dzieki, mysle ze nie ma co kombinowac przy moim stylu jazdy i zaloze na przod ten sam model co na tyle ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-15 23:39:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2326
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Kąt powierzchni opony na styku z asfaltem zawsze będzie ten sam, inaczej się nie da ;) jedynie punkt podparcia może być dalej lub bliżej środka opony i wcześniej na jednej z opon sięgniesz krawedzi, w większości motongów w standardzie masz tył szerszy, więc i tak motocykl w pochyleniu tyłem będzie jechał bardziej po wewnętrznej zakrętu, kwestia przywyknięcia. Zapasem do końca opony bym też się nie martwił, szybciej zaczniesz szorować podnóżkami o asfalt w każdym modelu opony niż zabraknie Ci gumy na boku. Większe ma znaczenie jak guma zachowuje przyczepność w zależności od temperatury. Opony turystyczne przeważnie nie wymagają takiego rozgrzewania żeby trzymały, może tracą trochę stabilności jak ktoś je mega dogrzeje ale dla naszego ulicznego sposobu jeżdżenia w 90% przypadkow będzie to optymalne rozwiązanie. W moim pierwszym motocyklu miałem opony Dunlop Qualifier 2 i były tragiczne do zwykłej jazdy, przy mojej jeździe świeżaka praktycznie ciągle były niedogrzane i ślizgały się okrutnie. Zmieniłem pod koniec 3 sezonu na Micheliny Road 5 które od razu po założeniu na pierwszych 50km trzymały dużo lepiej niż te Dunlopy kiedykolwiek trzymały, plułem sobie w brodę że tak długo zwlekałem z wymianą. Nawet jak już po kilku sezonach nauczyłem się głupkować to Roady spokojnie ogarniały ostrą jazdę, dlatego z czystym sumieniem polecam opony turystyczne premium. Ze wspomnianymi tu oponami nie miałem kontaktu 8 nie mam o nich zdania, lepiej znam Pirelli Angel, Micheliny Roady i Metzelery Roadtec. Metzelery to marka koncernu Pirelli, dla mnie jeden z najlepszych producentów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-16 11:30:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3830
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
szymoon87 napisał(a):
Dotarłem do materiału, gdzie wskazana jest różnica w krzywiźnie bieżnika i moim zdaniem to jest główny współczynnik chyba aby nie mieszać opon w Moto


powód jest jeszcze prostszy. Tył ma za zadanie napędzać, przód hamować. jeśli masz opony "niesparowane", to może być tak ze jedna z opon będzie miała lepsze trzymanie niż druga (np nagrzeje się szybciej, lepiej będzie trzymała na mokro itp) co moze spowodować ze np w złożeniu puści szybciej niż ta druga, albo np tył będzie napędzał jak szalony a przód nie da rady tego wyhamować i puści.

dla tego na pewno, na 100% nie mieszałbym typów opon - sportowej z turystyczną itp. Dodatkowo nie znając kierowcy, również sugerował bym mu takie same opony na obu kołach. Jednak sam rozważałem opcję dwóch róznych (nawet producentów) u siebie, bo po prostu na przednie koło nie było w tej oponie rozmiaru takiego jaki chciałem mieć na tyle. Ale obie opony miały być podobnego typu, i mając świadomość tego uznałem że dla mnie to ok. tak więc w tym przypadku mając od wybioru starego kartofla, który stanowczo jest dla mnie na NIE, a nowszą wersję tej samej opony, tego samego producenta, myślę że można w to iść. Ale z zaznaczeniem że to są inne zestawy, i zanim w pełni temu układowi zaufasz warto powoli go testować w róznych warunkach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-16 12:11:33 
Niemowlak

Dołączył(a): 2008-08-28 12:12:16
Posty: 29
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 2001 H-D 883
dzieki wszystkim za opinie, cenne rady, pomoc ;)

Zamowiona M5 taka jak mam z tylu ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org