Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Lejecie benzyne 95 czy 98 ?
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=9811
Strona 5 z 5

Autor:  Brodzins [ 2013-07-27 07:05:42 ]
Tytuł:  Re: Lejecie benzyne 95 czy 98 ?

To ja może też dorzucę 3 grosze...
W moto różnicy nie czułem żadnej... jedynie finansową...
Za to w aucie... po zalaniu czerwone punto (zwane czerwoną strzałą, zasilaną radykalnie GAS'em czyt. dżi ej as...) się uśmiecha i nabiera pazura...
Charakterystyka pracy silnika zmienia się tak drastycznie... że mam wrażenie iż pomykam
[ img ]
a tak serio...

... to najbardziej trafna moim zdaniem jest wypowiedź :
misiakw napisał(a):
najważniejsza jest radocha użytkownika sprzętu. jeśli jeździec zadowolony, to i lotniczym może karmić rumaka, w końcu jedynie i radochę kierownika tu chodzi.

Autor:  Ron [ 2013-08-20 10:32:02 ]
Tytuł:  Re: Lejecie benzyne 95 czy 98 ?

dla zwolenników placebo,wierzących w czarne koty ufo i że verwa98, nitrometan, naklejka mocy :lol: i inne wynalazki zrobią z ich moto hayabuse poczytajcie:
http://motormania.com.pl/testy/motocykl ... ecej-mocy/

pewnie i tak ktoś napisze ze po 98 mu lepiej idzie.. :sniper:

Autor:  jaaro [ 2016-03-07 19:34:31 ]
Tytuł:  Re: Lejecie benzyne 95 czy 98 ?

Haha - no masakra :) wiem, że artykuł stary itd., ale nie spodziewałem się AŻ takich rozbieżności ...
z góry powiem tak - nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem ... ale kiedyś (kilka ładnych lat temu - z 10 lat) miałem bardzo dużo kontaktu z kierowcami TIRów ... i w większości oni mi mówili tak: Tankuj gdziekolwiek i cokolwiek ale broń Boże tylko nie na Shellu ! - tego się jakoś tak trzymam do dziś i dla mnie istnieje tylko Orlen i Statoil.
A tutaj taka niespodzianka :) coś ten artykuł mi za bardzo śmierdzi reklamą właśnie Shella... jakimś takim promowaniem na siłę ...
ale każdy tankuje tam gdzie mu bliżej i wygodniej, byle być zadowolonym ze swojego moto i z jazdy :)

Autor:  J@ck [ 2016-03-07 22:14:26 ]
Tytuł:  Re: Lejecie benzyne 95 czy 98 ?

Tez jeździłem Tirem i zawsze unikałem shella. Jedno tankowanie pod albo w Toruniu nie pamiętam, zamarzł mi przelew i auto stanęło po wypaleniu paliwa z jednego zbiornika. Opowieści z parkingów się potwierdziły :)

Autor:  glenroy [ 2016-03-07 22:16:22 ]
Tytuł:  Re: Lejecie benzyne 95 czy 98 ?

jaaro napisał(a):
coś ten artykuł mi za bardzo śmierdzi reklamą właśnie Shella... jakimś takim promowaniem na siłę ...

Ja wszelakie artykuły traktuję tylko jako ciekawostkę, co radzę każdemu razem i z osobna. To, że dane tytuły promują bardziej taką a nie inną markę, przecież to wszystko opiera się na kasie, na prawdę trudno o obiektywną opinię w tego typu pismach i im podobnych portalach. Przecież to jest jasne, że dana marka jest w stanie zapłacić więcej, żeby pomimo średniego wyniku, dostać dobrą opinię. Nie chcę już przytaczać konkretnych pism, bo to nic nie wniesie, ale dlaczego w jednym piśmie testy sprzętu zawsze wygra garnek od HJC, w teście moto, zawsze wygrywa BMW, a testy chemii wygrywa zawsze S100 albo Castrol, pomimo, że konkurencja w rzeczywistości wypada lepiej, albo na równym poziomie, ale mając połowę tańsze produkty.

jaaro napisał(a):
ale każdy tankuje tam gdzie mu bliżej i wygodniej, byle być zadowolonym ze swojego moto i z jazdy :)

Patrząc tak na te wykresy, już czepiając się szczegółów, ale primo: różnica rzędu 2KM to zupełnie akceptowalny błąd pomiarowy na hamowni, secundo: pomiarów nie robili w laboratorium, dokładnie w tym samym momencie dla wszystkich paliw, a na wynik pomiaru na hamowni mają wpływ takie składowe jak temperatura, ciśnienie i wilgotność powietrza, które w ciągu dnia ulegają zmianie, czasami znacznej. Reasumując, powyższe wykresy i ich różnice są gunwo warte, poza tym, poza czystym efektem placebo, mając 100 i więcej, konną maszynę, w jakikolwiek sposób jesteście w stanie odczuć nawet te 5KM różnicy? Bo prawda jest taka, że różnicę kilku koni mamy jadąc gorącym popołudniem i chłodnym wieczorem, więc wszelakie testy paliwa i próba wciśnięcia jak to one nie prostują kolektora, można sobie wsadzić...już to powtarzałem i będę powtarzał jak mantrę, liczba oktanowa nie odnosi się do kaloryczności paliwa więc nie może mieć bezpośredniego wpływu na osiągi, tym bardziej w silniku motocyklowym, gdzie zapłon ustawiony jest dla paliwa 91/95 oktanów.

Autor:  jaaro [ 2016-03-08 00:21:24 ]
Tytuł:  Re: Lejecie benzyne 95 czy 98 ?

glenroy napisał(a):
jaaro napisał(a):
coś ten artykuł mi za bardzo śmierdzi reklamą właśnie Shella... jakimś takim promowaniem na siłę ...

Ja wszelakie artykuły traktuję tylko jako ciekawostkę, co radzę każdemu razem i z osobna. To, że dane tytuły promują bardziej taką a nie inną markę, przecież to wszystko opiera się na kasie, na prawdę trudno o obiektywną opinię w tego typu pismach i im podobnych portalach. Przecież to jest jasne, że dana marka jest w stanie zapłacić więcej, żeby pomimo średniego wyniku, dostać dobrą opinię. Nie chcę już przytaczać konkretnych pism, bo to nic nie wniesie, ale dlaczego w jednym piśmie testy sprzętu zawsze wygra garnek od HJC, w teście moto, zawsze wygrywa BMW, a testy chemii wygrywa zawsze S100 albo Castrol, pomimo, że konkurencja w rzeczywistości wypada lepiej, albo na równym poziomie, ale mając połowę tańsze produkty.

jaaro napisał(a):
ale każdy tankuje tam gdzie mu bliżej i wygodniej, byle być zadowolonym ze swojego moto i z jazdy :)

Patrząc tak na te wykresy, już czepiając się szczegółów, ale primo: różnica rzędu 2KM to zupełnie akceptowalny błąd pomiarowy na hamowni, secundo: pomiarów nie robili w laboratorium, dokładnie w tym samym momencie dla wszystkich paliw, a na wynik pomiaru na hamowni mają wpływ takie składowe jak temperatura, ciśnienie i wilgotność powietrza, które w ciągu dnia ulegają zmianie, czasami znacznej. Reasumując, powyższe wykresy i ich różnice są gunwo warte, poza tym, poza czystym efektem placebo, mając 100 i więcej, konną maszynę, w jakikolwiek sposób jesteście w stanie odczuć nawet te 5KM różnicy? Bo prawda jest taka, że różnicę kilku koni mamy jadąc gorącym popołudniem i chłodnym wieczorem, więc wszelakie testy paliwa i próba wciśnięcia jak to one nie prostują kolektora, można sobie wsadzić...już to powtarzałem i będę powtarzał jak mantrę, liczba oktanowa nie odnosi się do kaloryczności paliwa więc nie może mieć bezpośredniego wpływu na osiągi, tym bardziej w silniku motocyklowym, gdzie zapłon ustawiony jest dla paliwa 91/95 oktanów.


powiem tylko jedno słowo - "dokładnie" :)

Strona 5 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/