Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Lejecie benzyne 95 czy 98 ? https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=9811 |
Strona 5 z 5 |
Autor: | Brodzins [ 2013-07-27 07:05:42 ] |
Tytuł: | Re: Lejecie benzyne 95 czy 98 ? |
To ja może też dorzucę 3 grosze... W moto różnicy nie czułem żadnej... jedynie finansową... Za to w aucie... po zalaniu czerwone punto (zwane czerwoną strzałą, zasilaną radykalnie GAS'em czyt. dżi ej as...) się uśmiecha i nabiera pazura... Charakterystyka pracy silnika zmienia się tak drastycznie... że mam wrażenie iż pomykam [ img ] a tak serio... ... to najbardziej trafna moim zdaniem jest wypowiedź : misiakw napisał(a): najważniejsza jest radocha użytkownika sprzętu. jeśli jeździec zadowolony, to i lotniczym może karmić rumaka, w końcu jedynie i radochę kierownika tu chodzi.
|
Autor: | Ron [ 2013-08-20 10:32:02 ] |
Tytuł: | Re: Lejecie benzyne 95 czy 98 ? |
dla zwolenników placebo,wierzących w czarne koty ufo i że verwa98, nitrometan, naklejka mocy :lol: i inne wynalazki zrobią z ich moto hayabuse poczytajcie: http://motormania.com.pl/testy/motocykl ... ecej-mocy/ pewnie i tak ktoś napisze ze po 98 mu lepiej idzie.. :sniper: |
Autor: | jaaro [ 2016-03-07 19:34:31 ] |
Tytuł: | Re: Lejecie benzyne 95 czy 98 ? |
Haha - no masakra :) wiem, że artykuł stary itd., ale nie spodziewałem się AŻ takich rozbieżności ... z góry powiem tak - nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem ... ale kiedyś (kilka ładnych lat temu - z 10 lat) miałem bardzo dużo kontaktu z kierowcami TIRów ... i w większości oni mi mówili tak: Tankuj gdziekolwiek i cokolwiek ale broń Boże tylko nie na Shellu ! - tego się jakoś tak trzymam do dziś i dla mnie istnieje tylko Orlen i Statoil. A tutaj taka niespodzianka :) coś ten artykuł mi za bardzo śmierdzi reklamą właśnie Shella... jakimś takim promowaniem na siłę ... ale każdy tankuje tam gdzie mu bliżej i wygodniej, byle być zadowolonym ze swojego moto i z jazdy :) |
Autor: | J@ck [ 2016-03-07 22:14:26 ] |
Tytuł: | Re: Lejecie benzyne 95 czy 98 ? |
Tez jeździłem Tirem i zawsze unikałem shella. Jedno tankowanie pod albo w Toruniu nie pamiętam, zamarzł mi przelew i auto stanęło po wypaleniu paliwa z jednego zbiornika. Opowieści z parkingów się potwierdziły :) |
Autor: | glenroy [ 2016-03-07 22:16:22 ] |
Tytuł: | Re: Lejecie benzyne 95 czy 98 ? |
jaaro napisał(a): coś ten artykuł mi za bardzo śmierdzi reklamą właśnie Shella... jakimś takim promowaniem na siłę ... Ja wszelakie artykuły traktuję tylko jako ciekawostkę, co radzę każdemu razem i z osobna. To, że dane tytuły promują bardziej taką a nie inną markę, przecież to wszystko opiera się na kasie, na prawdę trudno o obiektywną opinię w tego typu pismach i im podobnych portalach. Przecież to jest jasne, że dana marka jest w stanie zapłacić więcej, żeby pomimo średniego wyniku, dostać dobrą opinię. Nie chcę już przytaczać konkretnych pism, bo to nic nie wniesie, ale dlaczego w jednym piśmie testy sprzętu zawsze wygra garnek od HJC, w teście moto, zawsze wygrywa BMW, a testy chemii wygrywa zawsze S100 albo Castrol, pomimo, że konkurencja w rzeczywistości wypada lepiej, albo na równym poziomie, ale mając połowę tańsze produkty. jaaro napisał(a): ale każdy tankuje tam gdzie mu bliżej i wygodniej, byle być zadowolonym ze swojego moto i z jazdy :) Patrząc tak na te wykresy, już czepiając się szczegółów, ale primo: różnica rzędu 2KM to zupełnie akceptowalny błąd pomiarowy na hamowni, secundo: pomiarów nie robili w laboratorium, dokładnie w tym samym momencie dla wszystkich paliw, a na wynik pomiaru na hamowni mają wpływ takie składowe jak temperatura, ciśnienie i wilgotność powietrza, które w ciągu dnia ulegają zmianie, czasami znacznej. Reasumując, powyższe wykresy i ich różnice są gunwo warte, poza tym, poza czystym efektem placebo, mając 100 i więcej, konną maszynę, w jakikolwiek sposób jesteście w stanie odczuć nawet te 5KM różnicy? Bo prawda jest taka, że różnicę kilku koni mamy jadąc gorącym popołudniem i chłodnym wieczorem, więc wszelakie testy paliwa i próba wciśnięcia jak to one nie prostują kolektora, można sobie wsadzić...już to powtarzałem i będę powtarzał jak mantrę, liczba oktanowa nie odnosi się do kaloryczności paliwa więc nie może mieć bezpośredniego wpływu na osiągi, tym bardziej w silniku motocyklowym, gdzie zapłon ustawiony jest dla paliwa 91/95 oktanów. |
Autor: | jaaro [ 2016-03-08 00:21:24 ] |
Tytuł: | Re: Lejecie benzyne 95 czy 98 ? |
glenroy napisał(a): jaaro napisał(a): coś ten artykuł mi za bardzo śmierdzi reklamą właśnie Shella... jakimś takim promowaniem na siłę ... Ja wszelakie artykuły traktuję tylko jako ciekawostkę, co radzę każdemu razem i z osobna. To, że dane tytuły promują bardziej taką a nie inną markę, przecież to wszystko opiera się na kasie, na prawdę trudno o obiektywną opinię w tego typu pismach i im podobnych portalach. Przecież to jest jasne, że dana marka jest w stanie zapłacić więcej, żeby pomimo średniego wyniku, dostać dobrą opinię. Nie chcę już przytaczać konkretnych pism, bo to nic nie wniesie, ale dlaczego w jednym piśmie testy sprzętu zawsze wygra garnek od HJC, w teście moto, zawsze wygrywa BMW, a testy chemii wygrywa zawsze S100 albo Castrol, pomimo, że konkurencja w rzeczywistości wypada lepiej, albo na równym poziomie, ale mając połowę tańsze produkty. jaaro napisał(a): ale każdy tankuje tam gdzie mu bliżej i wygodniej, byle być zadowolonym ze swojego moto i z jazdy :) Patrząc tak na te wykresy, już czepiając się szczegółów, ale primo: różnica rzędu 2KM to zupełnie akceptowalny błąd pomiarowy na hamowni, secundo: pomiarów nie robili w laboratorium, dokładnie w tym samym momencie dla wszystkich paliw, a na wynik pomiaru na hamowni mają wpływ takie składowe jak temperatura, ciśnienie i wilgotność powietrza, które w ciągu dnia ulegają zmianie, czasami znacznej. Reasumując, powyższe wykresy i ich różnice są gunwo warte, poza tym, poza czystym efektem placebo, mając 100 i więcej, konną maszynę, w jakikolwiek sposób jesteście w stanie odczuć nawet te 5KM różnicy? Bo prawda jest taka, że różnicę kilku koni mamy jadąc gorącym popołudniem i chłodnym wieczorem, więc wszelakie testy paliwa i próba wciśnięcia jak to one nie prostują kolektora, można sobie wsadzić...już to powtarzałem i będę powtarzał jak mantrę, liczba oktanowa nie odnosi się do kaloryczności paliwa więc nie może mieć bezpośredniego wpływu na osiągi, tym bardziej w silniku motocyklowym, gdzie zapłon ustawiony jest dla paliwa 91/95 oktanów. powiem tylko jedno słowo - "dokładnie" :) |
Strona 5 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |