Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obrotow
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=17763
Strona 6 z 9

Autor:  J@ck [ 2015-04-14 16:29:35 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

ahamay napisał(a):
No to sporo przekręcony jest ten dystrybutor na stacji. Pazerny właściciel :)

ORLEN w Szprotawie

Autor:  Ron [ 2015-05-04 07:43:40 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

Za bardzo nie wnikam ile pali moto ale wczoraj jazda typowo turystyczna (max 120km/h) i wyszlo tylko 4,6 l chyba to dobry wynik :-) ?

Autor:  J@ck [ 2015-05-04 08:03:16 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

Na fz6 to bardzo dobry wynik

Autor:  blue7 [ 2015-05-04 08:43:29 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

Ron ja osiagam nawet 4,4 w dwójkę jak jadę sobie turystycznym tempem podobnym do Twojego. Zauważyłem, ze spalanie mi spadlo po regeneracji zacisków przednich bo klocki tarly mi o tarcze. Z powodu tego spalania uwielbiam FZ6, bo przy tej ilości kilometrów które robię ma to spore znaczenie :)

Autor:  simoncom [ 2015-05-05 13:15:24 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

u mie też 4,7 najczesciej ale z reguły jadę daleko więc jest ok , jesli porownam do mojego poprzedniego gs500f rewelacja w spalaniu mniej o 0,5/l a osiągi wiadomo duże wyższe.

Autor:  psikor [ 2015-05-05 19:21:34 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

U mnie po ostatnich 350 km weszło 18 litrów. To daje 5,1 l/100 km. Większość na spokojnie w dwie osoby, ale dużo przystanków (udział w rajdzie). Jak myślicie, naked może palić więcej niż S-ka?

Autor:  blue7 [ 2015-05-05 19:37:42 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

psikor raczej nie mniej bo to taka sama konstrukcja. Jakis minimalny wpływ na spalanie maja podzespoly w motocyklu ale zdecydowanie większe znaczenie ma styl jazdy, ukształtowanie terenu i obladowanie motocykla.

Autor:  sasza7 [ 2015-05-06 07:41:27 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

psikor, no i pamiętaj, że opory ruchu zależą w kwadracie od prędkości.
Motocykle mają słabą aerodynamikę, ale S ma lepszą niż N. Nie jest to bardzo duża różnica, ale biorąc pod uwagę oba powyższe można stwierdzić że S palą mniej.
Szczególnie ujawnia się to przy jeździe autostradowej :)

Autor:  psikor [ 2015-05-06 08:23:20 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

Właśnie o opory mi chodziło. W przypadku kilku motocykli (np. sv650, nie mogę znaleźć info o fz6) katalogowa prędkość maksymalna jest większa dla wersji z owiewką. Skądś musi się to brać.

Autor:  simoncom [ 2015-05-06 09:01:25 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

dodam tylko ze N jest lżejszy:)

Autor:  ŻABA [ 2015-05-07 14:07:26 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

jak tak jesteśmy przy ekonomicznej jeździe i spalaniu to czy ktoś może mi powiedzieć: jak zaczyna migać ostatni kwadracik kontrolki poziomu paliwa, to ile mam wtedy paliwka w baku?

Autor:  psikor [ 2015-05-07 14:12:26 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

ŻABA napisał(a):
jak tak jesteśmy przy ekonomicznej jeździe i spalaniu to czy ktoś może mi powiedzieć: jak zaczyna migać ostatni kwadracik kontrolki poziomu paliwa, to ile mam wtedy paliwka w baku?

Chyba 3,5 litra.

Autor:  ŻABA [ 2015-05-07 14:18:38 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

psikor napisał(a):
ŻABA napisał(a):
jak tak jesteśmy przy ekonomicznej jeździe i spalaniu to czy ktoś może mi powiedzieć: jak zaczyna migać ostatni kwadracik kontrolki poziomu paliwa, to ile mam wtedy paliwka w baku?

Chyba 3,5 litra.


i do końca wypalenia całej rezerwy miga ten klocek?

Autor:  psikor [ 2015-05-07 15:25:45 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

ŻABA napisał(a):
i do końca wypalenia całej rezerwy miga ten klocek?

Czy do końca to nie wiem, ale mnie ostatnio migał przez 50 km. Do baku weszło 18 litrów. Wraz z rozpoczęciem migania włącza się też wskaźnik przebiegu na rezerwie (F).

Autor:  damikss [ 2015-05-07 15:28:13 ]
Tytuł:  Re: Ekonomiczna jazda -->najbardziej ekonomiczny zakres obro

Tak miga do końca aż motocykl stanie:) i jeśli będziesz jechać do 6 tys obrotów powinnaś zrobić równe 60 km .Choć spotkałem się z opiniami że i 80:))))))

Strona 6 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/