Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-07-23 09:00:26 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-24 19:21:54
Posty: 389
Lokalizacja: stolica "Scyzorykowa"
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6S
Jak w temacie. Czytam o zamykaniu opon, czyli jeździe w dużym pochyleniu, na boku opony, z wykorzystaniem siły odśrodkowej. Pomijając jazdę po torze, jak wyglądają Wasze opony po jeździe na normalnej drodze?


Załączniki:
Komentarz: Opona w Fazerku.
opona.jpg [136.59 KiB]
Pobrane 875 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-23 09:00:26 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-07-23 12:04:08 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2012-04-02 22:16:27
Posty: 292
Lokalizacja: K-ce
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01
Moje wyglądają jak niżej, pozamykane, ale żebym się jakoś pewnie czuł? Tego powiedzieć nie mogę. Ostatnio przytarłem podnóżkiem, nie mam ograniczników i niestety mimo, że cały czas powtarzałem sobie, żeby nie panikować, przestraszyłem się i odpuściłem gazu, całe szczęście, diablo rosso jeszcze mnie nie zawiodły.

Nie wiem czy wszyscy wiedzą, ja nie wiedziałem, jeżdżąc na tzw. kaczkę często przycierałem butem, co też kończyło się podnoszeniem w panice motocykla. Teraz zawsze po zmianie biegu cofam stopy do tyłu, stąd też przytarty podnóżek. Cofając stopy na podnóżkach, podczas złożenia nie ryzykujemy wciągnięcia nogi pod moto.

Generalnie twist of the wrist II, ten film po prostu trzeba zobaczyć, żeby zrozumieć fizykę motcykla. Nie ma sensu też robić niczego na siłę, bo w podbramkowej sytuacji, może zabraknąć umiejętności. Staniesz na hamulcach lub zamiast dodawać płynnie, odpuścisz gazu, to wystarczy, żeby zamiast zacieśnić zakręt wyjść szerzej. Sam przeciwskręt to za mało... przekonałem na własnej skórze, całe szczęście bez negatywnych konsekwencji.

Załącznik:
DSC05484.JPG [476.21 KiB]
Pobrane 851 razy


Ostatnio edytowano 2013-07-23 13:13:47 przez arthi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-23 12:36:16 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-10-24 19:21:54
Posty: 389
Lokalizacja: stolica "Scyzorykowa"
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6S
THX, właśnie na takich odpowiedziach mi zależało. Mnie pozostał na oponie z 1,5 cm pasek i chyba jeszcze długo tak będzie :D. Pirelli Diablo Strada to nie opona rajdowa, tylko typowy turystyk i taki tez jest mój styl jazdy. Przejechałem na moim moto trochę ponad 5 kkm, (ogólnie trzeci sezon na jednośladach) więc go dopiero poznaje i szaleć nie zamierzam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-23 16:24:28 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-05-04 17:32:09
Posty: 4
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs600
Tak wygląda mój supermaxxx po tripie na transalpinę i transfogaraską - ok 5mm zostaje.

Potwierdzam sporą wartość twist of the wrist. Zacząłem jeździć ok 3 miesiące temu, ale już wcześniej ze 2 razy przetrawiłem to, co można zobaczyć w filmie plus doczytałem co nieco w necie i poszperałem po youtube, żeby wyłapać pewne zależności. Teraz po ok 5 tys km następne kroki chcę skierować na tor poznań, najlepiej z instruktorami, ale w tym sezonie pewnie już się nie uda.

Podczas wyjazdu do rumunii przez ten weekend zdecydowanie sporo zakrętów robiłem z jedną ręką na kierownicy, co pomagało w treningu odpowiedniej pozycji i stabilizacji fazera :) polecam


Załączniki:
IMAG0186.jpg [555.91 KiB]
Pobrane 788 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-28 15:04:16 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-05-27 17:29:42
Posty: 21
Lokalizacja: Hereford
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 044 07717626770
Obecne moto: Fazer 2005
jak miałem opony turing to zamykałem a sportowej nie mogę, zwłaszcza po szlifowaniu na nich w pierwszy dzień - troszkę odpuściłem z prędkością na winklach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-29 21:39:01 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
Jazda turystyczna na PR3. Stan jak na fotach. Jazda w każdych warunkach. Nie uważam, że pokonuje zakręty w sporym pochyleniu więc opona turystyczna a sportowa to kolosalna różnica.
Ps. zamykanie nowej opony w pierwszy dzień to niezbyt udany pomysł.
Przebieg przód, prawie 20tyś km
Przebieg tył, lekko ponad 13 tyś km (wymieniona bo pierwsza spotkała gwoździa :/ )


Załączniki:
Komentarz: tył PR3, przebieg 13 tyś km
SANY0427.JPG [177.72 KiB]
Pobrane 714 razy
Komentarz: przód PR3, przebieg 20 tyś km
SANY0429.JPG [184.39 KiB]
Pobrane 675 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-11 10:02:24 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-03-10 22:24:07
Posty: 411
Lokalizacja: DKL- dolnoslaskie krolestwo lądek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: E52 :P
Obecne moto: Fz6 S
to i ja dorzucę swoją :)


Załączniki:
21072012139.jpg [185.17 KiB]
Pobrane 615 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-12 11:07:29 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
przemo_ps napisał(a):
to i ja dorzucę swoją :)

Przemo ma gdzie zamykać, oj ma.... 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-12 15:15:41 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-03-10 22:24:07
Posty: 411
Lokalizacja: DKL- dolnoslaskie krolestwo lądek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: E52 :P
Obecne moto: Fz6 S
marcys998 i koledzy, zapraszam serdecznie na wspólne latanie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-05 22:24:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-04-08 13:32:31
Posty: 32
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N s2
Tak wygląda michałek po krótkiej jeździe na torze, przy temp. powietrza 13*C Szkoda oponki szybko schodzi :cry:


Załączniki:
mpr3.jpg [326.84 KiB]
Pobrane 476 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-06 12:51:48 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
edek, zaiste ogromne brawa dla Ciebie, że PR3 założyłeś na latanie po torze.

To jest opona głównie TURYSTYCZNA mimo, że nazywają ją sportowo-turystyczną.
A dodatkowo chyba trafiłeś na jakiś trefny egzemplarz chociaż nawet bieżnik tego modelu opony nie wygląda na to by latać non stop ostro na winklach. Co skutek widać na fotce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-06 15:24:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Przeciez to guma po gokartach zgarnieta z toru :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-06 21:10:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-04-08 13:32:31
Posty: 32
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N s2
Cały sezon latałem turystycznie po Czechach i Niemczech bo mam rzut beretem a na tor wpadłem przy okazji, wiec nie zakładałem pr3 specjalnie żeby ja upalić i jechać po niej jaka to ona zła.
Przeciwnie jestem z niej bardzo zadowolony tylko do pewnych celów kompletnie się nie nadaje co widać na załączonym obrazku. :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-06 21:50:56 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-08-16 19:46:14
Posty: 487
Lokalizacja: Wwa/B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TnT
Nierozumiem... niby dlaczego piloty roady maja nie nadawać się amatorsko na tor?
Ogólnie wiadomo, ze powery 2x szybciej skończą się... coś za coś.

Też mi się wydaje, że pozbierałeś trochę gumy z toru i to tej z bardziej miękkich opon.

Roady nadają się na wszystko... nawet na zamknięcie doniczki :roll: :


Załączniki:
palmi.jpg [38.41 KiB]
Pobrane 412 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org