Dołączył(a): 2013-07-19 11:18:07 Posty: 1 Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
|
Ponieważ początkowo miałem spore problemy z identyfikacją malowania danego rocznika Fazera FZ1 S po 2006 roku, postanowiłem trochę poszperać w necie i zamieścić zebrane informacje w jednym miejscu. Starałem się też zapisać wszystkie moje spostrzeżenia odnośnie różnic pomiędzy danymi malowaniami, rocznikami i wersjami. Na ile udało mi się to rozkminić, oceńcie sami. Okazuje się, że sporo Fazerów trafia do nas również z za oceanu. Podstawową różnicą jest oznaczenie na owiewce wersji amerykańskiej symbolem FZ1 a nie Fazer, jak ma to miejsce w przypadku motocykli przeznaczonych na rynek europejski. Różnią się też nazwy oficjalnych malowań. Poza tym pomiędzy podobnymi kolorystycznie wersjami z EU i USA jest też sporo różnic w samym malowaniu poszczególnych podzespołów. Przy zbieraniu materiału korzystałem głównie z europejskich for poświęconych Fazerowi, europejskich stron Yamahy oraz serwisu Total Motorcycle.com. Za ewentualne rozbieżności lub niekompletne czy też błędne informacje z góry przepraszam, gdyż Fazerem interesuję się od niedawna.
Rocznik 2006 Rynek europejski: nowy Fazer debiutuje w 3-ech kolorach:
Lava Red [ img ]
Ocean Depth [ img ]
Silver Tech [ img ]
Rynek amerykański:
Red (różnice względem wersji EU: raczej brak, z wyjątkiem oznaczenia na owiewce) [ img ]
Silver (różnice względem wersji EU: czarna rama, czarny blok silnika) [ img ]
Rocznik 2007 Rynek europejski:
Lava Red (zmiany względem 2006: czarne malowanie przedniej części baku i częściowo owiewki, czarny błotnik przedniego koła) [ img ]
Ocean Depth (zmiany względem 2006: czarny blok silnika) [ img ]
Teal Tech (nowe malowanie) [ img ]
Rynek amerykański:
Deep Metallic Blue (różnice względem wersji EU Ocean Depth: brak z wyjątkiem oznaczenia na owiewce) [ img ]
Metallic Black (nowe malowanie, charakterystyczny czerwono szary pas na baku i owiewce) [ img ]
Rocznik 2008 Rynek europejski:
Lava Red (zmiany względem 2007: srebrny blok silnika, czarne lagi, złote felgi, czerwony bak, błotnik przedniego koła i owiewka) [ img ]
Ocean Depth (zmiany względem 2007: srebrny blok silnika, czarne lagi, złote felgi) [ img ]
Graphite (nowe malowanie) [ img ]
Rynek amerykański:
Dark Metallic Grey (różnice względem wersji Graphite EU: złote felgi i lagi, czarny blok silnika) [ img ]
Deep Metallic Red (różnice względem wersji Lava Red EU: złote lagi, czarny blok silnika, srebrne osłony chłodnicy) [ img ]
Rocznik 2009 Rynek europejski:
Lava Red (zmiany względem 2008: czarny zadupek, dwukolorowy blok silnika) [ img ]
Ocean Depth (zmiany względem 2008: dwukolorowy blok silnika) [ img ]
Teal Tech (brak zmian względem rocznika 2007) [ img ]
Graphite (zmiany względem 2008: złote felgi, czarne osłony chłodnicy, dwukolorowy blok silnika) [ img ]
Rynek amerykański:
Dark Metallic Grey (różnice względem wersji Graphite EU: czarny blok silnika, chyba czarna owiewka i przednia część baku; zmiany względem 2008: czarne lagi i osłony chłodnicy) [ img ] Dark Metallic Purplish Blue (różnice względem wersji Ocean Depth EU: czarny blok silnika, czarne felgi, zmiany względem wersji Deep Metallic Blue 2007: czarne lagi) [ img ]
W egzemplarzach z 2009 roku można również natrafić na wersje limitowane w 3 malowaniach: YSP (głównie Japonia, pod nazwą YSP w Japonii występuje też europejskie malowanie Thunder Blue na 2010 rok) i 2-ie Limited Edition.
[ img ] [ img ] [ img ]
Rocznik 2010 Rynek europejski:
Lava Red (brak zmian względem rocznika 2009) [ img ]
Ocean Depth (brak zmian względem rocznika 2009) [ img ]
Thunder Blue (nowe biało niebieskie malowanie, napis fazer wędruje na bak, w Japonii malowanie znane pod nazwą YSP) [ img ]
Competition White (nowe malowanie, nowy napis na owiewce powędrował trochę niżej, czarne sety i tłumik) [ img ]
Midnight Black (nowe malowanie, nowy napis na owiewce, czarne sety i tłumik) [ img ]
Rynek amerykański:
Metallic Black (zmiany względem 2007: brak pasa na baku i owiewce, czarne lagi, tłumik, sety oraz przednia część baku i owiewka, złote felgi, szary zadupek i tylna część baku) [ img ]
Deep Metallic Red (zmiany względem 2008: jasny napis na owiewce, czarny tłumik, sety i osłony chłodnicy) [ img ]
Deep Metallic Red (Kanada) (malowanie na rynek kanadyjski z tego roku różni się od wersji amerykańskiej odcieniem czerwieni i czarnymi lagami) [ img ]
Rocznik 2011 Rynek europejski:
Lava Red (zmiany względem rocznika 2010: biało-czerwone malowanie zadupka, baku i owiewki, czarne felgi, tłumik i blok silnika, napis fazer wędruje na bak) [ img ]
Competition White (brak zmian względem rocznika 2010) [ img ]
Midnight Black (brak zmian względem rocznika 2010) [ img ]
Rynek amerykański:
Silver 3 (zmiany względem rocznika 2006: czarny tłumik, lagi i sety) [ img ]
Rocznik 2012 Rynek europejski:
Competition White (brak zmian względem rocznika 2011) [ img ]
Competition White ABS (różnice i zmiany względem wcześniejszych roczników i wersji bez ABS to ciemne tło i czerwone podkreślenie napisu na owiewce, czerwone naklejki na felgi oraz czarny zadupek) [ img ] Midnight Black (brak zmian względem rocznika 2011) [ img ]
Rynek amerykański:
Bluish White (jedyne różnice względem wersji EU z ABS-em to oznaczenie na owiewce i brak czerwonych naklejek na felgi) [ img ]
Rocznik 2013 Rynek europejski:
Competition White ABS (brak zmian względem rocznika 2012) [ img ] Midnight Black ABS (brak zmian względem rocznika 2012) [ img ]
Rynek amerykański
Dark Metallic Purplish Blue (różnice względem rocznika 2009 to czarny zadupek, sety, felgi i tłumik) [ img ]
Na koniec można jeszcze wspomnieć słowo o wersji GT wyposażonej w pełną owiewkę i wysoką szybę, która sprzedawana była bodajże od 2008 roku. Malowania w wersji GT z jakimi się zetknąłem to Graphite 2008, Ocean Depth 2009 (na zdjęciu poniżej) oraz YSP bądź Thunder Blue 2011. Oczywiście w sprzedaży pojawiły się też akcesoryjne owiewki do wcześniejszych roczników, dlatego często spotkać można Fazera GT w innym malowaniu, najczęściej Lava Red i Silver Tech. [ img ]
Ostatnio edytowano 2013-08-06 10:33:00 przez Pete, łącznie edytowano 2 razy
|
|