Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-07-29 16:51:25 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-04-13 23:59:48
Posty: 24
Płeć: Mężczyzna
Taka dziwna sytuacja wczoraj mi się przydarzyła:
Środek dnia, na dworze skwar - temperatura ok 35 stopni. Przejechałem na swoim FZ6 jakieś 30 km tempem ok 90-100 km/h. Potem musiałem przejechać kilka kilometrów bardzo powoli (bezdroża) - czyli tempem wolniejszym niże rowerzyści. Jadąc czułem, że moto się grzeje, wentylator chodzi i w pewnej chwili moto mi gaśnie. Próbuję odpalić i...nic. Słychać tylko jak uruchamia się wentylator a następnie to charakterystyczne "trykanie" jak przy rozładowanym akumulatorze. Próbowałem kilka razy i ciągle to samo. Odczekałem jakieś 15-30 minut i motocykl odpalił od strzału bez problemu.
Co może być przyczyną? Czy wiatrak zabiera tyle prądu, że aku nie dał rady przy odpaleniu? Jest to normalne?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-29 16:51:25 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2013-07-29 17:06:56 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-04-24 20:49:39
Posty: 14
Lokalizacja: Warszawa/Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: YZF600r Thundercat
może jakaś pułapka przeciwko przegrzaniu :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-30 00:12:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3846
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
może przegrzał ci się regulator napięcia. w CBR to standard, jak sie przegrzeje/przepali to na zimnym moto odpala (choć czasem na pych) troszkę podziała, a po rozgrzaniu gaśnie i półki jest ciepły nie ma opcji żeby zadziałał. też tyrka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-30 07:44:54 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-07-24 09:42:02
Posty: 88
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 600 153 477
Obecne moto: FZS 600 2003r
piszesz że po wertepach to może nóżka się majgnęła i zadziałał czujnik stopki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-30 08:18:35 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
Podejrzewam że w moto jest tak samo jak w niektórych autach że po osiągnięciu pewnej temp czujnik wyłącza zapłon by nie spowodować szkód przez przegrzanie. Jak trochę ostygnie można spoko jechać dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-07-30 08:20:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Sprawdzić ładowanie i stan akumulatora :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-13 09:47:32 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-04-13 23:59:48
Posty: 24
Płeć: Mężczyzna
No i niestety motocykl zdechł mi całkiem. Wczoraj po dwudniowej przerwie chciałem pojeździć i rozrusznik ani drgnął. Pewnie coś z ładowaniem akumulatora jest nie tak. Czy można jakoś samemu sprawdzić ładowanie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-13 09:58:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3846
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Lexx napisał(a):
Czy można jakoś samemu sprawdzić ładowanie?

zmierz prąd (w wersji dla toperza: napięcie stałe) na aku, powinno być 12V. potem odpal jakoś moto (na kable, na pych, nowym aku, metodą rozmiawiano-głaskaną - jakkolwiek) i zmierz jakie masz napięcie. jeśli jakieś wyższe, najprawdopodobniej 14V to znaczy że masz ładowanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-13 13:40:56 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-04-13 23:59:48
Posty: 24
Płeć: Mężczyzna
Dzięki misiakw - jak dopadnę miernik to sprawdzę.
Póki co wyjąłem akumulator, podpiąłem do Oximisera i lekkie zdziwienie - pokazuje stan naładowania na jakieś 80% i 13.4 volt. No to co jest do jasnej ciasnej, skoro aku praktycznie jest ok?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-13 15:45:39 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3846
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
może jakiś przekaźnik czy inny wuj. sprawdzaj po kolei od aku do rozrusznika. jeśłi aku dobre a nie kręci to gdzieć na tej drodze jest wtopa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-14 15:24:08 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-09-05 16:57:28
Posty: 908
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT 2008
Aku może być "naładowane" a i tak będzie do śmieci bo prąd rozruchowego nie będzie miał - nie będzie trzymał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-14 15:29:17 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2011-11-03 14:41:16
Posty: 261
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha MT 09
Spróbuj odpalić przez kable. Jak odpali tzn że aku zdechło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-14 15:31:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-04-13 23:59:48
Posty: 24
Płeć: Mężczyzna
Panowie dzięki za rady. Dzisiaj odpaliłem moto "na pych" i pojechałem do serwisu. Tam stwierdzono, że zdechł regulator napięcia. Dziwi mnie to trochę, bo jakieś 1.5 roku temu go wymieniałem. To jest jakaś strasznie wrażliwa część w Fazim czy jak?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-14 17:28:57 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2013-08-05 21:05:14
Posty: 7
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 508108888
Obecne moto: Fazer Fz6 06
Nie wiem czy regulator to jakiś problematyczny element w tym motocyklu bo u mnie odpukać wszystko działa i nic się z nim nie dzieję ale u kolegi jest z nim problem bo chyba już 3 mu spaliło i spece dalej nie wiedzą co jest z tym moto nie tak ja osobiście podejrzewam alternator należało by tam zerknąć bo jeśli coś z nim się dzieje to po nagrzaniu potrafi szwankować i palić regulator jeśli nie przeciążasz instalacji nadmiernie to regulator powinien działać be problemów


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-16 21:42:07 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-04-13 23:59:48
Posty: 24
Płeć: Mężczyzna
Podobno w Fazerze regulator jest w bardzo niefortunnym miejscu - gdzieś pod plastikami - przez co kiepsko z cyrkulacją powietrza i ma tendencje do przegrzewania się. Kolega w serwisie pokazywał mi jak to jest rozwiązane np w V-Stromie - tam regulator widać z zewnątrz i jest dużo lepiej chłodzony.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org