Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Prędkość vs kufer.
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=20&t=14614
Strona 1 z 2

Autor:  Viper [ 2013-10-14 14:42:23 ]
Tytuł:  Prędkość vs kufer.

Witam!
Mam pytanko na śniadanko :D Jaki wpływ ma zainstalowany kufer centralny na osiągi trakcyjne Fazerka? Bo, że ma to wiadomo, tylko jaki? Powiedzmy na prędkość maksymalną, czy też zużycie paliwa. Macie jakieś swoje doświadczenia w tym temacie?

Autor:  J@ck [ 2013-10-14 14:55:27 ]
Tytuł:  Re: Prędkość vs kufer.

przede wszystkim zwiększa opór wiatru więc i prędkość i przyspieszenie się pogarsza ale najgorsze co dzieje się z moto po założeniu kufra to lekko drgająca kierownica przy większej prędkości

Autor:  misiakw [ 2013-10-14 15:43:40 ]
Tytuł:  Re: Prędkość vs kufer.

j@ck napisał(a):
ale najgorsze co dzieje się z moto po założeniu kufra to lekko drgająca kierownica przy większej prędkości



zależnie od kufra, najbardziej od rozmiary. u mnie nie drży, z prędkościami do których latam na nakedzie też jakoś dużych zmian w osiągach nie zauważyłem. tyle że środek cieżkości wyżej, więc mniej muszę się sam wychylać w zakrętach. ale ja mam kufer w który 2 integrali nie wsadzę (w sumie poza tym ze to givi to nie wiem jaka pojemność - dostałem w gratisie przy kupnie pierwszego moto)

Autor:  rhazz [ 2013-10-14 18:59:35 ]
Tytuł:  Re: Prędkość vs kufer.

Mam podstawową Awinę, testowana w każdych prędkościach - nic się nie dzieje
Za to jak mam tam jakieś graty 2-3kg i jadę około 20km/h i puszczam kiere to robi się shimmy. Na pewno od kufra bo na samej płycie, zjawisko nie występuje ;)
Na spalanie też nie ma wpływu raczej ;)

Autor:  MarcinJ [ 2013-10-14 19:20:35 ]
Tytuł:  Re: Prędkość vs kufer.

Kufer Givi/Kappa K46 Monolock. Powyżej 200 zaczyna lekko kołysać moto, poniżej nie odczuwam, że go mam.

Autor:  thundercut [ 2013-10-14 20:34:53 ]
Tytuł:  Re: Prędkość vs kufer.

Duży kufer na pokładzie, taki na dwa kaski i rękawiczki. Spalanie w trasie w normie (opisane w temacie spalanie), bujanie pojawia się przy 170-180km/h. Każdy 1 km/h szybciej jest bardzo nie przyjemny.

Autor:  jarzombek [ 2013-10-14 21:03:24 ]
Tytuł:  Re: Prędkość vs kufer.

też mam duży kufer 55l givi. Powiem szczerze jestem może mało ogarnięty albo mało spostrzegawczy ale nie zauważyłem żeby kufer wpływał znacząco na właściwości jezdne albo na spalanie. Wyjątek jest jak kufer jest napchany na maksa i ciężki czyli dociążony tył a odciążony przód. ale to normalne że moto wówczas się będzie zachowywać mnie stabilnie...

Autor:  marciniak [ 2013-10-14 22:00:39 ]
Tytuł:  Re: Prędkość vs kufer.

to i ja podzielę się swoimi odczuciami z jazdy z kufrem, miałem na nakedzie givi maxia e52

powyżej 200 nie jeździłem ale do 180 w dwie osoby na autostradzie idzie normalnie, bez żadnych niepokojących objawów,

spalanie również bez zmian, jedynie trzeba uważać na ostre ruszanie spod świateł, nawet przy wyprzedzaniu jak zredukujesz dwa biegi i ostro odwiniesz to na krótką chwilę tracisz przyczepność przedniego koła:)

z moich obserwacji na wzrost zużycia paliwa wpływ miały u mnie boczne torby, szczególnie jak je maksymalnie powiększyłem i odstawały na boki dość znacznie.

a kufer centralny jest opływowy i masz go za plecami więc nie wiele wpływa na aerodynamikę, coś tam na pewno ale nie na tyle żebyś to odczuł.

Autor:  FazerNDM [ 2013-10-14 22:10:42 ]
Tytuł:  Re: Prędkość vs kufer.

Też maż duże givi i jakoś nie zauważyłem negatywnego wpływu. Także przy prędkości autostradowej ;)

Autor:  MarcinJ [ 2013-10-14 22:23:32 ]
Tytuł:  Re: Prędkość vs kufer.

A ktoś ma doświadczenia z bocznymi? Będę montował prawdopodobnie K33 Monokey Side

Autor:  zielony [ 2013-10-15 10:47:13 ]
Tytuł:  Re: Prędkość vs kufer.

u mnie- to nie fazer ale... z bocznymi kuframi nie odczuwam żadnej różnicy w prowadzeniu z powodów wiatrowych itd, prowadzenie pogarsza się dopiero jak załaduję się na fulla i jadę we 2 osoby- ale to ze względów obciążeniowych

co do spalania- 2 ludzie i 3 kufry- to 4,5l/100 przelotowa 120

Autor:  mikul107 [ 2013-10-29 20:21:53 ]
Tytuł:  Re: Prędkość vs kufer.

Ja mam E52 Givi centralny. Prędkość max wg. książeczek to 120. Ja raz zapomniałem się, że go mam i pocisnąłem 180 to zaczął wtedy wibrować motocykl :)

Autor:  Viper [ 2013-10-29 22:07:16 ]
Tytuł:  Re: Prędkość vs kufer.

Ja leciałem z moim kufrem w BRD po autobahnie 220 km/h, więcej nie dało rady. Fazerek wymiękł i dlatego zastanawiam się czy bez "kufera" dałby radę więcej.

Autor:  jerry01 [ 2013-10-30 15:37:37 ]
Tytuł:  Re: Prędkość vs kufer.

Nie fazer ale VFR - kufry fabryczne. Z centralnym - najczęściej po puszczeniu kiery można policzyć do 3 i zaczyna się shimma na kierownicy ;) To jest standard absolutny i nie ma się czym przejmować. Z zalozonymi bocznymi czuc zdecydowanie roznice - bo nie oszukujmy się to sa wiatrołapy - wiec moto będzie jechalo inaczej. Co do kwestii trakcyjnych niekoniecznie cos się w sposób widoczny zmieni, ale jak ktoś miał samochod z dużym spojlerem i jezdzil zarówno z zalozonym jak i zdjętym to wie o co chodzi. Sprzet będzie się trochę bardziej "meczyl". VFR jest trochę jak Bandzior - czyli taka ciuchcia. Zalozysz centralke pojdzie, posadzisz pasazerke - pojdzie, dolozysz kufry ok tez pojdzie, ale jak jedziesz solo to roznica jest wyczowalna ;)

Co do predkosci i kufra to już loteria. Wiekszosc ma do 120 - tu kunktow newralgicznych jest kilka. Po pierwsze przy ciężkim kufrze - jaka predkosc wytrzyma stelaż, po drugie czy wytrzyma mocowanie plyty ze stelażem i po trzecie czy wytrzyma mocowanie stelaża z kufrem. Widzialem zdjęci i złamanych stelaży i połamanych zaczelow w plychach i wyrwane z mięsem (fragmentami plyty) sruby stelaża. Loteria... Ja powyżej 1,8 pln z kuframi zaczynam się pocic i nerwowo spogladac w lusterka. JAk na razie (odpukać) bez przygod.

Autor:  Vesto43 [ 2013-11-04 00:34:46 ]
Tytuł:  Re: Prędkość vs kufer.

Kuferek centralny 50l K-max, 220 kmh i nic specjalnego się nie działo, ale to był krótki zryw. Niedawno do Krakowa jechałem, na A4 od Tarnowa, ganiałem 180-190 i też nic się nie stało, mogłem więcej ganiać ale jednak miałem tego stracha że kufer stracę. Fazer spalił średnio 6,4 z czego 80 kilometrów było jechane po zwykłych drogach, z prędkościami 90-120 w porywach do 170. Shimmy nigdy nie odczułem na fazerku odkąd jadę na nowej diablo rosso II z przodu, ale przy wyższych prędkościach wolałem nie puszczać kiery, bo by mnie zdaaaarrrłoooo.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/