Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-11-23 19:52:39 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-11-17 22:09:03
Posty: 40
Lokalizacja: Rąbień AB k/Łodzi
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZ6 2006r
Witam,

noszę się z zamiarem zakupu fazera. Na pewne moje pytania uzyskałem już odpowiedź ale mam jeszcze kilka.
W tym poście interesuje mnie kwestia różnic szeroko pojętych pomiędzy fazerami z gaźnikami i wtryskiem.
Wiem, że chcę zakupić fazera po 2000r z kocimi oczyma. podobają mi się wizualnie 2 modele o różnych cenach.
Poza wyglądem różnią się w szczególności właśnie gaźnik/wtrysk.
Ale różnią się też znacznie ceną.
Czy w przypadku - założenie hipotetyczne - stan obu maszyn byłby podobny, to czy warto dopłacać ponad 2 k za młodszy rocznik z wtryskiem?
Linki do obu modeli:

http://motorimport.otomoto.pl/yamaha-fz ... 35637.html

http://tablica.pl/oferta/yamaha-fazer-6 ... f06194067b

Dzięki i pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-23 19:52:39 
stara wyga

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska
No to zobacz:
PostNapisane: 2013-11-23 20:01:45 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 1417
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 507623182
Obecne moto: Kilofaza 2002
Fz6 to jest dużo nowszy motocykl, inaczej zbudowany, wtrysk = większe spalanie, bardziej wyczuwalna moc.
Gaźnikowe moto to przede wszystkim moc ograniczona Twoją fantazją :D
Jak masz te 2 tys to bierz fz6 bo to lepsze moto, choć dużo łatwiejsze (nudniejsze) w prowadzeniu ;)
Ja stawiam na gaźniki...a w fzs 1000 to już wgl jest ubaw :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-23 20:56:18 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-22 08:18:10
Posty: 105
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BT 1100 Bulldog
rhazz napisał(a):
Fz6 to jest dużo nowszy motocykl, inaczej zbudowany, wtrysk = większe spalanie, bardziej wyczuwalna moc.
Gaźnikowe moto to przede wszystkim moc ograniczona Twoją fantazją :D
Jak masz te 2 tys to bierz fz6 bo to lepsze moto, choć dużo łatwiejsze (nudniejsze) w prowadzeniu ;)
Ja stawiam na gaźniki...a w fzs 1000 to już wgl jest ubaw :D


Czy ja wiem wtrysk i duże spalanie ,jak miałem FZ6 to 6l nie przekraczało i to nawet przy dzidowaniu więc nie jest źle a wtrysk to same zalety żadnego pitolenia z saniem zapalasz i chodzi zimą paliwo nie schodzi jak z gaźników po całej zimie tryk i chodzi a najważniejsze zadnych czynności serwisowych mycia czyszczenia i regulacji wtrysk to same zalety nie należy się bać nowego .
A i cugu FZ6 nie brakuje więc warto dopłacić te 2 tyś jeśli stan jest ok moto o wiele nowocześniejsze alu rama i wygląd kozacki i świetnie się prowadzi
ja bym brał FZ6
ale zrobisz jak zechcesz to przecież Ty masz kase do wydania


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-23 22:48:48 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 2482
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
GG: 5396190
Telefon: 792735362
Obecne moto: Cezet 175
Cytuj:
czynności serwisowych mycia czyszczenia i regulacji wtrysk

Wcale nie ma??
- synchronizacja przepustnic
- korekta dawek
- czyszczenie sitek na myjce ultradźwiękowej
- padające regulatory ciśnienia na listwie
- wymiana gumek - oringów gdzie cena np 220zł za 4 szt bo tylko ASO


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-24 09:20:40 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-08-22 08:18:10
Posty: 105
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BT 1100 Bulldog
Wojt@s napisał(a):
Cytuj:
czynności serwisowych mycia czyszczenia i regulacji wtrysk

Wcale nie ma??
- synchronizacja przepustnic
- korekta dawek
- czyszczenie sitek na myjce ultradźwiękowej
- padające regulatory ciśnienia na listwie
- wymiana gumek - oringów gdzie cena np 220zł za 4 szt bo tylko ASO


Panie Wojtku ale czy tak często jak w gaźnikach ??? gdzie ceny za mycie regulacje gaźników też nie są małe


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-24 14:08:16 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-11-09 01:05:01
Posty: 151
Płeć: Mężczyzna
Mam gaźnikowca, wziąłbym wtrysk gdybym miał fundusze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-24 16:02:20 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 608
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
GG: 3280985
Telefon: Nokia
Obecne moto: FZ8 - SA
Wojt@s napisał(a):
Cytuj:
czynności serwisowych mycia czyszczenia i regulacji wtrysk

Wcale nie ma??
- synchronizacja przepustnic
- korekta dawek
- czyszczenie sitek na myjce ultradźwiękowej
- padające regulatory ciśnienia na listwie
- wymiana gumek - oringów gdzie cena np 220zł za 4 szt bo tylko ASO


No tak..ale na przestrzeni np.50 tys.km ile razy wykonuje się tą czynność ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-24 20:30:58 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 2482
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
GG: 5396190
Telefon: 792735362
Obecne moto: Cezet 175
Cytuj:
No tak..ale na przestrzeni np.50 tys.km ile razy wykonuje się tą czynność ?


co 24 tys km dla fz6/fz1/fz8 jak mnie pamięć nie myli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-24 20:36:34 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 393
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Płeć: Mężczyzna
GG: 9048236
Obecne moto: CBR 954 FireBlade
Z jakiegoś powodu producenci przeszli z gaźnika na wtrysk. I właśnie motocykle na wtrysku są droższe, więc coś w tym musi być... Generalnie jak to z Rhazzem mówimy - wtrysk jest lepszym rozwiązaniem, chociaż z drugiej strony coś nawali i masz tzw. "error" i nic nie zrobisz... stoisz, a na gaźniku zawsze jakoś, chociażby w trybie szarpanej jazdy się gdzieś dowleczesz...

No i jedna arcy ważna różnica - na gaźniku jest frajda ze strzelania z komina w tunelu :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-24 20:48:59 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-11-09 01:05:01
Posty: 151
Płeć: Mężczyzna
Przeszli na wtrysk z powodu norm emisji spalin.
Chociaż dla mnie wtrysk jest mniej obsługowy. Swoją drogą dlaczego niby w moto trzeba tyle robić przy wtryskach co 24k km, a w samochodzie obsługa jest praktycznie zerowa i wszystko chodzi ok?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-24 20:52:31 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 608
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
GG: 3280985
Telefon: Nokia
Obecne moto: FZ8 - SA
bierny napisał(a):

No i jedna arcy ważna różnica - na gaźniku jest frajda ze strzelania z komina w tunelu :D


W FZ6 na kominach LeoV. bez Db-killera i katalizatora [i bez sondy lambda] też strzelał na pół metra ogniem :twisted:
Mimo wszystko wtrysk paliwa to ogromna wygoda.
Wojtas śmiem twierdzić że w serwisie Yamahy często zapominają o tej czynności jak regulacja wtrysku :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-11-24 20:54:51 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 2482
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
GG: 5396190
Telefon: 792735362
Obecne moto: Cezet 175
Cytuj:
Chociaż dla mnie wtrysk jest mniej obsługowy. Swoją drogą dlaczego niby w moto trzeba tyle robić przy wtryskach co 24k km, a w samochodzie obsługa jest praktycznie zerowa i wszystko chodzi ok?


W aucie masz 1 przepustnice. Tutaj masz 4 np w fz6 , 8 przepustnic w gixie

ASO pamięta, przecież jest to zawarte w tabelce że przy danym przebiegu. A że jak chodzi to chodzi ....


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-05 19:17:15 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-09-13 18:49:03
Posty: 13
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
A ja mam takie pytanie odnośnie wtrysku.
Ogólnie sie mówi, że wtrysk sam dobierze odpowiednią dawkę paliwa, np. przy zmianie wydechu na przelot sam sobie zwiększy ilość paliwa bo jak wiadomo "przelot" = więcej powietrza.
Ale czy komputer sterujący wtryskiem zwiększy wtedy tylko ilość paliwa czy zmieni skład mieszanki?
Bo widziałem już nie raz moto na wtrysku, gdzie były nowe filtry powietrza a świece czarne, okopcone co ewidentnie wskazuje na zbyt bogatą mieszankę. W gaźniku można to łatwo wyregulować ale jak jest na wtrysku?
Tak samo jak się mają ustawienia fabryczne do moto co ma przelatane np. 60 czy 80 tyś. km? Wtedy te serwisowe nastawy mogą być albo za "bogate" albo za "ubogie" Wtrysk też sam to sobie ustawi? Czy właśnie po to sie robi kontrolę i ewentualną korektę dawek, jak pisał Wojtas?
Pytam bo nigdzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wszędzie tylko że wtrysk jest "inteligentny" i sam dobiera optymalne dawki... Ale dobiera tylko ilość paliwa czy także sobie ustala skład mieszanki?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-05 19:59:22 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 2482
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
GG: 5396190
Telefon: 792735362
Obecne moto: Cezet 175
Dla przykładu FZ6:
- są śruby od składu mieszanki
- są śruby od regulacji przepustnic
Fabryka podaje podciśnienie jakie jest wzorcowe np 3 cylinder i do tego ustawia się reszte.

Wielu ludzi myli układy wtryskowe z pojazdów z 1 przepustnicą i wspólnym kolektorem ssącym. Tam ECU dzięki czujnikowi temp. sondzie lambda, i masie innych czujników jest w stanie wydłużyć czas wtrysku/skrócić dzięki czemu jest albo bogaciej albo ubogo. Jest wspólny kolektor ssący więc wszystkie 4,6,8 cylindrów dostaje taką samą dawkę , tak samo powietrza gdyż jest jedna przepustnica.

W moto na 1 cylinder przypada oddzielny kolektor ssący , który jest odlewem w głowicy , 1 wtryskiwacz, częścią wspólną jest tylko airboxa i linia paliwowa wraz z regulatorem ciśnienia paliwa. I tutaj ECU ma wgraną mapę, a tak naprawdę czujniki to lekka korekta i kontrola czy skład mieszanki jest stechiometryczny a reszta to tak naprawdę sterowanie zapłonem ( zmienna mapa ). Dodatkowo w moto podciśnienia są wyrównane dla cylindrów pracujących parami, 1 i 4 , 2 i 3.

Bardziej łopatologicznie się nie da, wtrysk w moto jest obsługowy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-06-05 20:32:45 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-09-13 18:49:03
Posty: 13
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002
Wojt@s napisał(a):
I tutaj ECU ma wgraną mapę, a tak naprawdę czujniki to lekka korekta i kontrola czy skład mieszanki jest stechiometryczny a reszta to tak naprawdę sterowanie zapłonem ( zmienna mapa )

A więc czy przy dużym przebiegu np. 80 tyś. ECU sam dobierze odpowiednią dawkę do stopnia zużycia silnika czy będzie nadal podawał ilości fabryczne? Bo mogą wtedy być potrzebne inne czasy wtrysku...Tak samo przy "przelocie" (ubogo) czy brudnym filtrze powietrza (bogato) ECU tylko zmieni ilość podawanego paliwa czy zmieni także AFR?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org